China
Yongsheng

Tiger Leaping Gorge (going down)

October 2, 2015 in China ⋅ ☁️ 15 °C

Het plan om de zonsopgang te bekijken wordt helaas verijdeld door een dik wolkendek. We vertrekken alsnog voor 08:00 om te profiteren van de koelte. De wolken zorgen echter ook voor wat spetters, maar we hebben het al snel weer goed warm, dus dat koelt alleen maar beter af. De hike gaat ongeveer 15 km. langzaam omlaag (gister 8 km. omhoog) en we zouden er ongeveer 4 uur over moeten doen. Het pad loopt langs steile afgronden en soms moeten we wat klimmen, maar we kunnen op ons gemak genieten van de watervallen, loslopende geitjes en het uitzicht. Om 12:00 uur bereiken we Tina's Guesthouse waar we 's middags om half 4 de bus terug kunnen pakken. Er is vanaf Tina's nog een pad naar de rivier waar 40 min. heen en 40 min. terug voor staat aangegeven. Omdat we nog fris en fruitig zijn besluiten we dat nog even mee te pakken... Het blijkt een loodzware afdaling steil langs de helling omlaag, een stuk uitgehouwen pad langs een kolkende rivier en een loodrecht(!) pad omhoog te zijn, waar met veel moeite - in de bekende brandende hitte - ruim 2,5 uur over doen. Wat ons voor altijd bij zal blijven is de loodrechte ladder van 30 m. (op een hoogte van ongeveer 100 m. van de bodem van de kloof) die we ongezekerd mochten beklimmen. Met ladder bedoelen we hier een ad hoc in elkaar gelaste constructie, die in de wand geschroefd was; zie laatste foto voor een idee waar de ladder hing :) Licht oververhit lunchen we wat totdat we de bus terug pakken. We dineren in ons favoriete restaurantje waar we ook vandaag - ondanks onze licht verwilderde blik - 25x gefotografeerd worden ;) Bij het hotel meteen de transfer voor morgen naar vliegveld geregeld. Nu: douchen, tas pakken en tukken!Read more

Yongsheng, 永胜