Cambodia
Kouk Chak

Here you’ll find travel reports about Kouk Chak. Discover travel destinations in Cambodia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Angkor Wat - dag 2

November 15, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Deze ochtend om kwart voor 4 opgestaan, say whaaaat? We wouden de zonsopgang bij Angkor Wat meemaken, iets wat iedereen ons had aangeraden. Dus wij om 4u15 met ons fietsje in de pikkedonker naar daar. Maar toen we aankwamen, bleek dat iedereen precies dezelfde tip had gekregen. Om 5 uur mochten we naar binnen en volgende we mooi de mensenmassa in het donker. Na eventjes gestapt te hebben stopte iedereen voor een meertje. Het was nog steeds donker dus we wisten niet juist waar we stonden en wat te verwachten. Na wat wachten kwam er nog volk toe dat achter ons kwam staan. We waren blij dat we vroeger waren gekomen en op de "eerste rij" stonden. Stilletjes aan begonnen er vormen zichtbaar te worden in de verte. Ondertussen kwam er nog steeds volk bij. Uiteindelijk begonnen we echt de hoofdtempel te zien in de verte. De locatie was echt goed, want we zagen de tempel gereflecteerd in het water, echt heel mooi. We hadden wel verwacht dat de zonsopgang wat spectaculairder ging zijn met wat meer kleuren, maar het was nog steeds de moeite.

Na de zonsopgang bezochten we de tempel zelf. Deze was vrij groot en mooi onderhouden. We begrepen wel waarom dit de topattractie is. Nadat we het gevoel hadden dat we ongeveer alles van de tempel hadden gezien (ook voldoende instagrammodellen...) gingen we verder om toch al eens een kijkje te nemen in Angkor Thom. Dit tempelcomplex bestaat uit verschillende tempels en is ook volledig ommuurd. De ommuring was enorm! We zijn direct doorgegaan naar de bekendste tempel, namelijk Bayon. Dit was echt een leuke tempel. Het bestond uit allemaal torentjes waarop langs elke zijde een gezicht van een God was afgebeeld. Maar de er is ook een gelijkenis met de koning die deze tempel heeft laten bouwen. Het wordt ook wel de tempel van de duizende gezichten genoemd. Spijtig genoeg was het er vrij druk. Maar ondertussen hadden we ook wel honger gekregen en dus reden we terug naar het hotel voor ons ontbijt. Na het ontbijt was het tijd om wat slaap in te halen ;)

In de namiddag besloten we om de rest van Angkor Thom te bezoeken. Op weg er naartoe zijn we gestopt om wat aapjes te bewonderen. Deze liepen gewoon rond in het park. Waarschijnlijk zitten deze hier niet volledig natuurlijk, want we zagen toeristen ze eten geven. Maar toch het was leuk om ze eens van kortbij te bekijken.

De volgende tempel was de Baphuon. Via ons kaartje dachten we dat deze vrij klein was, maar hij was toch ook indrukwekkend. We moesten hier wel vrij veel trappen beklimmen, maar het uitzicht was de moeite. Vervolgens zagen we nog Elephant terrace en Leper king terrace.

Deze avond zijn we bij een lokaal restaurantje tegenover ons hotel gaan eten. We waren welkom, maar onverwachte klanten. De baas keek ons wat verbaasd aan en zei "no menu" en wees toen al lachend naar foto's die zich aan de voorkant bevonden. Een andere klant gaf ons wat beperkte info in het Engels en we bestelden maar iets. Ondertussen werd het tv-programma verandert naar Animal Planet zodat we er ook van konden genieten. Het eten was zeer lekker en spotgoedkoop. De uitbaters waren zeer vriendelijk en blij dat we gekomen waren.

Morgen wordt een rustdag en Siem Reap zelf wat verkennen.

Rattenentschärfungskommando

April 2 in Cambodia ⋅ 🌧 32 °C

Nachts um 5 Uhr von der Hitze aufgewacht... Irgendwie funktionierte die Klimaanlage nicht und das Licht im Bad auch nicht... Stromausfall.
    Naja wir haben dann erstmal versucht (mit Erfolg) weiter zu schlafen und sind dann mittags durch Siem Reap gelaufen. Dabei haben wir ein tolles neues Restaurant gefunden, "Tevys place". Sehr lecker und super günstig. Auf dem Weg Richtung Hostel haben wir zufällig den "Made in Cambodia market" entdeckt . Ein kleiner Markt voller regionaler Produkte... Mit happigen Preisen😯

Wir hatten uns dann dazu entschieden ein Tuk Tuk zu suchen, weil wir zum APOPO CENTER wollten. Dies ist ein tolles Projekt in dem spezielle Ratten aus Afrika trainiert werden Mienen im Boden aufzuspüren. Da Kambodscha das Land mit den meisten Landmienen ist, hilft dieses Rattenentschärfungskommando der Bevölkerung. Leider nicht ganz so schnell. Im letztem Jahr wurden knapp 300 Mienen von den Nagern entdeckt und konnten dann entschärft werden. Im Center haben wir erst die Vorgehensweise des Teams und die verschiedenen Mienenarten erklärt bekommen. Danach führte uns Adrian, die "Herorat", sein können vor. 😊🐀💪🏻

Am Abend sind wir noch etwas essen gegangen und waren, im Pool schwimmen.
    Wir haben eine neue litischi-artige Frucht probieren können. Ein anderer Gast aus dem Hostel hatte welche im Supermarkt entdeckt und uns angeboten. Wir haben uns den ganzen abend unterhalten. Interessanter Mensch/Lehrer /Biologe😊

Kouk Chak