China
Ping’an

Here you’ll find travel reports about Ping’an. Discover travel destinations in China of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Départ pour Ping An

May 15, 2017 in China

Et c'est parti pour 7h et quelques de train. Après une semaine et demi à aller de villes en villes, on va prendre un peu l'air.

Il faut dire que les villes de base, c'est pas notre tasse de thé. Mais les villes chinoises, hormis le centre historique réduit à quelques kilomètres carrés et les monuments, ça ressemble un peu à une partie de SimCity qui aurait mal tourné : vous voyez ce moment où vous vous rendez compte que la ville modèle imaginée au départ avec de jolis parcs et pavillons individuels ne vous permettra de loger tout le monde et que vous êtes contraints de construire à l'arrache des grosses tours hlm? Et bien voilà !
    Exemple de cette urbanisation galopante, Xi'an qui va passer de 2 à 15 lignes de métro d'ici à 2020!!

Arrivée à Guilin, nous faisons 2h de voiture jusqu'à Ping An, petit village aux maisons de bois consruites à flanc de montagne. On est bien mieux ici!
    Ici on vit de la culture du riz. A cette période de l'année, les rizières en terrasse sont de véritables miroirs, ou, comme le nom chinois de la région l'indique, des écailles de dragon !

Rizières et plantation de thé

May 16, 2017 in China

Nous avons passé une bonne partie de la journée à nous balader dans les rizières en terrasses de Ping An. Chemin super agréable et plutôt plat!

Nous reprenons la route en début d'après-midi pour Yangshuo. Nous ferons une halte dans une plantation de thé où l'on nous explique comment est fait le thé et on l'on participe à une cérémonie du thé.

Nous voilà arrivés à Yangshuo, en pleine campagne. Demain nous emprunterons des vtt et rouler le long de la rivière li mais pour l'heure, nous allons juste nous reposer et manger un bout en ville!Read more

"Ik vind er geen Ping'an"

September 23, 2015 in China

Na onze korte verkenningstocht langs de rijstvelden van Ping'an, staat voor vandaag hike van ruim 10 km. op het programma. We vertrekken met het busje naar het naburige dorpje Dahzai. Vanaf de parkeerplaats pakken we - lui als we zijn ;) - de kabelbaan omhoog naar het eerst uitkijkpunt. Dat was een prima zet want de weg omhoog (ongeveer 300 meter hoogteverschil) bestaat uit een eindeloze reeks treden. Vanaf het uitkijkpunt gaan we van start. Het miezert in het begin, maar dat zorgt voor een beetje verkoeling in de drukkende hitte. Nagenoeg de gehele route loopt over slingerende paden soms van modder, meestal van gladde stenen, maar altijd slechts mansbreed. De paden rond de dorpjes zijn nogal verwarrend, maar met 30x vragen komen we er wel uit. Na een goede 7 uur (minus 45 min. theepauze) zijn we weer terug in het hotel. Nu proberen de modder van de schoenen af te krijgen ;)Read more

Ping'an

September 21, 2015 in China

Via ons hotel regelen we een kamer tussen de rijst terrassen van Ping'an. Aan het begin van de middag gaan we met een shuttle busje de bergen in. Wat een rit! Via bergweggetjes met haarspeldbochten, door kleine dorpjes en met het nodige gevaarlijke inhaalwerk arriveren bij de "ingang" van ons dorp. Vanaf daar gaan we bepakt en bezakt de berg op richting ons hotel. 20 minuten later komen we aan... Wat een uitzicht!Read more

Iets met stars, moon, dragons and tigers

September 22, 2015 in China

De Chinezen geven graag bijzondere namen aan punten. Vanzelfsprekend zit er een legende achter. Wij zien echter alleen maar rijstvelden.. Die overigens prachtig zijn! Op leistenen paden lopen we langs watervalletjes en irrigatiekanalen door de velden van uitkijkpunt naar uitkijkpunt.
    Eenmaal terug in het dorpje blijkt dit een wirwar van steegjes en trappen. Het doet ons denken aan een Escher tekening. Op elke hoek verkopen vrouwen (met enorm lang haar dat ze in een knot op hun hoofd dragen) sjaals en kammen. Wij sluiten de avond af met bamboo rijst (verhit in een bamboo stam) en gewokt vlees met bamboo scheuten om in de sfeer te blijven.Read more

Ping’an, Ping'an, 平安