China
Jima

Here you’ll find travel reports about Jima. Discover travel destinations in China of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Yangshuo

August 3, 2015 in China

Vanmorgen zijn we met de bus naar Yangshuo vertrokken na wat vertraging wegens wegwerkzaamheden en een leuke scooterrit hebben we gelunchd in ons gezellige hostel. Na een goude tips van een stel dat we leerde kennen in Xi'an zijn we naar The Giggling Tree gefietst, wat iets buiten Yangshuo ligt. Na een prachtige fietstocht door het karst gebergte arriveerde we op een rustique lokatie midden tussen de bergen. Waar we van een lekker ijsje een een cola'tje genoten.
    Na een mooie fietstocht terug naar Yangshuo zijn we wat gaan eten in een restaurantje waar ze Beerfish serveerde, een lokaal gerecht uit Yangshuo.
    Hierna vervolgde we onze wandeling naar de li rivier
    Waar we lekker aan het water konden zitten en genoten van het uitzicht.

Reisplan verandert

August 28, 2015 in China

Vandaag hebben we het reisplan omgeschopt omdat we graag eerder naar Guilin wilde gaan. Als eerst hebben we de treinen naar een dag eerder gezet en vervolgens de hotels omgeboekt. Gelukkig was dit geen probleem.
    In de avond zijn we tergelegenheid van de 12,5 bruiloft van Martine en Erwin (oom en tante van Michiel) gaan eten in een chinees fondu restaurant waar ze weinig Engels spraken. Natuurlijk was dit voor ons geen enkel probleem want de menukaart had plaatjes en was wel in het Engels;).
    Na een heerlijke maaltijd zijn we naar het hostel gegaan om daar wat lekkere biertjes te drinken uit een Beertower: gezelligheid!

Changsha

August 29, 2015 in China

Vandaag zijn met een hogesnelheidstrein van Xi'an naar Changsha vertrokken. De reis duurde ongeveer 6 uur maar vloog snel voorbij. Aangekomen in Changsha zijn we na het inchecken gaan eten bijde Pizahut, waar ze naast Pizza een lekker bordje gefrituurde inktvisringetjes serveerde.
    Tijdens een korte wandeling naar de rivier kwamen we een mooi verlicht hotel tegen. Aangekomen op de brug was de skyline van changsha mooi verlicht!Read more

Jima, 骥马