Bulgaria
Martinovi baraki 3

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place

לילה בבקתה נורמלית

July 3, 2023 in Bulgaria ⋅ ☀️ 20 °C

את שני הלילות הבאים נלון במלון אלפין בורוביץ שלמעשה זה מלון רגיל שיש בו חדרי סטודיו וגם בקתות עץ יפיפיות ומרשימות.
      הבקתה מגיעה עם שירותים נורמליים ומקלחת ואפילו יש בה סאונה יבשה (בתשלום).
      המחיר בין חדר סטודיו לבקתה הור תוספת של 10 לייב (כ-20₪), אז למה לא להתפנק...

אלף אלפי הבדלות מהבקתות (בבולגרית הן נקראות האט - hut) שראינו במהלך הטיול.

כמו כן הארוחת בוקר היא אישית וטעימה.
      לזה אני קורה בקתה!

• Day 9–11

Weekend of Snowboarding!! Borovets

December 9, 2023 in Bulgaria ⋅ ☀️ -1 °C

The information we had was that the resort would be running the gondola on the Saturday and Sunday. Yet there was no information available about whether this would allow equipment to be used on the slopes or not. By chance, the ski and board rental place below our apartment opened for the first time on the Saturday Morning. We hired Boards, Boots and Bindings and headed over to the front slopes. Expecting to be kicked off immediately by Resort staff, we ended up spending the entire day walking up a moderate slope and boarding back down. On repeat! Us, a ski school and a Snow Cat grooming the run every couple of times! Absolute magic!!

With this trip being the 3rd time in 3 years (and 4th day in total!) that Jessie had been on a board it was the perfect chance for her to refresh the muscle memory. Amazingly she was linking turns again before lunch.

The Sunday we got out on the front slope again for a quick warm-up and then hit the Gondola. The day was absolutely perfect blue sky and we could see almost full panorama of the mountains and valleys around us. We got to the top and strapped in for an incredible couple of runs down from top station to mid-station.

So with that, our accidental admin week finished on a massive high. Having a resort to ourselves to cruise in perfect blue skies. Completely Unheard of! From here we're off hunting Northern lights in the deep of Winter in the land of Fire and Ice! 🇮🇸

• Day 6

נוסעים לסופיה

July 5, 2023 in Bulgaria ⋅ 🌧 19 °C

הצלחתי למשוך את הצ'ק-אאוט עד לשעה 16:00 (במקום עד 12:00) כך כשנדב ודורון סיימו את המסלול הם הספיקו להתקלח ולהתרענן.

סיימנו את חלקנו בהרי הרילה ומחכים לנהג שייקח אותנו לעיר הגדולה - סופיה.
      בינתיים שותים קפה בסוכה השקופה שבמלון.

להתראות בסופיה.

• Day 5

אבנר יורד ברכבל ואנחנו ברגל

July 4, 2023 in Bulgaria ⋅ ⛅ 19 °C

אז הגענו לתחנה של הרכבל עם כוונה לאכול צהריים אצל זו עם השיניים משלשום ולרדת ברגל אבל המסעדה הייתה סגורה (כנראה פתוחה רק בסופש) ואבנר קרס. מה שהוסיף על ההתלבטות שמסתבר שלדורון יש פטיש על ירידה ברכבלים ועוד היה חינם.
      נסגר שאבנר יורד לבד ודורון ואני ברגל. ירדנו מהר לאורך הנהר, היו כמה חציות נהר מאתגרות שצלחנו (היה גם רגע (פעמיים למעשה) של אי וודאות שהגענו למעבר נהר ללא גשר) . הגענו לאבנר מאד מרוצים

• Day 3

לילה בבקת הזוועה Zavrachilsa

July 2, 2023 in Bulgaria ⋅ ⛅ 14 °C

עצרנו בשאלה, האם נדב חזר עם תיק או לא.
      נמשיך בסיפור:
      דורון ואני המשכנו לצעוד במעלה ומחכים לנדב שיגיע בלי התיק.
      הזמן נמשך ונמשך ואין סימן לנדב.
      כבר לא היה אכפת לי אם הוא ייחזור עם או בלי תיק - רק שיחזור.
      חוסר הידיעה גרועה מכל דבר ממשי...

אחרי כשעה נדב חזר בלי התיק.
      זאת אומרת שהבקתה פתוחה.
      עדיין יש עוד כ-2 ק"מ לעלות.
      התחיל לרדת גשם, שמנו עלינו את המעילי גשם וכיסויים לתיקי גב.
      נדב לקח את התיק גב שלי והתחלנו לצעוד לעבר הבקתה. בדרך נדב עודד אותנו ואמר שהוא ביקש מבעלת הבקתה שתכין לנו אוכל ושהבקתה חמימה.
      בדימיוני, אני מריח תבשיל בשר ביחד עם בצק שנאפה זה עתה.

בדרך לא דרך, בצורה לא צורה, עם עצירות אינסופיות למנוחה, דרך הגשם שלא הפסיק לרדת ובקשת תזמונים מנדב לגבי המרחק ודורון שמוסיף כמה גובה יש עוד לעלות, הגענו לבקתת Zavrachilsa.

המשפט "במדבר כל קוץ הוא פרח" או בגרסה המקומית " במקום שאין היכן ללון גם בקתת Zavrachilsa היא מלון יערות הכרמל" תפס במקרה זה.
      מהרגע שנכנסנו לבקתה התחלתי להרגיש כמו בסרט שמונת השנואים של טרנטינו (נדב - תתחיל לראות את הסרטים שלו).

בתוך הבקתה ישבו בחורה צעירה שדיברה אנגלית ועוד בחור שלא הבין מילה באנגלית.
      הבחורה היתה כאילו לא קשורה למקום: מטופחת, נאה, מסודרת ועם מניקור בציפורניים.
      הבחור נראה כמו אחד שמתאים לחיי הבקתה.

הבחור הלך והביא עוד חתיכות עץ לשים באח, שעליו היו סירי בישול. אני חשבתי שמחכה לנו ארוחה משביעה...

הבחורה שאלה אותנו האם אנו אוכלים חזיר ואני עניתי בשלילה ואז קיבלנו 3 מנות של מרק עוף שלפי דעתי הוכן כמה ימים לפני.
      זאת היתה הארוחה...
      מכיון שלא אכלנו כלום מהבוקר (יותר נכון מהצהריים), ביקשנו פרוסות לחם עם ריבה (לפחות להכניס קצת אנרגיה לגוף) וקיבלנו לחם טוסט צרפתי עם ריבה מקומית.
      הבעיה היא שהלחם היה לא טרי בלשון המעטה.
      המרחק בין הדמיון למציאות הוא רחוק.

שאלנו אם יש מים חמים והבחורה ענתה שיש והיא שאלה את הבחור משהו בבולגרית והוא התחיל לכעוס, אז היא אמרה שאין. אמרתי שאני מוכן לשלם אקסטרא והוא כעס יותר אז הפסקנו לבקש.
      התעניינו אם יש אורחים נוספים בבקתה והיא אמרה שכן, יש עוד 5 אורחים.
      בפועל היינו רק אנחנו והם.
      היא היתה נורא מתנשאת, צינית, מעשנת בשרשרת - בקיצור בולגרית וולגרית.

אמרנו לה שרצינו לישון בבקתה הקודמת אבל היא היתה סגורה. היא אמרה: מה פתאום, הבקתה הזו פתוחה כל השנה!
      ענינו לה שהאופנוענים אמרו לנו שהיא סגורה - היא אמרה שהם עבדו עלינו...

בבקתה יש שני תאי שירותים: אחד בול פגיעה שפתוח לכולם ותא נוסף עם שירותים נורמליים שהיה רק להם.
      רק שהתחיל להיות חשוך הם הדליקו את הגנרטור והתאורה דלקה ויכלנו להטעין את הטלפונים.

רצינו לפרוש לחדר והבחורה והבחור הלכו להכין אותו.
      הם חזרו אחרי שתי דקות והיא אמרה שהחדר מוכן.
      הלכנו לחדר (חדר? חדרון) שבו שתי מיטות קומותיים עם שמיכות ומצעים שידעו ימים טובים יותר.
      זה הזמן להוציא את הלינר.
      אתם בטח שואלים מה זה לינר?
      לינר זה סוג של שק שינה ללא הריפוד שאתה נכנס לתוכו וכך נמנע ממגע עם השמיכות והמצעים שבחוץ.
      אני ונדב לקחנו את המיטות הנמוכות ודורון ישן במיטה מעליי.
      כל פעם שמישהו מתארגן, השאר היו בחוץ כי לא היה מקום לזוז בחדר.
      התאורה בחדר - מנורת ספוט קטנה, אז הוצאנו גם את הפנסי ראש לצורך התמצאות במרחב האינסופי.

הלכנו לישון,
      לילה טוב.

גרבי בינה מלאכותית 2.0

July 3, 2023 in Bulgaria ⋅ ☀️ 19 °C

קצת קשה לי לכתוב את הפוסט הזה, ושאלתי שוב ושוב את דורון אם הוא מוכן שאכתוב את הפוסט הזה והוא השיב בחיוב ואף הסכים לדגמן.

אז ככה:
      דורון ידוע בתור אחד שקונה רק את המיטב שבמיטב (ג'ונגלר) והוא קנה לכבוד הטיול גרבי צמר חכם - smart wool socks (נכון שבאנגלית זה נשמע יותר יקר?)

הטיול שלו הוא בן 8 ימים.
      אני הבאתי לטיול 8 זוגות גרביים מכותנה מלאה (stupid cotton) וכל יום החלפתי זוג גרביים.
      תשאלו כמה זוגות דורון הביא?
      התשובה היא - 2 זוגות!
      דורון טוען שהן לא מסריחות...
      אני סקפטי לגבי זה.

נ.ב. - אני לא הייתי מוכן להריח את הגרביים של דורון לאחר יום של טרק שכלל קילומטרים של עליות וירידות בשום פנים ואף.

• Day 3

ארוחת בוקר בשעה 12

July 2, 2023 in Bulgaria ⋅ ⛅ 16 °C

בתחילת הטרק, אמרנו שנאכל ארוחת בוקר (ידוע כי זאת הארוחה החשובה של היום) וממש בתחילת המסלול היתה מסעדה - אז התיישבנו לאכול.
      רק אחר כך שמנו לב שהשעה היא 12.
      אחלה שעה להתחיל טרק...

בתמונה ניתן לראות שנדב הזמין מרק tripe שזה מרק קיבה.
      הוא שאל את המלצרית אם המרק טעים והיא, הבחורה המקומית, אמרה שבחיים היא לא טעמה את זה.
      הוא אומר שהמרק היה טעים.
      בתיאבון

דורון והטילון

July 3, 2023 in Bulgaria ⋅ ☀️ 18 °C

דורון רצה טילון מתחילת הטיול.
      אני מנסה לשכנע אותו שזה מיותר ולא עוזר לדיאטה (יש פוסט על דורון והדיאטה).
      היום הסכמתי לו שיקנה טילון, כי באמת עברנו מסלול קשה אתמול, אז גם נדב הצטרף אליו.
      אני לא הצטרפתי לג'ננה שלהם.

דרך אגב, בזמן כתיבת הפוסט הזה, דורון שותה קפה על בסיס חלב סויה וכך גם נדב, ואני נשאר רעב ומחכה לארוחת ערב שתגיע מתישהו...

עדכון:
      אחרי ארוחת ערב שאכלנו במלון הסמוך (מלון רילה) חזרו לסופרמרקט וקנינו הפעם מגנומים לשלושתינו.

• Day 64

Hunters rock

July 8, 2018 in Bulgaria ⋅ ⛅ 12 °C

Made a small (2hours) hiking test tour to Hunters rock in a moment without rain...in the end, I needed to hike down in strong rain. Good, I did not try to reach the peak today. But tomorrow looks more promising!

So, time to write a book today :)

Btw: Vote here for summer or winter time!!

• Day 143

The Gondola

February 26, 2021 in Bulgaria ⋅ ☀️ 10 °C

The Gondola is the biggest ski lift, it takes you right the the top of the mountain and takes 25 minutes to get up there. As skiing is quicker to pick up my instructor took me there day 2.

It was amazing riding up, but TERRIFYING skiing down the bits we did 😱Read more

You might also know this place by the following names: