Costa Rica
Meseta Central

Onze laatste dag van de vakantie

February 12, 2020 in Costa Rica ⋅ ⛅ 24 °C

We worden wakker en hebben een lekker ontbijt. We doen nog even rustig aan en pakken vervolgens de auto om vanuit Puerto Viejo terug te rijden richting San Jose. Dit is een rit van ongeveer 4 uur, wat we nu inmiddels wel gewend zijn.

We besluiten de huurauto direct terug te brengen, zodat we dit niet net voor het vliegen te hoeven doen. We nemen een Uber richting ons hotel, waar we een lunch nemen en genieten van het zwembad. Morgenmiddag vliegen we weer naar huis en we besluiten lekker niks te doen. Leonie is sinds gisteren al niet lekker (griep?),, dus het is fijn om even niets te moeten. We luieren lekker aan het zwembad en ook Leonie probeert er nog het beste van te maken. :) We maken onze laatste colones op aan het avondeten en de supermarkt en bespreken de vakantie nog even door met elkaar....

De dag dat we vertrekken staat er een heerlijk ontbijt klaar waar we van alles kunnen pakken. We nemen nog een duik en pakken onze spullen in voor de luchthavenshuttle van het hotel. Het vliegveld is niet ver en we zijn er zo... dan is het wachten geblazen op ons vliegtuig en moeten we een overstap maken in Atlanta USA. Deze overstap valt ons erg tegen. Het duurt lang, erg lang... In het vliegtuig is er ook weer volop drinken en eten en hoeven we nergens om te klagen. Behalve dat we weinig ruimte hebben, niet kunnen slapen en Leonie ziek is. ;-)

Uiteindelijk komen we met onze backpacks aan op schiphol en nemen de trein naar huis. Wat een heerlijke reis was dit! We kijken nu al uit naar een volgende!

Über die USA nach Costa Rica

January 26, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌩️ 19 °C

Morgens um 06:20 Uhr ging es für uns an den Flughafen FFM und ein paar Bier später saßen wir bereits im Flieger nach Costa Rica mit Zwischenstopp in New York (Newark).

Zum Glück ist der Flieger nach 8h30 sogar 20 Minuten vor der geplanten Ankunft in den USA gelandet und wir haben es tatsächlich geschafft unseren Anschlussflug nach Costa Rica zu bekommen.

Sprich in 1h30 Umstiegszeit nochmal durch die Kontrolle, Gepäck abholen, neu abgeben und nochmal durch die Security.

Nach weiteren 5h30 Flug waren wir dann endlich in Costs Rica. Noch schnell den Mietwagen abgeholt, Proviant eingekauft 🍻 und ins Apartment. Fast 24h waren wir unterwegs.

Jetzt kann es aber losgehen ...🙌

Meseta Central