Cambodia
Phumĭ Phnum Kraôm

Here you’ll find travel reports about Phumĭ Phnum Kraôm. Discover travel destinations in Cambodia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sonnenuntergang am Prohm Krom

December 3, 2010 in Cambodia ⋅ ☀️ 31 °C

Um kurz nach 16 Uhr organisiere ich mir nochmals ein Tuk-Tuk für 5 $ zum „Prohm Krom“, um den letzten Tag bei einem Sonnenuntergang ausklingen zu lassen. Zuerst mal Tanken ...
    Es ist fantastisch, kaum Leute vor Ort um das Wetter dazu fast perfekt. Natürlich geht es wieder unzählige Stufen hoch. Aber man hat einen sehr schönen Blick auf den Tonle Sap und die Gegend.
    Gegen 18 Uhr bin ich wieder im Guesthouse. Duschen und frisch machen. Auf dem Nachtmarkt esse ich frische Frühlingsrollen und Chicken in Ingwer - alles super lecker! die Frühlingsrollen sind wirklich frisch und nicht gebraten! Ich traue mich 3 zu essen, gefüllt mit rohem Gemüse plus unbekannt. Alles schmeckt super und bleibt auch im Magen. Danach noch etwas shoppen.
    Da ich morgen schon um 7 Uhr in Richtung Battambang losfahren muss, bezahle ich schon mal das Zimmer und auch das Ticket für die Bootsfahrt nach Battambang über den Tonle Sap.

Siem Reap 3

February 21, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 25 °C

De derde dag in Seam Reap hebben we wat gas terug genomen. Tijd om de foto's van de tempels door te nemen, een wasje te doen en wat te relaxen. En de directe omgeving nog even wat beter te bekijken.
    Zo heeft de eigenaar van de homestay een eigen kleine crocodilefarm. Toen hij de wekelijkse lading vissenkoppen over de schutting gooide (letterlijk) vroeg ik wat hij er mee ging doen. Het blijkt om de eieren te gaan, dus niet om het vlees of de huid. Iig niet in eerste instantie. De eieren worden in Thailand verkocht. Weten we dat ook weer..

Nadat de oma van de familie een paar extra fietsen had geregeld voor ons konden we naar de berg Phnom Krom fietsen. Voor 5 dollar mocht je de tempel die er bovenop staat bezoeken, wij kwamen alleen voor het uitzicht. Dat was werkelijk schitterend! Huisjes aan de weg en op palen, rijstvelden, palmbomen, water, een paar pagodes en aan de horizon ook nog het Ton Le Sap meer. Lekker helder weer, dus genoeg te zien. Op de ene 'berg' na is het een enorm vlak landschap.

De temperatuur was te hoog, en de geleende fietsen te slecht, om nog veel verder te touren dus doken we een van de velen 'hammock bars' in. Heerlijk liggen tukken in een hangmat met uitzicht terwijl Dorine de grote verhalen van een aangehaakte Italiaan mocht aanhoren. Prima!

Terug in de homestay nog even een spelletje doen, de sunset meepakken, douchen, afscheid nemen van de familie en naar Siem Reap voor een hapje eten. En: de nachtbus richting Vietnam!

Phumĭ Phnum Kraôm, Phumi Phnum Kraom