Canada
Canmore

Eine freudige Überraschung

July 10, 2020 in Canada ⋅ 🌙 13 °C

Heute hatten wir eine tolle Überraschung für die Kleene ... Nach dem Frühstück, als wir zu einem Ausflug aufbrechen wollten, warteten die Stones vor dem Hotel auf uns! Wir hatten uns am Vorabend verabredet, aber Tabea nichts gesagt 😉. Die Wiedersehensfreude der beiden Mädels war riesig - umso mehr, als wir einen gemeinsamen Ausflug ankündigten.
      Das Wetter war jetzt endlich mal wieder richtig sonnig und wir fuhren eine halbe Stunde zu einem nahe gelegenen See, der weniger bekannt ist als manch andere - und einen Baumhausspielplatz bietet. Wir hatten einen wunderbaren Tag am See (der aber zu kalt zum Baden war 😉) und freuen uns auf morgen!

- - - Update 11.07. - - -

Hab gestern vergessen den Eintrag hochzuladen 🙈.

Wandelen in Canmore ❄️☀️

December 11, 2022 in Canada ⋅ ☀️ -5 °C

Zondag 11 december

Het zonnetje scheen, er lag verse sneeuw. Dus tijd voor een heerlijke wandeling door Canmore zelf. Er ligt een super leuk plankenpad langs de rivier waar ik nog niet over was gegaan! Tussendoor een koffietje gedaan in een hotel en terug naar huis. Gewoon lekker :)Read more

Schitterend [Pat]

12/21/22Reply

Hier doe je het voor ❤️

12/24/22Reply

Eerste werkdag Canmore 💼

October 3, 2022 in Canada ⋅ ☀️ 9 °C

Maandag 3 oktober

Ik heb een baan gevonden in Canmore als receptioniste bij een hotel. Deze hotelketen heeft 2 locaties, Solara hotel & resort en de Grande Rockies hotel. Ik mag de eerste weken bij Solara staan. Deze dag ben ik ook ingetrokken in de staf accommodatie. Voor nu heb ik nog geen huisgenoot, die begint pas de 20e en is toevallig ook iemand uit Nederland. Hele leuke collega’s en we hebben een kantoorhondje, Hunter. De diensten zijn vaak van 7-15 of 15-23. Soms dagdiensten van 10-18 of 13-9. Het appartementje is 10 min fietsen van de hotels vandaan.Read more

De omgeving is niet verkeerd 😘

10/17/22Reply

Supermooi appartement met leuk uitzicht hoor. En een schat van een hond zo te zien [Pat]

10/17/22Reply

Receptioniste...... dan komt de ervaring bij ons goed van pas al heb je het hier wrs wel wat drukker haha [Barry]

Halloween 🎃👻🦌👨🏻

October 31, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 0 °C

Zaterdag 29 oktober en maandag 31 oktober

Zaterdag was er een klein halloween feestje op werk voor de kinderen. Jen (mijn manager), Willemijn (collega en huisgenootje) en ik hadden ons verkleed. Grappig om mee te maken.

Op halloween zelf moest ik werken tot 23:00 en daarna ben ik met collega’s (Jessica, Amy en Willemijn) naar een bar gegaan, Rose and Crown. Weer echt een klein dorps dingetje waar alle mensen van mijn leeftijd die in het dorp wonen er waren. Heel grappig weer en een Duitse meid leren kennen (Margot).

Leuke collega’s, gezellig geweest 🥸🤩🤯

Haha zo ken ik je weer :) [Barry]

Bos & sneeuw & zon 🌲❄️☀️

November 3, 2022 in Canada ⋅ ☀️ -4 °C

Donderdag 3 november

Ik werd wakker en de sneeuw lag er nog, maar nu scheen de zon. Dus die kans pakken en een mooie wandeling gemaakt op de helling naast mijn accommodatie! Geweldig! Op de 5e foto zie je het gebouw waar ik woon op het moment. Niet heul slecht.Read more

Superfotos. Gelukkig voel ik niet de kou daar hahaha [Pat]

11/9/22Reply

Wat een prachtige foto’s!

11/15/22Reply

Januari 1-23 🏔️👯‍♀️🐱

January 23 in Canada ⋅ ⛅ -1 °C

Maand januari!
      Veel leuke dingen gedaan maar ook gewoon rustig aan :) ik ben verhuisd naar een nieuw appartementje en nu heb ik mijn eigen badkamer! Heerlijk. Nog steeds elke dinsdag ochtend ga ik naar het dierenasiel om voor de katjes te zorgen. Op 10 januari ben ik naar het kerstfeest geweest van een ander hotel, Malcolm hotel. Natsumi werkt daar en had mij uitgenodigd. Super gezellig samen en leuke nieuwe mensen ontmoet. Tussendoor ook met collegaatjes uit geweest. Jess (mijn nieuwe huisgenootje) en Amy. Facetimen met de familie! En 18 januari was de verjaardag van Alyssa en Nathan, dus dat ook leuk gevierd! Morgen (24 januari) komt Ruben weer langs voor 12 dagen!! Heel veel zin in 🥰🥰Read more

Ooo wist niet dat Ruben kwam. Hij heeft niks gezegd foei haha. Veel plezier dan met hem [Pat]

Elken & sneeuw 🦌❄️🏔

November 2, 2022 in Canada ⋅ ☁️ -4 °C

Woensdag 2 november

Dan loop je in de ochtend naar het dorp om een koffietje te doen en dan kom je opeens hele groepen elken tegen naast je accommodatie!! Wat. Was. Dit. Gaaf. Geweldige rendieren met een leuke witte kont. Er was een goede hoeveelheid sneeuw gevallen en de elken zijn dus de vallei in gegaan vanuit de bergen. Echt fantastisch!Read more

Geweldig 🤩

Prachtig 😍

11/5/22Reply

Leuk joh nog oppassen ook die autos [Pat]

11/9/22Reply

Banff

October 7, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 13 °C

Herrliche Anreise über den Icefields Parkway. Kurzer Abstecher zum Athabasca Gletscher und den Peyto Lake.
      Ankunft in Canmore, kleine Stadt etwa 15min nach Banff.
      Tagesausflug zum Lake Louise, Emerald Lake, Nature Bridge und den Takakkawa Falls.
      Am nächsten Tag auf den Mount Sulphur gewandert. 650hm in 1h30min, Respekt!

Einen Abstecher in die Stadt Banff und dem Sundance Valley.

Zweimal sind wir Nachts raus um Polarlichter zu sehen... Waren aber nicht erfolgreich 😑

Dag 22 - Banff Gondola en tanken

July 27, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 27 °C

"Ik ben uitgepland."

Dat waren de woorden die ik zei toen ik deze ochtend wakker werd. Na 22 dagen reizen, begon de vermoeidheid toch wat toe te slaan, dus wilde ik vandaag eigenlijk lekker niks doen. Dat lukt nooit. :)

Al bij het ontbijt had ik toch iets online gevonden. De Banff Gondola. Een kabellift die je in 8 minuten naar de top van Sulphur Mountain brengt. Zo geregeld. Wat bleek nu: dit is echt één van de meest bezochte zaken in de buurt (wisten we niet) en reserveren is één ding, maar er geraken, parkeren en op tijd zijn, dat is niet zo simpel (wisten we ook niet). Paniek!

Binnen de 5 minuten zaten we in de auto. Ze hadden even goed "Fast and the Furious: Canada" kunnen opnemen tijdens onze rit, want door m'n Vin Diesel stuur vaardigheden waren we op tijd en hadden we nog een parkeerplaats...

Sulphur Mountain. Zo'n berg, als je naar boven wandelt, dan besef je eigenlijk nooit echt hoe hoog ie is. Dus wel als je in een liftje zit, al bungelend aan een dun, metalen draadje. Ergens halverwege, wanneer we over een tussenstuk naar boven gingen, kickte mijn hoogtevrees in en kon ik een gilletje niet bedwingen. "Aaah"

Gelukkig stonden we even nadien al boven en konden we genieten van het mooie uitzicht over Banff, de Bow rivier en Lake Minnewanka. Ook wel eens fijn dat je niet buiten adem bent van 2 uur klimmen om dan een uitzicht te zien. :) We doolden er twee uur rond vooraleer we aan onze tocht naar beneden (inclusief gilletje) begonnen.

De rest van de middag brachten we door in het über toeristische centrum van Banff en aan Lake Minnewanka. Zelf vonden we het meer een grotere aanrader dan Banff zelf (of je moet helemaal wild worden van 26 keer dezelfde souvenirs te zien in 26 andere winkeltjes).

'S Avonds hadden we gereserveerd in Tank310. Een lokale brouwerij in Canmore waar ze ook eten serveren. Net zoals alles in de buurt, zat de zaak ook goed vol, maar omdat we al een tijd een reservatie hadden, kregen we een rustig tafeltje met fatsoenlijke zeteltjes (het grootste deel van de zaak waren hoge tafels met krukjes). Het bier, cocktails en eten waren er erg lekker. Net toen we klaar waren met eten, maar nog iets wilden drinken, kwam er een gezin binnen met jonge kinderen. Er waren enkel nog hoge tafels en oncomfortabele krukjes beschikbaar. We stonden spontaan onze plaats af aan het gezin. Ze waren zo dankbaar, dat we bij afrekenen van de avond te horen kregen dat het gezin onze laatste drankjes had betaald. Ai, net die dure cocktail en speciaal biertje... Het waren wel echt enorm vriendelijke mensen en we babbelden en nog even mee na het eten (vooral de kleine dochter had veel goesting om heel haar (kort) levensverhaal te doen).

Fijne afsluiter van, jammer genoeg, bijna de laatste avond...

Dag 21 - Icefields Parkway - Canmore

July 26, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 21 °C

De roadtrip zet zich verder vandaag over de Icefields Parkway: één van de mooiste routes ter wereld (https://theluxurytravelexpert.com/2019/09/16/mo…). Deze 232 kilometer aan weg doorheen Jasper en Banff National Park stellen inderdaad niet teleur!

Volgens de GPS doe je er ongeveer 3 uur over, maar wij trekken er op het gemak toch 8 uur voor uit. We volgen de Athabasca rivier eigenlijk in de omgekeerde volgorde. We beginnen bij het "einde" - de water Athabasca Falls, om nadien naast de Athabasca River te wandelen en ten slotte te eindigen waar deze begint bij de Athabasca Glacier.

Zoals we al zeiden: de natuur stelt zeker niet teleur. Het is een verderzetting van de afgelopen dagen, maar dan in het kwadraat. Wat ook is toegenomen: het aantal toeristen (waaronder wij dus ook). Aangezien al deze pracht allemaal vlak naast die bekende weg ligt, is het ook wel zeer toegankelijk. Het voelt een beetje aan als "Disneyland onder de natuurparken": heel mooi, maar je bent nooit alleen (wat een goede timing qua foto nemen wel anders laat uitschijnen).

Uiteraard blijft het wel enorm mooi om dit allemaal te zien en er zijn zeker ook momenten dat er niemand rondom je is. Zo eten we 's middags onze luch op naast een rivier met zicht op de bergen en zijn we helemaal alleen: een 1000 sterren lunch.

Na 8 uur rijden zoeken we in Canmore nog iets om te eten. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want blijkbaar sluit er alles om 20u00. Tavern 1883 is het enige dat nog open is en daar zit het goed vol, maar deze twee hongerige Belgen bemachtigen nog een plaatsje voor wat taco's, burger en Poutine (het meest beroemde gerecht van Canada: friet, vleessaus en kaas).

Canmore, Канмор, Кенмор, 坎莫尔