Costa Rica

Top 10 Travel Destinations Puerto Viejo de Sarapiqui
Show all

Adios San Jose. Hola Puerto Viejo

October 31, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Ik merkte dat ik erg graag uit San Jose wilde vertrekken. Ik liep in de ochtend langs allemaal zwervers en ondanks dat het eten gister heel lekker was, sliep ik niet in een mega fijne buurt. En dan niet te spreken over het bed met bulten haha. De kussens en het bed waren erg slecht. Gelukkig vertrek ik hier en heb ik voor m'n laatste nacht in San Jose een wat gezelliger en ik denk betere kamer geboekt.
      Op het busstation raakte ik aan de praat met een Canadese en Amerikaanse dame. Deze waren wel gezellig maar zaten een stukje achter mij. Im deze bus werden de busnummers op het kaartje weer heel serieus genomen. De chauffeur zei direct welk nummer je had en keek of je daar ging zitten. Anders riep hij je nogmaals je nummer na. Gelukkig zat ik op de 2e rij in de bus, goed tegen de wagenziekte. De bus vertrok precies op tijd! (That's a first).
      Deze busrit had gelukkig weinig bochten wat het super fijn maakte voor mijn reisziekte. Aangekomen in Puerto Viejo merkte ik direct dat de sfeer heel goed was ookal regende het wel. Een man zat rustig kokosnoten stuk te maken op zn wagentje en een andere man zat in de boom bladeren te kappen. Ziet er toch wel enigszins eigenaardig uit, zo'n man hangend in de boom zie foto's, maar wel tof.
      Na 10 minuten wandelen kwam ik aan bij m'n hostel. De eigenaar van m'n hostel is super fijn en aardig. Hij is chill legt alles duidelijk uit en de sfeer is direct al relaxed.
      Ik had mij lekker geïnstalleerd op m'n kamer en was gaan chillen in de hangmat. Ik voelde me wat onrustig en 2 meiden gingen hardlopen, dus ik dacht goed idee. Met 30 graden en mega hoge luchtvochtigheid heb ik toch 4,5km gerend. Dat was desalniettemin erg lekker.

Er zijn best wat gezellige dames in het hostel en ook een aantal Nederlandse. Ik slaap met 2 Franse dames op de kamer waarvan 1 mij uitnodigde om mee te gaan naar een karaoke feestje en daarna naar een Halloween feest. Blijkbaar wordt dit groot gevierd hier.
      Het is dus vandaag Halloween en daar stond ik helemaal niet bij stil. Ik ben met andere meiden naar de feestjes geweest en dat was heel gezellig. Met een gemêleerd gezelschap van wat Nederlanders, Duitsers, man uit Peru en wat Fransen hebben we een leuke avond gehad. Het is nu redelijk laat en morgen wilde ik met een Frans meisje naar het Cahuita National Park gaan. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of dat nou wel of niet gaat gebeuren haha maargoed het is vakantie. Rustig aan, lekker chillen en morgen zien we wel. Ik heb genoeg dagen hier, dus anders doe ik dat een dagje later.

Turrialba

February 29 in Costa Rica ⋅ ⛅ 28 °C

Unterwegs in Puerto Viejo de Sarapiqui haben wir es endlich vor die Linse bekommen: das Faultier 🦥 und sogar doppeltes Glück mit Baby 😍. Unser nächstes Ziel ist die ländliche Region Turrialba im Zentrum Costa Ricas. Hier wird unter anderem hochwertiges Obst und Gemüse, Kaffee und verschiedene Käsesorten produziert. Wir schlenderten gemeinsam durch den Ort Turrialba am Fuße des gleichnamigen Vulkans. Zur nächsten Lodge in Santa Cruz, geht’s nun 1.500 m hoch in die Berge ⛰️.Read more

Dähler Ananasfarm + Tranfer Porto Viejo

November 14, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 29 °C

Transfer mit dem Boot und Bus zum Mittagshalt. Dort Übernahme vom Mietwagen und kurze Fahrt nach Porto Viejo. Zwischenhalt bei Dähler Ananasfarm mit privater Führung durch die Felder und Produktionsanlage. Ich durfte auch mega feine Ananas probieren und mit dem Geländekart fahren.Read more

Reise nach La Fortuna

October 28, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌩️ 25 °C

Heute gibt es tatsächlich nicht so viel zu erzählen. Nachdem ich letzte Nacht überraschenderweise doch noch bis 02:00 Uhr unterwegs war, musste ich heute erstmal etwas ausschlafen 😌

Es ging dann ans Sachen packen und danach noch eine kleine Runde durch den Ort. Eine Kokosnuss gekauft und getrunken und etwas Frühstück, bevor es dann mit dem Auto losging 💪 Gestern und heute war es aber auch einfach extrem heiß. Wir hatten morgens schon irgendwie 36°C und die Sonne hat geknallt, das glaubt man kaum 😂 Gab auch kein Regen seit vorgestern, das ist ganz nett :)

Mit dem Auto ging es dann knapp 270km Richtung Nordwesten. Das nächste Ziel sollte La Fortuna sein. Eine kleine Stadt am Fuß des Arenal Vulkans 🌋 Die Autofahrt war relativ ereignislos und leider auch nicht so schön wie die anderen Touren. Ich war leicht müde und es war einfach eine Autobahn mit wenig Natur auf beiden Seiten der Straße... Aber dafür sah ich dann nach knapp vier Stunden Fahrt endlich den Arenal Vulkan am Horizont aufragen. Das war schon eine angenehme Aussicht! 🤯 Morgen wird da gewandert :)

Ich habe mich hier im Hostel jetzt wieder mit Ben getroffen, den ich ja in Puerto Viejo kennengelernt habe. Ab hier werden wir wahrscheinlich zusammen reisen 🥳 Gerade noch fix Abendessen geholt und jetzt geht's bald ins Bettchen. Bin noch verdammt müde von den beiden Partynächten 😴

Das Örtchen hier ist ganz nett, aber auch super touristisch. Allerdings soll die Natur rund um den Vulkan dafür atemberaubend sein. Ich werde es morgen erleben. Aber was mir bisher am besten gefällt ist, dass es hier etwas kühler ist, weil wir schon ein wenig Höhe erreicht haben. So geht man hier nicht komplett ein bei der Hitze 🫣

Puerto Viejo de Sarapiqui