China
Hongqiaocun

Het waterdorp Wuzhen

October 27, 2019 in China ⋅ ☁️ 15 °C

Onderweg zien we wat meer van het land. Veel rijstvelden, maar ook wat velden met Lotus bloemen, die helaas al uitgebloeid zijn. Ook zie je veel water waar zoetwatervis gekweekt wordt. Het waterdorp Wuzhen is niet groot, maar ziet er wel toeristisch uit. Het westelijk deel van Wuzhen is opnieuw opgebouwd met de oude materialen en bestaat vooral uit hotels, restaurants en winkeltjes. Het oostelijk deel is nog in oorspronkelijke staat. Dit is nu een museum wat je overdag kunt bezoeken, maar waar nog steeds de bewoners van het dorp wonen. Ons hotel staat in het westelijk deel en is een groot complex. Met golfkarretjes word je naar je kamer gereden. Het is een mooie, ruime kamer.Read more

Rondvaart door het waterdorp

October 27, 2019 in China ⋅ ☁️ 12 °C

We rusten even op de hotelkamer en gaan dan samen met de groep eten. We lopen door het westelijk deel van Wuzhen. De sfeer is mooi. Het is al donker en je loopt door mooi verlichtte nauwe straatjes en overal zie je water en bruggetjes. We eten in een restaurant midden in Wuzhen. Natuurlijk weer aan een ronde tafel. Het eten is lekker en we krijgen rijstwijn bij het eten, die lekker is maar ook veel alcohol bevat.

Na het eten maken we een rondvaart over het water. Met kleine overdekte bootjes, waar we met zes personen in kunnen, varen we door de kanaaltjes. Met een slingerbeweging wordt het bootje handmatig voortbewogen als een soort gondel. Zo varen we een half uurtje over de mooie verlichtte kanalen. Na de tocht gaan we met een groepje nog wat drinken in een café. Na een gezellige avond gaan we weer terug naar het hotel.

Laatste avond in Wuzhen

October 28, 2019 in China ⋅ 🌙 15 °C

We rusten even wat uit op de kamer en gaan dan het dorpje weer in. Het zoeken naar eten valt tegen, het is erg druk in het dorp vanwege een filmopname en verschillende restaurants zijn dicht. Ondertussen kijken we wat winkeltjes. Onder andere een winkel met alleen maar eetstokjes in alle soorten en maten en prijzen. Uiteindelijk gaan we bij Lotus eten, waar we gisteren met de groep iets gedronken hebben. Ik neem varkensvlees met witte rijst, wat goed smaakt.

Na het eten lopen we door het dorpje richting de pagode die mooi verlicht is. Als we iets verder doorlopen, komen we bij een tempel. Het is hier heerlijk rustig en we lopen er even rond. Uiteindelijk zijn we rond 22:00 uur weer op de hotelkamer.

Hongqiaocun, 虹桥村