Colombia
Quebrada Paraíso

Jardin (Natuur en dorp)

June 26, 2022 in Colombia ⋅ 🌧 18 °C

Na de drukke grootstad Medellin trokken we terug richting het rustigere binnenland. Omgeven door bergen, heuvels, velden en rivieren ligt het mooie Jardin (op ongeveer 1700m hoogte), bekend voor zijn mooie wandelingen en heerlijke koffie. Het dorp zelf was heel gezellig, met een prachtig centraal park omgeven door leuke barretjes.

Vermits we terug een nieuwe camera hadden, konden we weer mooie foto's trekken en onze nieuwgevonden passie van vogelspotten (en fotograferen) opnieuw oppikken. Gezien er in Jardin veel mooie vogels waren, en we maar 20 foto's per footprint mogen posten, komen de vogeltjes in een aparte footprint!

In Jardin deden we verschillende wandelingen, eentje naar een viewpoint van Jardin zelf, eentje naar een grote waterval (Cascada Escalera) en een lange wandeling naar een grot met een waterval in (Cueva Del Esplendor).

De foto's zijn een indicatie van de pracht van de omgeving, gekenmerkt door de vochtigheid van de omliggende cloud forest. Gezien het binnenland van Colombia bijna uitsluitend bergen en heuvels zijn, verdampt er veel water in de valleien die dan wolken vormen en vervolgens voor regenbuien zorgen in de namiddag. Niet altijd even fijn om in te wandelen, maar wel noodzakelijk om de watervallen en rivieren zo prachtig te maken!

De Cueva Del Esplendor viel een beetje tegen gezien we een heerlijke en rustgevende wandeling hadden gemaakt naar de grot, om dan plots vervoegd te worden door een groep van een 20tal toeristen die met de auto naar boven reden, net als we de grot wilden bezoeken. Dit zorgde voor een serieuze drukte in de grot waar we niet op voorbereid waren en dit verpeste het moment een beetje. Gelukkig was de wandeling terug weer wat rustgevender en konden we de dag toch in stijl afsluiten!

Cueva Del Esplandor

January 13, 2023 in Colombia ⋅ 🌧 20 °C

Parti pour cet endroit fabuleux à vélo, nous avons dû les laisser chez un famille qui a eu la sympathie de nous les garder.
      Effectivement ils étaient tellement petits et de mauvaise qualité qu'il était impossible de monter la haut avec.
      🚴‍♀️🏚️
      Du coup nous ne nous décourageons pas et continuons à pied.
      Une trèeees longue montée nous attend ... ( Surtout pour ma petite Samira 😂 )
      🚶🚶‍♀️🥾
      Quand nous découvrons l'endroit, le chemin parcouru s'efface de notre mémoire et nous sommes instantanément émerveillés !
      Un lieu indescriptible si on n'a pas la chance de le voir de ses propres yeux.
      🏞️
      Nous repartons donc des étoiles pleins les yeux mais pas pour longtemps.
      Au bout de 30 minutes une pluie tropicale s'abat sur nous.
      Nous attendons quelque peu et décidons de continuer malgré l'abondance de cette pluie.
      Alors que on était prêt à marcher 3h mouillé comme des rats , nous voyons une jeep passer.
      On l'arrête et ils nous laissent sympathiquement nous accrocher a l'arrière du 4x4.
      🚙☔⛈️
      Une fin de journée qui redonne le sourire !!

Quebrada Paraíso, Quebrada Paraiso