Costa Rica
Río Urán

San Gerardo de Rivas

May 6, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 23 °C

Pour notre deuxième week-end en liberté nous sommes montés dans les montagnes pour un bol d’air frais !
      On se souviendra:
      - Des coups de chance en auto-stop lors du départ du centre, d’abord une Américaine puis Éric avec qui nous avions fait une interview (les dieux de l’auto-stop étaient avec nous!)
      - (… ceux des bus, pas tant que ça) pour au final attendre 1h30 a Dominical notre bus qui nous aura fait rater notre connection et forcé à prendre un Uber

On se souviendra quand même:
      - De notre chauffeur Uber sympa !
      - De la cabine en bois dans les hauteurs qui se méritait (un bon km pour y arriver, et ça monte sec!)
      - De l’atmosphère montagnarde d’Amérique centrale et de sa fraîcheur salvatrice
      - De la marche vers la réserve Cloudbridge le lendemain, accolée au Parc national Chirripo
      - De la rencontre avec Max, team manager au sein de Cloudbridge (et de son interview passionnante)
      - De la rando sur les sentiers de la reserve, on préfère définitivement la montagne!
      - De la cheville d’Estelle qui vrille en descente, plus de peur que de mal mais un peu mal quand même, il faudra muscler tout ça !
      - Du serpent rouge et noir (extrêmement venimeux) qu’on a croisé près du chemin.

- De la soirée dans la cabane, entourés pour la jungle et les bruits nocturnes
      - Des petits déjeuners en terrasse et des ses « rocking chairs »
      - Des sessions de boulots pour déterminer quoi faire lors de notre retour à Eindhoven, pas facile de se projeter!
      - Du déjeuner au soda : au menu une truite fraîche que nous avons nous mémé péché !

- Du Costaricien qui nous a gentiment pris en stop au retour alors que les bus ne passaient plus le dimanche 🤦‍♂️

Een dieptepunt en een hoogtepunt

March 16, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 20 °C

In Alajuela, een pittoreske wijk in schitterend San José, tussen de hekken, uitlaatgassen en zwerfafval, kregen wij de dag voor de vlucht een mailtje. We hebben €250 betaald om te horen dat we niet hoeven te vliegen en nog 7 extra dagen in Alajuela moeten blijven. Gelukkig maar, want we hadden al helemaal geen zin eigenlijk in vliegtuiggedoe, en ja wat moet je ook in Chili? Misschien missen we nu wel het wijnseizoen, maar Imperial seizoen is het altijd in Costa Rica. En ja, een maand later dan gepland zakken de temperaturen daar, en missen we reisplannen met vrienden. Maar wie heeft vrienden nodig als je met zijn tweeën, voor de tweede keer op rij, in quarantaine mag? En wat is geld op een mensenleven? Geld moet rollen zeggen we maar zo, en zo rollen we met liefde €1000 voor een vlucht en €600 voor pcr testen. We zijn nou eenmaal erg positieve mensen.

Alajuela hebben we na een kalmerend bezoekje aan een botanische tuin toch maar stiekem ingeruild voor een andere airbnb. Aan de voet van de hoogste berg in Costa Rica, de op 1 na hoogste berg in Midden-Amerika en nummer 37 op de lijst van meest prominente bergen ter wereld staat ons houten hutje bij een forellenboerderij. Het gaat hier voor de duidelijkheid trouwens over dezelfde berg (Cerro Chirripó). De foto’s van Ole in het zonnetje en boomhut zijn van de botanische tuin, misschien dat iemand kan raden welke planten dat zijn. We maken er maar het beste van hier, en het is zo mooi hier dat jullie maar een heel klein beetje medelijden mogen hebben met ons. We vliegen de 26ste, anderhalve maand in Costa Rica achter de rug, hopelijk, eindelijk naar Chili. Liefs van ons groetjeees!

Río Urán, Rio Uran