Bulgaria
Musala

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 6

Musala peak 2929

July 5, 2023 in Bulgaria ⋅ ☁️ 12 °C

יום אחרון למסלול חשבנו שנכון לעלות לפסגה הגבוהה בבולגריה. הר מוסאלה 2929 מטר. היו אתגרים - תחזית לגשם ולאבנר כאבי ברך. החלטנו לצאת בגונדולה (קרונית רכבל) הראשונה (מעלה אותנו לגובה 2369) ב 8:30. היינו צריכים לשלם מחירים - לוותר על ארוחת בוקר טובה ויותר קשה לוותר על אבנר (שבדיעבד קיבל לייט צק אהוט מהמלון הג'ונגלר ל 16:00 ואכל 3 ארוחות בוקר ומאד נהנה).
      אז עלינו דורון ואני והכל תקתק בקצב מעולה עד שדורון נשבר. סתם ככה ללא התרעה. אמר שמפחד מהגובה, הגשם הצפוי והשלג... הציע שאני אעלה לבד והוא יחכה בבקתה.
      חשבתי איך יוצאים מזה. ראיתי קבוצה של גרמנים בני שבעים שעולים, דיברתי אתם וסכמנו שהם יהיו ה rescue team. דורון קנה את זה והמשכנו.
      היו כמה מעברי שלג, אחד במדרון מפחיד. נכנסנו לענן ולא ראינו הרבה. עשינו את זה. הצטלמנו, התארגנו לגשם ומיד ירדנו בפחד מהגשם. עשינו הכל ללא הפסקות בכלל בזמן שיא והיה פינוק להתקלח בחדר ג'ונגלר שאבנר שמר לנו. היה מוצלח. אני לא מאמין שנהיה בגבהים כאלו אבל מי יודע.
      עלינו וירדנו 644 מטר, 14.4 קמ ב 4 שעות.

You might also know this place by the following names:

Musala, قمة مصلى, Мусала, Mussala, Μουσαλά, قله مصلی, Mousala, מוסלה, Muszala, Մուսալա, ムサラ山, მუსალა, Moesala, Musała, Musalla, 穆萨拉峰