Costa Rica
Quebrada Jilguero

Dag 9 naar Ricón de la Vieja

June 11, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 23 °C

Vandaag gaan we weer vroeg op om la Fortuna te verlaten voor Ricón de la Vieja. Voordat we die kant opgaan gaan we eerst nog een wandeling maken bij de vulkaan de Arenal. Het is mogelijk verschillende routes te kiezen afhankelijk hoeveel je wilt lopen. Ik kies ervoor met een groepje vanaf beneden te beginnen en naar boven te klimmen. We gaan de vulkaan een stukje op tot we het zwarte vulkanische steen zien. Onderweg zien we aapjes en verschillende vogels. Het is een mooie wandeling van zo'n 10 km waarin we veel klimmen en dalen. Door de inspanning en de hoge luchtvochtigheid ben ik helemaal doorweekt. Als we bij de bus weer allemaal verzameld zijn gaan we weer verder. We maken een lunchstop bij een restaurant aan het meer waar we prachtig uitzicht hebben. We spotten op het terras ook een prachtige kolibrie die ik niet, maar een fanatieke reisgenoot wel, weer vast te leggen. Het restaurant is een toeristische trekpleister waar ook een souvenirwinkel deel van uitmaakt. Wat daar het meest in het oog springt zijn de katten die tussen de koopwaar en in een schaal liggen. Dan rijden we weer verder. We zitten nog ongeveer anderhalf uur in de bus tot we in het stadje Ricón de la Vieja zijn. We maken nog even een stop om te pinnen en de supermarkt en dan gaan we naar de lodges waar we 1 nacht zullen blijven. Het is een zeer groot complex met wederom prachtige tuinen. Ik heb voor vandaag even genoeg gewandeld en besluit lekker te ontspannen. Er is een spa met in verschillende temperaturen verwarmde baden waar je heerlijk kan genieten. Ik kom heerlijk tot rust in de warme en koude baden.
      Voordat we gaan eten drink ik aan de bar een lekker biertje, een Pilsen. We blijven voor het eten deze avond in het hotel. Na het eten pakt Marc zijn gitaar er weer bij voor een concert. Het is weer een mooie avond.

Quebrada Jilguero