Canada
Rattlesnake Point

Pick 'm yourself

June 30, 2008 in Canada ⋅ ⛅ 20 °C

Wat doe je op een zondag in een voorwijk van Toronto. Zaterdag heeft iedereen hier al de auto gewassen, dus wat blijft er over....

Je gazonnetje van je victoriaanse nieuwbouwhuisje bijknippen (wel grappig, alle nieuwbouwwijken bestaan hier uit Victoriaanse nieuwbouwwoningen met “Porches”en groene gazonnetjes. Zo’n wijkje zou bij ons te boek staan als een bijzonder nieuwbouw-
      wijkje, hier zijn er duizenden van), beetje golfen, hond uitlaten, met je kindje een
      rondje lopen.

Wij vroegen het gewoon aan de buurman, Rich:“go pickin’ your own strawberries, that’s
      fun!”.

Dus wij op pad. Eerst naar het plaatselijk Indianendorp (via prachtige landelijke wegen,
      ‘t is bijna Engeland), en daarna naar de strawberry-farm. Dat bleek bij aankomst
      DE attractie van de buurt te zijn. Honderden auto’s op het erf, trekkers die aardbeienplukkers met hun mandje het veld op brengen, een heuse aardbeientaartbakkerij, een
      hooiberg om op te springen, een heuse barn met boerderij-dieren, een Labyrint van Stroobalen, Pony-rijden in de paardenbak, traptractor-racen in de boerenschuur en een winkel vol aardbeien-souvenirs. Fun op z’n Canadees dus, en wij hebben er leuk aan meegedaan (2,5 kilo aardbeien geplukt, dus de komende dagen eten we aardbeien, aardbeiensoep, aardbeien-smoothie, aardbeiensap, aardbeientaart, aardbeiencake.................)

Rattlesnake Point