Canada
Gaspésie-Îles-de-la-Madeleine

Here you’ll find travel reports about Gaspésie-Îles-de-la-Madeleine. Discover travel destinations in Canada of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Gaspè/Kanada

July 19, 2017 in Canada

Heute hab ich Mal ein Platz mit WLAN gesucht um meine App zu pflegen, leider ist das Internet sehr langsam auf dem Schiff. Daher kann ich nicht immer die Reisen laden.
    Das Örtchen ist auch sehr klein, aber gemütlich. Morgen ist noch ein Seetag, dann sehen wir Stehen. Johns und dann geht's 5 Tage auf See 😓

Gaspé, Québec

May 2, 2015 in Canada

Wieder Glück gehabt mit dem Wetter. Das mussten wir ausnutzen und sind im Nationalpark Forillon trotz noch viel Schnee auf den Wegen zum Aussichstpunkt gelaufen. Mit nassen Schuhen aber total happy sind wir oben angekommen und konnten die tolle Aussicht über die Cliffs und das Meer geniessen. Leider (oder soll ich sagen Gott sei dank) haben wir keinen Schwarzbären gesehen ;-)
    Nach getaner Arbeit haben wir uns heute mal einen Pub Besuch in Gaspe verdient...PROST und Grüsse in die Heimat ;-)Read more

Sainte-Anne-des-Monts, Québec

May 4, 2015 in Canada

Von Gaspe ging es weiter die Westseite der Halbinsel runter nach St Anne des monts. Alleine die Fahrt an der Küste war schon richtig genial.
    Ein toller Tip von einem Backpacker Pärchen hat uns dann zu einem wunderbaren Camping Platz direkt am Strand geführt. Da kommen ja schon fast karibische Gefühle auf, vor allem nachdem heute ein richtig warmer Tag war mit stolzen 20 Grad......hahaha....es geht doch.
    Die kleine Wanderung im naheliegenden Nationalpark fand dann aber doch wieder grösstenteils im Schnee statt. Beim nächsten mal leihen wir uns Schneeschuhe aus....soviel haben wir jetzt mal dazugelernt.
    Morgen gehts mit der Fähre rüber auf die andere Seite des St Lorenz Stromes bis runter nach Tadoussac. Dort soll man vom Ufer aus Wale sehen können....wir hoffen mal, dass wir Glück haben werden.

Forillon Nationalpark

October 6, 2017 in Canada

It was such a scenic drive up to Forillon Nationalpark so we stopped a few times for taking photos and enjoyed the beauty of the landscape. The leaves are shining in a great diversity of colours, it's extremely impressive! At Cap Bon-Ami we walked up to a high lookout and enjoyed a 360° view again. Just amazing, the perfect time for this season and we're so lucky with the weather! On our second trail up to Cap-Gaspé I recognized something black moving behind a hill. So we approached slowly. It was no bear, no moose... It was a porcupine. :)
    For the night we got a special offer in an auberge. We got a 8-bed dorm just for us three.

Ons verblijf in New Brunswick was slechts van korte duur, terug de brug over en we waren weer in de provincie Québec! Er is een uur verschil tussen New Brunswick en Québec, dat maakte dat we een uur vroeger uit onze slaap werden gewekt. Ik denk dat Albertine in haar bespreking gisterenavond er geen rekening mee heeft gehouden, en ons op de plaatselijke tijd liet wekken. Sober modelontbijt met donuts en confituur, voor zo één keer vind ik dat wel lekker, zelf hadden we nog Philadelphia kaas en een peer in de vorm van een appel en heel bleek, gekocht in de mall gisteren avond. De peer/appel was zeer waterig en weinig maak.
    Een kwartier vòòr tijd zat bijna iedereen in de bus dat was nog nooit gebeurt.
    We reden langs de kust van de Chaleur baai met mooie uitzichten. Het verraste ons dat er toch veel lintbebouwing is, de huizen liggen wel 50m uit elkaar en zijn veelal in chaletstijl met porch (veranda) en slechts 1 verdieping.
    Eest regende het nogal maar net als gisteren kwam er tijdens ons bezoek aan het visbedrijf in Paspébiac op het einde de zon door.
    In 1745 landde de eerste ondernemer hier die een hal opzette voor de verwerking van kabeljauw. De Indianen jaagden op de zeehonden zodat er veel vis in de baai en omstreken zat. Men fileerde de vis meteen en de gezouten filets werden op grote tafels te drogen gelegd. Dat drogen duurde ongeveer 10 dagen, bij regen werden de filets opeen gelegd onder een kap. Vogels waren geen probleem want de nesten werd leeggemaakt door de vissersvrouwen. In 1964 waren er zo'n 80 gebouwen maar er brak brand uit en alle bedrijven brandden af. Door de vermindering van het visbestand bouwde men niets terug op en het is dank zij de plaatselijke bevolking dat de historische site terug gedeeltelijk gerestaureerd is. Het was interessant.
    We reden daarna verder en passeerden weer verschillende rivieren waarop gevist werd. Op aanvraag werd halt gehouden aan een kerk met aluminium dak. Dat vond de chauffeur eigenaardig en hij vroeg of de kerken bij ons er anders uitzien. Het is echter geen aluminium dak maar blik dat zo geschilderd wordt.
    De treinsporen slingerden dan links dan rechts, iedere keer moet de bus tot stilstand komen, kijken of er green trein aankomt en dan pas doorrijden. Zowel op bewaakte als op onbewaakte crossings. Het landschap werd heuvelachtig en we zagen de kliffen toen we dichter bij Percé kwamen. Ik zat even helmaal vooraan en merkte dat het vrachtvervoer voorrang heeft bij het voorbijsteken, zelfs zo dat de tegenliggers moeten uitwijken tot op de pechstrook.
    In het restaurant waar we aten was het eten lekker maar de rekening niet, voor één biertje werd er 9,03 C$ aangerekend, pas na tussenkomst van Albertine werd het teruggebracht tot 6,85 C$!
    De pier van de boottocht was niet ver en met regenjas en paraplu embarkeerden we. Gelukkig stopte de regen en konden we boven gaan staan om foto's te nemen. Rocher Percé is indrukwekkend maar toen vaarden we door naar l'lie Bonaventure en dat was pas spectaculair!
    Duizenden Jan van Gents op de rotsen, zeehonden in het water en het zonnetje brak door de wolken. We werden op het eiland afgezet om een wandeling te maken, naar de kolonies konden we niet meer omdat we slechts een uurtje tijd hadden maar de uitzichten wren mooi. Eén van de woningen was als museum ingericht dus er was genoeg te zien. De boot kwam ons terug ophalen en we reden even buiten Percé naar ons hotel. Jammer want in Percé zelf had ik ook wel eens willen rondwandelen. Aan tafel gingen we zitten bij mensen waar we nog weinig contact mee hadden gehad, de tijd ging vlug vooruit al vertellend over reizen.
    Bij het diner kregen we een drankje aangeboden door Albertine om de ontgoocheling van Super 8 te vergoedelijken. In elk geval was dit hotel stukken beter, ook al lagen we in het bijgebouw. De bediening is erg vriendelijk en het eten ook lekker. Men eet hier heel graag cake, na ieder maaltijd is cake in één of andere vorm het dessert. Het uitzicht van de kamer op de Rocher Percé was fantastisch, alleen in het donker zie je ze niet ;-)

van Gaspé naar Sainte Anne des Monts

September 16, 2010 in Canada

De zonsopgang was wat mistig maar we hadden goed geslapen en het ontbijt was geen buffet maar per persoon een goed gevuld bord, een beetje zoals in "Den Uil" in Wilrijk.
    Spijtig dat we van het uitzicht op de kamer zo kort maar konden genieten. We reden helemaal langs de zee verder, de ene baai al spectaculairder dan de andere.Helemaal de punt van het schiereiland rond tot het park Forillon. Eest naar een haventje, maar de anderen stapten niet mee uit, wij wandelden wel helemaal naar beneden en gelukkig want Dirk vond daar nog een toilet voor de grote boodschap. Het is hier heel bergachtig door de uitlopers van de Apalachen mountains die ergens onder Virginia in de VS beginnen. Veel dennen en de loofbomen begonnen een beetje te kleuren. Aan Cap-Bon-Ami kregen we onze pic-nic een uurtje wandelltijd, veel te kort. Wij hadden wel graag een langer tochtje gemaakt. Noch de gids noch vele medereizigers wandelen graag!
    Om half één reden we verder naar de Cap-des-Rosiers waar we aan de vuurtoren even gelost werden voor een fotostop, wij wandelden dan maar zelf even langer rond en waren de laatsten, net zoals aan het haventje 's morgens. Eens we het park verlaten hadden kon er nog wat vlugger gereden worden want het was nog een heel eind. In Grande-Valleé moest de chauffeur zelf een plaspauze nemen en konden we weer even de benen strekken. Enkele mannen hadden een drankzaak gezien aan de overkant en achtenbier voor onderweg want op de bus kan men alleen water kopen. Iemand had rootbeer gekocht en lustte het niet, ik heb de blikjes dan geruild voor Coca Cola.
    Nog tientallen kliffen volgden en op zee zagen we alle soorten vogels. Aan land veel huizen, vakantiehuizen en vuurtorens. De huizen hebben alle mogelijke kleuren: Kobaltblauw met gele raamkozijnen, bloedrood met wit, knalgeel met rood of purperpaars met geel. Eindelijk kwamen we aan in Sainte-Marie-Des-Monts. We hadden nog tijd genoeg om naar het centrum te wandelen én te winkelen. Gelukkig bleef het droog, als we in de bus zaten vandaag waren er enkele felle buien maar bij iedere stop bleven we droog. Eten als gewoonlijk met soep, hoofdgerecht en cake met koffie, wij dronken op onze kamer een hele fles Canadese wijn op: 'L' Auberge' vin rouge sec, weinig smaak dus we konden hem drinken als limonade! Fles leeg en in bed om half elf.

Quai de Carleton-sur-Mer

July 12, 2017 in Canada

Toujours sur le chemin du retour, nous avons décidé d'arrêter au quai de Carleton-sur-Mer. Un très bel endroit où nous avons ou apercevoir des pêcheurs sur le quai. Une pêcheuse a montré ses macros aux enfants. Elle a eu une bonne pêche même si elle aurait aimé pêcher une barre rayée.

Sur le quai des pêcheurs commerciaux, nous avons admirer les cages à homard et les bateaux de pêche.

Gaspésie-Îles-de-la-Madeleine, Gaspesie-Iles-de-la-Madeleine, YGR