Cambodia
Phumĭ Khna Rôngvoăs

Here you’ll find travel reports about Phumĭ Khna Rôngvoăs. Discover travel destinations in Cambodia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 3: Angkor tempels (Cambodja)

January 25, 2017 in Cambodia

De dag begon erg vroeg, we waren op stap van voor sunrise tot na sunset. Om 5u stonden we op om richting de Angkor tempels te gaan. Angkor Wat lieten we aan ons voorbijgaan aangezien heel Siem Reap daar zou zitten. Dus zagen we, samen met een twintigtal andere mensen, een prachtige zonsopgang bij The King's Pool, vlakbij Beantay Kdei. De kleuren van de zon op de wolken reflecteerden op het water, precies een prachtig schilderij.

Tussen zonsopgang en het openen van de tempels zit een uurtje tijd. Na een dutje langs het zwembad van de koning, scooterden Jona en ik naar Ta Prohm, de Tomb Raider tempel. Deze tempel is deels overgenomen door gigantische bomen. Hun wortels hebben een weg gebaand tussen de stenen van de tempels. Zo mooi en zo indrukwekkend! Na een uurtje had ik genoeg Lara Croft gespeeld en gingen we verder.

Kbal Spean was de volgende tempel op onze lijst. Voordat we de wandeling van twee kilometer in de stikkende hitte deden, bezochten we het Angor Wildlife Sanctuary. Hier worden wilde dieren opgevangen en indien mogelijk terug vrijgelaten na herstel. We zagen en hoorden de gibbons naar elkaar roepen, makaken, schildpadden, grote ooievaars, pauwen, een neushoornvogel etc. Ik vond dit dolle pret, vooral de gibbons zijn een feest.

Daarna wandelden we door het woud naar Kbal Spean, de tempel met de duizend linga's (aka fallussen). Tot mijn grote teleurstelling waren de linga's bijna volledig afgesleten door water en wind, dus veel meer dan kleine stompjes waren het niet. Maar zeker wel de moeite voor de wandeling en de verborgen beelden in de rotsen. (Ik heb echter geen foto's want m'n gsm geheugen was vol en dat had ik niet door.)

Hierna reden we terug naar de Angkor site. We bezochten nog een aantal tempels tot we helemaal "templed out" waren. Terug in Siem Reap was het tijd voor een heerlijke hamburger bij de Jungle Burger, en daarna tijd voor een welverdiende douche.

Promenad i skog o bland sten...

January 5, 2016 in Cambodia

Idag blev det en tur till ännu ett tempel samt fått nys om ett vattenfall med sandristningar bredvid. Stället hette Kbal Spean. Och väl värt ett besök. Lite småjobbigt att ta sig dit bara. 1,5 timme i en tuk-tuk och sedan en promenad på ca 1800 m uppför. Men stor eloge till grabbarna som inte klagade någonting. Det varmt och jobbigt men belöning var ett vattenfall samt få sett Kambodjas landsbygd.
    Nu kan man njuta av kvällens middag efter denna dag.
    Tills vi hörs igen.

Phumĭ Khna Rôngvoăs, Phumi Khna Rongvoas