Kreta 2015

• 72photos
  • 0videos
  • 542kilometers
  • Day 1

Kreta dan 1 - Chania

August 20, 2015 in Greece ⋅ ☀️ 32 °C

...težko pričakovan dopust se je začel...vedno je cilj pot sama, ampak vseeno je prvi dan naporen....parkirni prostor v Trevisu smo dobili, ampak komaj, očitno je res gužva....po jutranji kavi in čakanju da smo oddali prtljago (tokrat brez pretiranih tezav s prepakiravanjem-20kg), smo končno dočakali let proti Kreti...lepo vreme in ogled iz ptičje perspektive "mojega morja" in po dveh urah in pol pristanek na Kreti....

Vroče, 36 stopinj, sonce...pričaka nas gospod iz rent-a-cara, AthensCar...frajer se predstavi, opravi papirje in plačilo kar na šalterju na letališču, pa ne njihovem šalterju, ampak imamo avto, Fiat Panda, rumene barve :)

Odpeljemo se v cca od letališča 20 km oddaljeno mesto Chania, ki je naše prvo izhodišče, najdemo zastonj parkirno mesto zraven starega dela mesta, Casa Veneta in ob prihodu smo deležni pregovorne grške gostoljubnosti. Sin George in ata Stavros nam vsem stisnejo roke, povprašajo kako smo, kaj bomo spili, prinesejo vodo, ne dovolijo da bi sami odnesli kovček, nam upgradajo studio v apartma, skratka...super...

Po osvežitvi se sprehodimo po staremu mestu, luštno in slikovito mesto, fine male ulice z gostilnicami, pisanimi prti, suvenirji, itd....res odličen prvi vtis....lakota nas posede v eni izmed luštnih gostilnic in takoj hladno pivo, Ouzo, Tzatziki in prvo "guštiranje" grške kulinarike....odlično...

Večerni sprehod po ulicah, ogled cerkvice, svetilnika, v trgovino, izvemo da je odstopil Cipras in spat....jutri so na vrsti plaže....

• Day 2

Kreta dan 2 - Elafonisi & Balos beach

August 21, 2015 in Greece ⋅ ☀️ 22 °C

...kej je Cipras še v odstopu?....alora pridem vč ksno....mi gremo na plaže....zjutraj se zbudimo in dekleti opravita nakup jutranjega kruha in peciva...zajtrk pojemo kar "doma"...potem pa v avto in na plažo....prva destinacija je Elafonisi beach...majhen otoček na jugozahodu Krete, do katerega lahko kar prebrodiš preko morja....to je tudi bil dan za dobro spoznavanje z prometom in cestami na Kreti....da imajo bankine neurejene je milo rečeno...ponekod bankin praktično ni...je samo kamenje ali luknja ali prepad :)...vožnja poteka po "normalni" cesti cca med 30 do 50 km na uro, ceste ozke vec ali manj, je pa ogromno vasic z zelo všečnimi tavernami...tak so porihtane in luštne, da kar vabijo na Ouzo :)

Od Chanie do Elafonisi plaže je cca 74 km, voziš se cca 2 uri :) ampak se splača...plaža je krasna, čeprav zelo obljudena, saj vsi kar derejo tja. Cel čas malo pihlja, morje pa kristalno čisto, kot na Karibih ali v Aziji...res super. Parking je zastonj, samo sezuješ se in brodiš po morju in mivki...najdeš svoj prostor in uživaš...tu preživimo dve uri in počasi je čas za premik...na poti nazaj se ustavimo v eni tavernici ob poti na pita gyros...kosilo za vse tri 12 eur....vožnjo nadaljujemo po skrajnem zahodu Krete ob obali in poleg prekrasnih razgledov se spopadamo s to vrhunsko cestno infrastrukturo, ampak to je del in čar vsega tukaj...ljudje so tudi zanimivi....pri računu 12,30 eur potegnem ven 12 eur in iščem še drobiž, gospa reče da je ok....naročimo kavo in ouzo, prinese račun, pozabi ouzo kasirat in reče da kuča časti :)...al pa je to del tega kar smo jim kao posodili? :) ....

Počasi prevozimo slikovito pot in čaka nas še Balos beach...plaža skrita med visokimi hribi, do katere se prvo voziš cca 8 km po makadamu, konkretnem makadamu, parkiraš in potem še cca 20 minut hoje do plaže, naj bi bilo do nje baje 300 stopnic kamnitih in še en del poti brez stopnic :) V vročini je to kar fajn za kondicijo :) naša mala poptnica je v obe smeri, kljub veliki utrujenosti prehodila sama...pridna. Imajo pa tudi "donkey taxi", za tiste ki se jim ne hodi ali ne morejo, za 10 eur te "zapeljejo" dol ali gor z oslom..

Na Balosu uživamo, res lepa plaža, kot neka laguna, krasna voda, drobni pesek in mivka, topla voda...in se domov v od Balosa 43 km odaljeno Chanio odpeljemo šele ob 20 uri zvečer. Ko operemo pesek iz sebe in popotniški prah, še večerja v starem delu Chanie in ob poslušanju tradicionalne grške glasbe pod našim balkonom zaspimo....

• Day 3

Kreta dan 3 - Chania market and old town

August 22, 2015 in Greece ⋅ ⛅ 28 °C

...kalimera...a bankomati še dajo denar?...alora pridem vč ksno.....danes dolgo spali, saj so včeraj pod balkonom v živo svirali do pol dveh zjutraj....opaaaa.....in danes je easy dan, zato se zjutraj odpravimo peš po starem mestnem jedru do tržnice, ki je na 4000 m2. Ni tako slikovito in pestro kot tržnice na Siciliji, ampak kljub vsemu ima vsaka tržnica svoj čar. Vse možne olive, siri, feta, meso, majice, tekstil, pijača itd....vse kar pričakuješ in veš da bo tam :) Je pa vroče danes, 32 stopinj že ob 10.30....

Po tržnici v trgovino in na rivo na kafe in Ouzo...Avalon rock caffe...muzika super...kelnarca bi verjetno kaki gram rabila da pride k sebi....majku božiju....

...in še en zanimiv pojav opažamo že tretji dan....revolucijo selfie stickov...vsepovsod prodajajo selfie sticke in raja to veselo kupuje in se ko blesavi na vsakem vogalu "selfie stickajo"....po mestu hodijo kar z iztegnjenimi selfie sticki z namontiranimi telefoni in ko velika želja po delitvi na socialnih omrežjih (vsakih 10 korakov) pride do vrhunca...smo lahko priča že bizarnim prizorom kak si z selfie palico v eni roki, z drugo roki popravljajo frizure, delajo "duck face", vlečejo lampe noter itd....majmuni...če nočeš lampa na fotki se te vsaj slikaj od prsi navzgor...:)....skratka....jebo vas selfie stick.....

Po kosilu, ki smo si ga skuhali kar doma v apartmaju, smo imeli vzgojne ure in potem ko je naša mala popotnica le privolila v počitek in spanje, smo se odpravili do lokala Aria Del Mare, kjer naj bi bil najlepši sončni zahod v mestu....ki so nam ga skrili oblaki, sicer bi verjetno bil res, saj sediš na ploščadi nad morjem. Nazaj v mesto, punce so si kupile grške oblekice, babe pač :), vmes je mala popotnica še poljubila beton zaradi pretiranega teka, ko smo jo malo umili in sestavili nazaj, smo naredili še zadnji sprehod po mestu Chania in jutri nadaljujemo pot proti vzhodu...mesto Agios Nikolaos prihajamo....

• Day 4

Kreta dan 4 - ...Agios Nikolaos

August 23, 2015 in Greece ⋅ ⛅ 27 °C

...huh...današnji dan se je začel z zelo slabimi novicami...raje ne bom pisal o vsem skupaj, sploh ne o intimnih zadevah in razmišljanjih, ampak take stvari te pribijejo, res je, to je življenje in nikoli morda ni pravi čas....

...iz Chanie smo se peljali po "avtocesti", na kateri je omejitev med 50 in 90 km na uro in prišli v prijetno mesto Agios Nikolaos. Ampak ko je nekaj narobe, gre narobe še kaj in prvo kaj smo uspeli narediti po kosilu, je bil obisk bolnice, saj je mala popotnica začela bruhati...izjemno prijazen zdravnik in sestra so nas pomirili, zdaj jo imamo na prepečencu in vodi in upamo, da bo vse ok. Opravili smo sicer kratek večerni sprehod in upamo, da bo jutri mala popotnica boljše.

...danes je žal dan, za katerega bi morda hotel, da se marsikaj ne bi zgodilo ali dogajalo, ampak kot že rečeno, življenje zna biti prekleto nepredvidljivo...cenimo vsak trenutek....vsak od nas...

• Day 5

Kreta dan 5 - Agios Nikolaos

August 24, 2015 in Greece ⋅ ⛅ 26 °C

...spanje zaradi težkega dne in ostalih okoliščin ni bilo najboljše, kljub vsemu nas mala popotnica zbudi ob 8 uri in takoj se punce odpravijo na jutranje kopanje na plažo 500 m stran...mivka in prijetna in čista voda...jaz pa pripravim kamilični čaj, jabolka in prepečenec za razdražen želodec male popotnice in kafe in zajtrk za starše...danes imamo dan za počitek in predvsem zato, da sestavimo otroka za dneve, ki so nam še preostali. Po zajtrku se peljemo napolniti gorivo, saj pojutrišnjem počasi začnemo vračanje nazaj po otoku. V centru mesta najdemo parking in se sprehodimo mimo jezera, kjer bi se naj po legendi okopala boginja Atena in naj bi bilo brez dna, pod vodo pa naj bi bilo povezano z otokom Santorini....

...najdemo turistični vlakec, ki je seveda predrag, ampak za malo popotnico obvezen, kamorkoli pridemo....po končani vožnji pa kar domov in žena kljub ogromnemu pomanjkanju posode in pribora sestavi odlično kosilo, kurjo juhico za našo popotnico in njen "buši"...

Popoldanski počitek s spanjem in potem še eno kopanje, da se otrok naužije morja, večerni sprehod od marine ob obali do mestnega jedra in domov spat....jutri pa če bo otrok v redu na otok Spilanonga ali pa na izlet po bližnjih ribiških vasicah....

...do sedaj je vtis o Grčiji in Kreti dober, morda celo boljši od Sicilije...ljudje so bolj prijazni...rs morda začnejo delati po 9 uri, bolj ob 10, vendar delajo do 1 zjutraj...daleč od tega da bi dobil občutek, da so leni, kot se jih pregovorno predstavlja...v nekem gyros (2,5 - 3 eur) lokalu je bilo včeraj nevzdržno vroče, brez klime, na desni je tip delal pizze ob odprti krušni peči, na levi strani pa ženska delala na žaru...cel dan, do 1 ponoči....to kar sem videl, so pridni....

...bilo bi dobro, če bi še kako boljšo novico od doma slišal....

• Day 6

Kreta dan 6 - Plaka, Spinalonga Island

August 25, 2015 in Greece ⋅ ⛅ 25 °C

...dan se začne ob 8 uri, klasično, vendar danes jutranje kopanje žal odpade, ker je bilo oblačno in močno vetrovno in zato prehladno....zajtrk na balkonu in potem se odločimo, da gremo kar sami po svoje in ne z ladjo iz Agiosa Nikolaosa...in še več smo videli...z avtom smo šli v 15 km oddaljeno vasico Plaka, od koder tudi vozijo ladjice na otok Spinalonga, nekdanjo kolonijo gobavcev, ki so jo zaprli leta 1957. Na poti smo si ogledali tudi simpatično mestece Elounda. Na Spinalongo smo prišli vsi trije za 20 eur iz vasice Plaka, če bi šli iz mesta Agios Nikolaos, bi tak enak izlet, ki traja vec kot 4 ure sicer, 2 od teh ur te pustijo na Spinalongi. ( pa nisem prepričan da bi dve uri hotel biti tam na vročini), iz Agiosa bi porabili za izlet 40 eur ali več.

Kapetani iz Plake so bili majhni in konkretno obilni Grki, vozijo pa kot da so sami, poln gas barko naprej v obalo, se prehitevajo, zanimivo videt. Spinalonga je za videt, ko si prebereš še kaj o zgodovini in ko to vidiš v živo, preveč luštno ni moglo biti. Ob vrnitvi v Plako se odpravimo še na drugi del zaliva do vasic Istro in Ammoudara in na tamkajšnje plaže. Barve kot iz rajskih plaž, nenazadnje so rajske tudi te, in danes ker piha in je bil sploh posebno doživetje z valovi, ki se zlivajo v zaliv. Rdečo zastavo so sicer izobesili, zato se raje še vrnemo v Agios Nikolaos na plažo pd našim hotelom in se za urco in pol še skopamo "doma".

Danes je večerja prav tako "domača" in na balkonu. Pogled imamo krasen, pa tudi prišparamo kakšen eur.

Zvečer še zadnjič po Agiosu Nikolaosu in jutri zjutraj po zajtrku naprej...čaka nas Enagron village.

• Day 7

Kreta dan 7 - Enagron village

August 26, 2015 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

...imamo aktivne počitnice....danes ponoči je še težave z želodcem oddelala Jasmina, tako da smo Agios Nikolaos zapustili malce "mavrični", neprespani in pred nami je bila 2 uri dolga vožnja v gorati predel Krete, v eko vasico Enagron, zraven mesta Axos. Pot po avtocesti (kao) je še ena ura bila ok, ko pa smo zapustili avtocesto in se začeli vzpenjati proti Axosu, pa je Jasmina že imela parkrat šestke pod vodo. Uspeli smo se pripeljati brez nepotrebnih postankov in prišli v idilično vasico Enagron. Popolen mir in tišina, ljudje neverjetno prijazni, super urejeno, apartma super zrihtano, pričakal nas je welcome drink sokec in keksi za Evo. Mami je morala še malo odspat, z Evo pa sva malo naredila ogled vasice, kje so igrala, bazen, restavracija....res luštno.

Popoldne smo se šli še malo kopat, mala popotnica strašno uživa in res je v tem miru in tišini noro dobro se kopati med skalami gorate Krete. Zvečer sva še z malo popotnico šla fotografirat, potem pa na večerjo. Porcije ogromne, hrana odlična. Probali smo Apaki, dimljeno in slano svinjsko meso, ki je bilo odlično, vendar slano, da sem ponoči šel elektrolite pit.

Spat gremo hitro, jutri je atijev dan...40 let bo ati star....

• Day 8

Kreta dan 8 - Enagron village

August 27, 2015 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

...pa je tukaj, 40-ka....zaradi vseh okoliščin sicer ne bo praznovanje, kot bi lahko bilo, bomo pa naredili vse, da bo lepo....zjutraj me moji dami zbudita z rakijem v posteljo, tak kak je treba....lepo se je zbuditi v tem miru in okolju, svet je res malo drugačen tukaj....takoj po jutranji dezinfekciji zob gremo na jutranje plavanje, praktično smo sami in mala popotnica prvič preizkusi plavuti, še malo pa bo splavala....

Po kopanju na zajtrk, same domače dobrote, vse od njih iz te vasice, nabrano, pripravljeno itd...res zanimivo, grški jogurt z medom in bučnimi semeni je zakon....po zajtrku se moje dame dogovorijo za jahanje ponija ali osla, skratka, poln dan je pred nami....

Cel dan možgane na off, na easy, kopanje, kosilo, počivanje, mala popotnica je jahala osla po makadamih gorate Krete, večerno kopanje in večerja. Cel dan sem se veselo tudi jaz ukvarjal z želodčnimi težavami, preizkušeno pa žlica popra v usta in poplaknit z vodo deluje. Večerja in nešto popit.

Jutri Knossos in Heraklion.

• Day 10

Kreta dan 10- Heraklion market, Amoudara

August 29, 2015 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

...težki dnevi so mimo, včeraj se je zgodilo, kar je sestavni del življenja...noč je bila težka, spanje ne najboljše, ampak pred nami je vsaj še nekaj dni do konca potovanja in treba bo izkoristiti te dni, da se vsaj malo po vseh stresih spočijemo in da se mala popotnica naužije morja...

Zjutraj se zbudimo in v Kronos hotelu, kjer spimo, privoscimo dober zajtrk. Mala popotnica si vzame kar vse, ker bi vse probala, grški jogurt z marmelado, z medom, oni zavitki, ono pecivo, oni sok...vse...nato se odpravimo po starem delu centra mesta do tržnice, ki bi naj bila nekaj posebnega. Žal nas tako ne navduši kot opevajo, nenazadnje tudi samo mesto Heraklion je za videt, vendar proti slikoviti Haniji, Agios Nikolaosu ni primerjave. Ko v mestu najdes McDonalds, potem veš da ni dobro. Tako hudo sicer ni, pristanišče z Beneško trdnjavo in ribiškimi barkami je slikovito, stari del mesta je zanimiv, z polno luštnimi lokali, vendar 6 eur za juho in podobno, je res pretirano. Je za videt, to je pa tudi vse, popoldne bomo zato šli na izlet v 5 km oddaljeno Amoudaro, kjer je peščena plaža.

Po popoldanskem počitku se res odpravimo v cca 6 km stran, obmorsk mest Amoudara, polno lokalov, hotelov in ena doooolga peščena plaža. Pred kopanjem v valovih pojemo "chicken burger" za 8 eur, ampak to je kao porcija za enega, dobiš pa tri velike pleskavice piščančje, pečen krompir in kruh. Porcije imajo res velike, skratka, trije siti za 8 eur. Na koncu pa še lubenico za posladek prinesejo. Pol litra hišnega vina je 4,5 eur, kar je solidna cena. Edino omembe vredno vino, ki sem si ga zapomnil je bilo v Chaniji, Tourakis, posladko....noro....

Skratka, kopanje, delanje peščenih sladoledov itd, pričakamo na plaži sončni zahod in na željo male popotnice najdemo še McDonalds, da je končno dobila fish maca. Spanje in jutri v bolj prijazno in slikovito mesto, Rhetymno.