China
Fenglou

Here you’ll find travel reports about Fenglou. Discover travel destinations in China of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

De eerste foto van deze post is het zicht dat we hadden tijdens ons ontbijt.
    Ons hotel leent erg goedkoop fietsen uit, dus besloten we met de fiets Yangshuo vandaag te verkennen. De kleine "citybikes" wisten niet wat ze meemaakten toen we erg compleet "off road" mee gingen. Het was echter nodig, want de populaire routes waren zo druk dat je er niet van kon genieten. Na een tijd fietsen, hebben we een heerlijk maaltje genuttigd naast de rivier. Een zalige siësta volgde daarna.
    'S avonds zijn we op zoek gegaan naar een gezellig restaurantje, maar de app die we altijd gebruiken, koos ervoor om ons in de meest groezelige steegjes te sturen. Een mixed buffet op de kamer hebben we dan maar georganiseerd.

Vandaag hebben we een kalm dagje achter de rug. Na een stevig noedel/rijstprut ontbijt zijn we met de fiets noord Yangshuo gaan verkennen. Voor we de stad uitreden werden we door een bende kleine chineesjes gevraagd om een enquête in te vullen voor een engels taal kamp. Met veel plezier hielpen we de schattigerds. Langs de Li rivier zijn we weer gaan "junglebicken" en hebben we onze picknick aan de waterkant verorberd. Jeroen heeft zich zelfs aan een zwemmetje gewaagd. En hij zat niet alleen in het water... David attenborough heeft zijn laatste documentaire nog niet gemaakt zo te zien. Nadien zijn we wat gaan toeristen in de drukke straten en marktjes. Hebben we iets gekocht? Jahoor een echte "made in China self timer artifact". Vanaf nu dus meer dan alleen maar hoofdjes op onze selfies. Voor ons avondmaal hebben we ons op een gezellig terras gezet met uitzicht over de straten van Yangshuo.Read more

Fenglou, 凤楼