Costa Rica
Quebrada Mal País

Ontspannen in Santa Teresa

January 30, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 30 °C

We zijn vetrokken van Playa Islita naar Santa Teresa. We dachten dat we de meest avontuurlijke route wel al gehad hadden, maar niets was minder waar. Het had de avond ervoor behoorlijk geregend, waardoor het op sommige plekken behoorlijk slibberig was en we door enorme plassen water moesten rijden. En waar het kan, natuurlijk even extra gas erop! ;) Onderweg zijn we gestopt aan een meertje en daar zagen we veel kleine en grote 'hagedissen'. We hebben in totaal 2 uur 45 minuten gedaan over een rit van 74 kilometer.

Santa Teresa is een laid-back surfer's spot. Playa Santa Teresa is enorm lang en de golven zijn enorm! We hebben een paar uurtjes op het strand doorgebracht. Lekker gerelaxed en gezwommen. Het zwemmen was zo ontzettend aangenaam, omdat we ons allebei best 'vies' voelden na een plakkerige nacht en een dag niet gedouched te hebben. We kochten een hele ananas en een coconut en zijn al gauw in de schaduw gaan zitten. Dat het in Costa Rica warm is, hebben we al ervaren, maar als de zon ook nog eens volop schijnt, is het bloedheet! Even wennen. ;)

Halverwege de middag gaan we naar Camping Malpais Elimar. Deze camping ligt net buiten Santa Teresa en heeft verschillende faciliteiten: douches, toiletten, verlichting, gezamelijke keuken, wifi en een mooie spot aan het strand. We waren een beetje sceptisch, maar toen we aankwamen overtrof het eigenlijk onze verwachtingen. We parkeerden onze auto tegen het strand aan; de mooiste plek camping!  We namen een frisse douche en dronken een lekker biertje op een zitje aan het strand. Genieten dit! Dit was precies wat we nodig hadden. :-)

Voordat we zelf ons maaltijd gaan bereiden, hebben we een korte wandeling over strand gemaakt om te kijken hoe het eruit ziet. Het is een erg mooi (klein) strandje met diverse rotspartijen en veel groen. We horen al gauw geluiden vanuit de bomen en omdat we dit geluid al vaker hebben gehoord (maar niet konden plaatsen), besloten we er nu op af te gaan. Tot onze verrassing zagen we dat het Howler Monkeys waren. Heel leuk!

Na het avondeten hebben we onze vouwstoeltjes voor de auto neergezet en ploffen lekker neer. De temperatuur is inmiddels aangenaam geworden en hebben weinig last van moskito's. Dit belooft een fijn avond en nacht te worden! :-)

Even bijkomen en luieren aan het strand

January 31, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 30 °C

We hebben besloten om een dagje rustig aan te doen. Om half 7 worden we wakker en de zon schijnt alweer volop. Gelukkig staan we lekker onder de bomen in de schaduw.

We besluiten om wat ontbijt te gaan halen bij de lokale supermarkt. Daar halen we gelijk eten voor vanavond (lekker gehakt en broodjes om zelf broodjes hamburger te maken) en genoeg water voor de dag.

Wanneer we terugkomen besluiten we eerst de ochtend lekker voor onze tent bij het strand te luieren en te ontspannen. Rond een uur of 12 gaan we een stuk wandelen. Tijdens het wandelen merken we weer eens hoeveel natuur en dieren Cista Rica wel niet heeft. Zo komen we weer een boel brulapen tegen en dit keer ook een bedreigde diersoort welke ze hier niet zo vaak zien: de witschouderkapucijnaap. Vol trots maken we enkele foto's en zetten we onze wandeling voort.

We stoppen onderweg bij wat strandjes en genieten daar van een ijsje en wat te drinken. Tijd om weer naar ons 'eigen stekkie' te gaan. We genieten hier nog wat van het uitzicht, relaxen in de hangmat en beginnen aan ons avondeten.

In de avond twijfelen we nog of we naar een leuk loungeclubje moeten gaan (Banana Beach Bar). We hebben ons laten vertellen dat dit een gezellige loungeclub is waar je wat kan drinken en er een relaxte vibe hangt. We zijn echter al behoorlijk moe en besluiten een potje te gaan dobbelen alvorens we naar bed gaan. Morgen moeten we er tenslotte alweer vroeg uit op weg naar Montezuma. ;)

Punta Mona Bro-Reunion

June 27, 2021 in Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

I was so happy to meet some of the guys I’ve met at Punta Mona again. Chris, Gabo, Amit and I stayed a couple of days at a nice place up the hills of Santa Teresa.

We had so much deep conversations and the view was just incredible and I saw one of the most beautiful sunsets in my life.Read more

Quebrada Mal País, Quebrada Mal Pais