Costa Rica
Río Zelaya

Hike in Reserva Natural Cabo Blanco

February 2, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 32 °C

We werden, zoals verwacht, gewekt door de brulapen. Het was bloedheet vannacht. We springen daarom gauw onder de koude douche en maken ons klaar voor de dag! In de nacht zijn er een aantal kokosnoten gevallen, dus deze probeert Dave soldaat te maken. Zijn kunsten met een machete laten nog wat te wensen over, maar uiteindelijk lukt het. ;)

Vandaag gaan we naar Cabo Blanco Natural Reserve om een hike te maken. We haddden vanochtend niet gedacht dat deze dag zo zwaar ging worden. We krijgen de keuze voor 1, 2, of een 5 kilometer route. Wij kiezen voor de laatste, omdat deze eindigt bij een strand waar je alleen via dit reservaat kan komen. De wandeling begint 'easy', maar begint al gauw 'hard' te worden zoals aangegeven. Het is klimmen, op en af. Na veel zweten, en een lange tocht komen we aan bij het strandje. Het is een prachtig strand met lichtblauw water (zo blauw hebben we het hier nog niet eerder gezien) en veel dieren. Ook hier lopen weer apen en zijn we veel lepelaars naar voedsel duiken in de oceaan.

We komen behoorlijk bezweet en vermoeid aan en zijn dan ook behoorlijk opgelucht toen we daar een douche zagen staan. Hier hebben we dan ook uitgebreid gebruik van gemaakt.

Na een tijd aan het strand doorgebracht te hebben is het weer tijd om de volle 5km door de jungle terug te lopen. We kijken er een beetje tegenop, maar het is ons gelukt! Onderweg zijn we ook nog allerlei beesten tegengekomen, van spinnen, vlinders tot uit de kluiten gegroeide cavia's. Althans, daar leken ze op :)

Bij de auto aangekomen zijn we naar een strandje gereden en hebben daar de laatste uurtjes voor het avondeten geluierd. We hebben echt verschrikkelijk veel honger en besluiten naar dezelfde Soda te gaan als een dag geleden. Het eten daar was toen voortreffelijk. Leo besteld een 'bordje' nacho's met kip (echt bruut veel was het) en Dave gaat voor de BBQ pork Rib. We hebben weer heerlijk gegeten!

Tijd om door te rijden naar onze volgende slaapplek in Pochote, welke dichterbij de veerboot ligt welke wij morgen nodig hebben.

We komen al aan in het donker, maar zijn al gewend aan het opzetten van de tent dat dit zelfs in het donker in 10 min gelukt is. We hebben de kampeerplek gekregen van twee Amerikanen. Zij hadden al betaald voor de nacht, maar gingen eerder vertrekken. Dit aanbod slaan we natuurlijk niet af. Scheelt toch weer 16 dollar. ;)

We chillen nog even wat bij onze tent en beseffen dat dit de laatste keer is dat wij hierin slapen. Het was een mooie tijd in de 4x4 met rooftent met onvergetelijke herinneringen, maar tegelijkertijd zijn we ook blij dat we vanaf morgen weer lekker in hotelletjes en hostels mogen slapen en niet meer hoeven te leven uit onze auto! :D

Río Zelaya, Rio Zelaya