China
Tongrenzhuang

Graftombe en Big Goose Pagoda

September 14, 2015 in China ⋅ ☀️ 24 °C

Evenals het terracotta leger ligt deze bezienswaardigheid bezaaid met beeldjes. Niet van soldaten, maar van allerlei dagelijkse voorwerpen en dieren. Er liggen hier een geschatte 80.000 voorwerpen van verschillend formaat. De dieren zijn voornamelijk in miniatuur formaat. Destijds waren de mensfiguren beschilderd en gekleed in zijden gewaden. De armen waren oorspronkelijk van hout en konden bewegen. Helaas zijn de armpjes en de zijden gewaden allemaal vergaan. De site is oneindig veel rustiger dan die van het terracotta leger. Top museum! Omdat het niet heel groot is, gaan we nog even door naar de Big Goose Pagoda. De Pagoda is mooi, maar valt wat weg bij het enorme complex wat er omheen is gebouwd (groot hotel en shoppingcenter met bioscoop). We eten 'op goed geluk' wat in een restaurant. De ober komt even later met een enorme levende vis in een emmer langs om te vragen of deze naar onze zin is. Na 20 minuutjes hebben we ons eten (compleet met vinnen, kieuwen en alle graatjes die je kunt verzinnen ;) Als afsluiting van de dag nog even de show met fonteinen op muziek meegepikt.Read more

Tongrenzhuang, 同仁庄