Costa Rica
Mercado Municipal de Puntarenas

Afscheid nemen van onze 4x4

February 3, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 36 °C

We worden weer lekker wakker in onze 4x4 rooftoptent. Tijd om voor de laatste keer de tent op te ruimen! We gaan onze 4x4 vandaag inleveren bij Nomad America in Alajuela.

We vertrekken naar Paquera om vanaf daar de ferry te nemen naar Puntarenas. Omdat we nog geen tickets hebben, staan we extra vroeg op om deze te bemachtigen. Uiteindelijk staan we als één van de eersten in de rij. We moeten even wachten, dus dat biedt ons mooi de mogelijkheid om onze auto een beetje te fatsoeneren. Negen dagrn leven in een te kleine ruimte zorgt ervoor dat de auto eruit ziet als een ontplofte bom.

De ferry naar Puntarenas duurt ongeveer een uur. We genieten van het uitzicht en de wind in onze haren. Even rustig wakker worden. :-) Onderweg naar Alajuela nemen we een stop bij de Tarcoles bridge. Dit is een brug waaronder tientallen krokodillen te bewonderen zijn. Check, we kunnen weer een diersoort afvinken!

Vervolgens droppen wij onze auto en laten we ons door de taxi (door Nomad America geregeld) afzetten bij het volgende autoverhuurbedrijf. Hier staat een dikke bak klaar voor de tweede deel van ons avontuur. Dit keer een met méér power. Vol gas rijden we naar onze volgende bestemming, Queros vanwege het park Manuel Antonio. De rit duurt zo'n 2,5 uur. Al met al is het veel reizen vandaag, maar dat scheelt ons morgen weer. ;) Onderweg boeken we een hotel, hotel Misos. We hebben een 'standaard kamer' geboekt, maar treffen een bijzonder mooie en luxe kamer aangrenzend aan het zwembad. We hebben airco, shampoos, zachte handdoeken, een groot bed én warm water. In een woord: ZALIG!

Daarna belanden we bij een restaurant schuin tegenover ons hotel. Hier hebben we heerlijk gegeten onder het genot van een biertje en een wijntje. Ons geluk kan niet op vandaag!

Nu gaan we lekker ontspannen op onze kamer in een veel te fijn bed en plannen maken voor de komende twee dagen. :-)

Mercado Municipal de Puntarenas