Croatia

• Day 5

Morgen-Routine

June 19, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 20 °C

Wir haben die Idee, früher aufzustehen, um bei tieferen Temperaturen zu frühstücken .. nach einer total ruhigen Nacht werden wir um 6h vom Glockenspiel der Kirche darin freundlich unterstützt. 😃 sogar unser Morgenübungen können wir ‚abhägglen’ - trotz ‚Widrigkeiten‘ 😅 Und so starten wir rund 2h früher in den Erlebnistag 🥰💪🥰Read more

• Day 4

Salinen von Portoroz

June 18, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 23 °C

Amüsante Fahrt zu unserem Übernachtungsplätzli, welches in Kroatien liegt… um ohne Maut zu fahren führt unser Weg über eine schmale und kurvenreiche Strasse vorbei an grossen Salinen… sehr schön & toller Übernachtungsort bei einer Kirche.Read more

• Day 8

Családi kenuzás és semmittevés

August 12, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 23 °C

Ma reggel megint nehezn kelt a család, szóval fél 9 körül meguntam várni rájuk és mentem egy újabb kört most északnak indulva de délre tartva. Utközben felfedeztem pár helyet ami eddig nem tűnt fel hogy nudista strand lenne, de most, szombat reggel kifejezetten nagy volt az aktivitás. Természetesen többnyire jó 80-as (nem, nem 80-as születésű, hanem 80-as éveikben járó) nénik és bácsik, illetve egy kigyúrt gorilla volt a tömeg, így nem nagyon lassítottam, de legalább tudom, hogy ha egyszer nudizni akarnék a környéken, akkor hova kell menni. Mindig az elhagyott, N
      Nádassal (mármint nem velünk) körülvett terület a nyerő.

A fordulópontom a Sipar Archeological Site-nál volt, ami már a múltkor is feltűnt, de azóta utána is néztem kicsit. Először mikor arra futottam, csak az tűnt fel, hogy volt egy nagyon keskeny földnyelv, amin mint ha régi épületek maradványai lennének. Hát olyannyira azok, hogy már a korai vaskorban is lakott rész volt, egy ideig a környék központja is, majd 876-ban lerombolták, és az épületek alapjai azóta is megmaradtak. A másik érdekessége, hogy csak teljes apály idején lehet száraz lábbal bejutni, egyébként vízben gázolva látogatható. Hát ma nem volt apály szóval csak vágyakozva néztem rá, és megfordultam.

10 után felébredt Zsuzsi, majd fél órán belül a többiek is, szóval kezdődhet az utolsó kenunap. Úgy döntöttem, hogy már csak ma visszük le a kenut a partra, mert ma még van idő alaposan kiszárítani, elrakni, mert holnap már pakolni kell a cuccokat is össze este fele, mert hétfő hajnalban már indulás lesz hazafelé.

Szóval még egyszer összes cucc összekészít bepakol, lecipel, összeállít, felfúj, kipakol. Ma szerencsére sikerült a parti emelkedő tetején letáborozni ahol a fák egész nap adnak árnyékot, és még egy padot is rekviráltunk gyorsan hogy még kényelmesebb legyen a nap. A hét végére elértük, hogy Brúnó kb be se akar menni a vízbe inkább a parton olvas hol árnyékban, hol napon, de kb folyamatosan. Artus viszont belelendült a tengerezésbe, és egyfolytában bent akart lenni. Szóval fordult a kocka.
      Fél 3-kor végül elindult az utolsó családjárat. Középső ülés helyére a kenuban betettünk két, mentőmellénnyel szumóbírkózóvá alakított gyereket, elől Zsuzsi, én pedig hátul 1 evezővel nekivágtunk a tengernek. Végre nem felejtettem el bekapcsolni az órámon az evezéses edzést, szóval még azt is tudni fogjuk mennyit és merre jártunk. Bár elég nagy hullámok voltak, de ahogy Aragorn is megmondta EZ nem AZ a nap amikor feladhatjuk... Első szakasz a bólyákig tart, ott kis ideig ringattattuk magunkat a hullámokkal, majd megkerültük az első szirtet, és beeveztem a kis kikötőbe ahol valamelyik nap pecáztunk. Először Brúnó ugrott ki a kenuból hogy megmártózzon, aztán a parthoz közelebb Arti is követte, míg mi kieveztünk a parthoz egy korláthoz és odakötöztük a kenut míg ők visszatértek.
      Kivételesen nem visszafele indultunk ez után hanem megkerülve a 200 éves világítótornyot, áteveztem a Savudrijai öbölbe. Itt körbekenuztunk több vitorlást meg halomnyi jachtot, és megnéztünk egy kormoránt, milyen ügyesen halászik a kenu mellett. Csak ezután indultunk visszafele az egyre növekvő hullámokkal szemben. Összesen 3,3 km-t eveztem körbe 1,5 óra alatt. A visszaúton ugyan Brunót megint elvesztettük, mert ő inkább úszni akart, Zsuzsi meg már tengeribeteg lett a hullámoktól, de összességében mindenkinek nagy élmény volt, nekem meg olyan vállam lesz, nem férek be a kocsiba. 😀😀

Partraszállás után már kezdett éhes lenni a csapat, amit nem is értettem mert még csak 4 óra volt, és 10-kor reggeliztek. Micsoda egy kajás banda ez? Na mindegy, irány a kisbüfé, ahol persze már minden kaja elfogyott csak a sültkrumli nem, de vacsiig az is elég lesz 2 sörrel.
      Még egy kis pancsi, aztán pakolás újra össze. Az tuti hogy a következő ilyen nyaralásig beszerzek egy összecsukható kis húzóskocsit, oda csak be kell dobálni mindent.

El akartunk még menni ma boltba, hogy legyen ásványvíz a fröccshöz, meg ha már ott járunk, valami kaja a hazaútra majd, és ezzel együtt sétálni szerettünk volna egyet valahol, de mire mindent kipakoltunk otthon száradni, meg lezuhanyoztunk, fél 8 lett, ezért inkább leszaladtam a kisboltba konzerv babért, kukoricáért, meg fröccsvízért, és összebobott Zsu egy Buritot a fiúknak egy chili sin carne sin chili töltettel, mert se hús se chili nem volt itthon de minden más benne volt 😀
      Vacsi utáni séta is befuccsolt, mert Artúr unozni akart, Brúnó meg kivételesen olvasni, szóval legyen akkor egy csendes, szűkcsaládi, együttteraszonüldögélősröhögős este... És az is lett.
      Spotify be, házibuli indul, közben előkerült a tökmag, az uno, a doble, és csaptunk egy nagy családi únópartyt. Persze mindkét gyerek folyton csalni akar, meg mókázik közben, szóval tényleg jó nagy röhögések lettek a végére. Mostanra tényleg elég nagyok hogy ezek a bulik se veszekedésbe torkolljanak, hanem mindenki jól érezze magát.

Csak nem sikerült 10 előtt elkezdeni az esti alvási rituálét, pedig ma aztán tényleg semmi külső program nem volt, de hát ez a nyaralás...

• Day 9

Végstrandolás , Sipar és utolsó vacsora

August 13, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 27 °C

Ahogy a tudomány már annyiszor megállapította, 2 dolog biztos az életben. Az egyik, hogy repülő még nem maradt fent, a másik hogy mindenkinek eljön a vég. Hát nekünk is eljött a vég, de szerencsére nem a klasszikus, csak az utolsó itt töltött nap, a kiruccanás vége...

Reggel már már fanatizmussal kevert ritualitással futottam körbe az összes helyszínt ahol valamit csináltunk a héten, és ami futótávon belül van anélkül, hogy ultrafutóvá kéne válnom. Megnéztem még egyszer a viziparkot ahol a gyerekeket agyontaposták az edzőtáborosok, onnan elindultam dél felé a világítótoronyhoz, keresztül a végeláthatatlan lakókocsiparkon, integettem a Bora Bora Bárnak és a pecahelynek a kikötőben, megnéztem az állandósult strandoló helyünket, a játszit, aztán elfutottam elköszönni elefántbácsitól a nudista strandon és Siparnál a romoktól, majd hazafele a pékség felé vettem az irányt és bevásároltam kiadós reggelinek valókat.

Otthon már várt a család, hogy akkor búcsústrandolás indul. Mivel ma már nincs kenuzás, egy csomaggal kevesebb, majdhogynem szökkengetve vittük le a "csak" 30 kilónyi cuccot (tuti kell egy húzóskocsi), és lepakoltunk az aleppafenyőligetbe az árnyékba. Kis napozás, aztán gumirepcsivel, gumimatraccal, és két gumimacival (mert egész nap pattognak) irány a bója. Kis pihenés, mert Brúnó ideágig próbált SUP-ot csinálni a matracból, ami után folyton úszni kellett hogy elkapjuk (a matracot persze, Bubu profin úszik) aztán visszafele Arti is lepattant a repcsiről és mentőmellényben evickélt meg búvárkodott a partig. Kis pihenés, szendvicsebéd, nektarin, olvasgatás, és kezdtük az egészet előlről.
      Mivel holnap indulás, és ma még akarunk tankolni, elcsábítani őket Sipar-hoz meg valahova beülni vacsizni, 4 körül elkezdtünk szedelőzködni.
      A terv szerint otthon zuhany, pakolás hogy holnap reggel már csak lecuccolni kelljen, aztán indulunk. A valóság: hazamászás, zuhany (eddig jók vagyunk), aztán még zuhany, aztán egy kávé míg a gyerekek mesét néznek, aztán basszus, fél 6 van, hiperpakolás 60%-ra és induljunk mert ezek éhesek lesznek és kitör a palotaforradalom félúton.

Tankolás után beálltunk egy parkolóba a Plava Laguna Apartmankomplexum szélén, és elindultunk toronyiránt a partnak. Na hát ebben az üdülőparkban aztán minden is van. Sportpályák, hotelek, apartmanok, kajáldák, kisvonat, játszóterek, másszáússzá betonplaccok, homokos és kavicsos partok, parkok, és uszodák/medencék tömkelege. Akkora volt az egész, hogy kezdtem azt hinni tuti Mészáros magánlakása, de ahhoz kevés volt ott a politikus.
      Egy betontengerpart szélén jégkásagyár, utolsó nap van, de még nyaralunk, persze hogy veszünk kettőt óriásműanyagkoktéltölcsérben kígyószívószállal. (Otthon is jó lesz valamire)

Na ezzel már kihúzták energiával a szigetcsúcsig hátralevő 1 km betont, ami ugyanaz volt ahova második nap elfutottam.

És akkor Sipar! 150-200 m szakasz bokáig érő vízben és már át is érünk. Minden csupa szikla, de látszik hogy sok közülük régen valahova be volt építve, aztán eljutottunk az első épületromig, ami kb mint egy őrbódé, félkörös kis házikó, beleépítve egy sírkőnek látszó, vésett feliratos kőlap is. Emögött pár 10 méterrel kezdődnek a "falu" romjai, ami egy szűk kis sikátor, két oldalt icipici házhelyek, meg épületmaradványok. Egyrészt tökre el tudtam képzelni hogy itt 100-200 ember milyen szűkösen de jó hangulatban éldegélt, másrészt csodáltam azt a tudást amivel mindezt úgy építettél fel, hogy közel 1200 évvel az után hogy lerombolták még egyértelműen látszanak a falak, a szobák, az alaprajz. Lenyűgöző.

Miután körbefotóztunk mindent, meglett az összes naplementésromantikusmemoár, elindultunk éttermet keresni. Hatalmas ez a komplexum, szóval volt vagy 20 perc séta megint mire rátaláltunk a kajasorra, balra marinara ami halas szóval a jobb oldali jó lesz. Pizza, pasta, sali, mint ha Olaszországban lennénk (mondjuk közel is van, sőt mielőtt Jugoszláviához csatolták Isztriát a lakosok 80%-a olasz volt a szigeten, aztán gyorsan visszaesett 0 közelébe, de a kajakultúra maradt). Mire végeztünk a vacsival meg a fiúk 1-1 óriásjégkrémmel, már korom sötét lett, de elég hamar visszataláltunk a kocsihoz. Otthon 2 felé váltunk, Zsuzsi altat, én kipakolom a konyhát meg összeszedem a strandcuccokat . Ezt a munkamegosztást utána is tartottuk, míg Zsuzsi befejezi a ruhapakolást meg szendvicset gyárt, én iszom a fröccsöm a teraszon, blogot írok és hallgatom a szomszédban zajló féktelen házibulit, ahol bár a zene időnként még jó is, de sajnos a karaoke mikrofont lenyúlta egy Brunó forma (hang alapján, mert nem látom) gyerek, aki úgy érzi minden számban énekelnie kell, és minden 3 percben kell valamit hangosbemondania az éjszakába különben vége a világnak. Még jó hogy a hálónk a másik oldalon van...😀

Hajnalban kelünk, és terveink szerint 7 körül indulás hazafelé, szóval nem megyek át elvenni a mikrofont és előadni a repertoáromat, pedig tuti nagy sikerem lenne. 😃Reméljük ma mindenki szerencsésen hazajutott a Balcsiról és holnap már dolgoznak a népek, szóval nem lesz dugó az úton. Jelentkezem ha hazaértünk...

• Day 7

Vamos a la playa!

September 2, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 27 °C

Die erste Woche ist vorbei und wir waren bis heute Morgen in Slowenien.
      Die letzten Tage haben wir mit vielen Aktivitäten draußen verbracht: Nach der Nacht bei Črt im Garten starteten wir morgens direkt mit José, einem in Slowenien lebenden Venezulaner, zum Canyoning. Wir hatten es beide vorher noch nie gemacht, daher war die Spannung groß! Wir liefen also eine knappe halbe Stunde steil bergauf. Neben uns blitzten neben steilen Abhängen immer wieder Wasserfälle auf. Irgendwo dort würden wir also hinabklettern, rutschen, springen...?! Es blieb spannend!
      Als wir oben waren, zogen wir unsere 5mm dicken Neoprenanzüge sowie Helm und Schuhe an. Es ging los mit Regeln und Kommandos, die uns José erklärte. Dazu gehörte „rutschen“, „springen“, „tiefes Wasser“, „flaches Wasser“. Danach ging es nur noch bergab und zwar tatsächlich mit rutschen auf durch Wasser ausgewaschenen Kalksteinfelsen und das inmitten der Schlucht. Abgefahren! Sowas muss man gesehen haben! Wir sprangen außerdem von Felsen (der höchste war 8m hoch, Gerrit ist gesprungen, ich hab mich nicht getraut!), kletterten an Klettersteigen entlang und wurden 13m hohe Wasserfälle abgeseilt bzw. zum Sprung losgelassen.... Leider funktionierte die GoPro von José nicht, daher gibt’s keine Fotos. Aber wir können sagen, dass das ziemlich „awesome“ war, wie das andere Pärchen zu pflegen sagte 🙈😄
      Nachmittags fuhren wir weiter in Richtung Bohinjsko See. Ein wunderschöner See eingebettet in Berge. Als es schon dunkel war, erreichten wir den Campingplatz in der Nähe des Sees. Wir wurden mit deutschem Schlager und deutscher Blasmusik empfangen. Furchtbar. Zwar viele Deutsche, aber noch kein G
      rund, alles nach denen auszurichten🙈. Am nächsten Morgen erkundeten wir den See mit Rad und zu Fuß, waren baden und essen bevor wir uns gegen Abend auf den Weg nach Ljubljana machten.
      Wir suchten uns einen süßen Stellplatz ausserhalb der Hauptstadt und machten uns Partyfertig. Ein Pärchen aus Mannheim, das mit ihrem Camper neben unserem Bus stand, schloss sich kurzerhand an und die Partycrew hatte sich gefunden! Begonnen haben wir mit Bier in Metelkova, einem hippen, alternativen Gelände mit autonomen Flair, und dann weiter in ein Pub mit schlechter 90er Mukke und Gin und Schnaps! Der morgen danach begann spät.... 😉
      Aber wir waren trotz anfänglicher Katerstimmung (die Slowenen nennen den Hangover übrigens auch Kater) noch in der Stadt mit Führung und Nationalgaleriebesuch. Den Abend ließen wir jedoch diesmal gemütlich im tollen Restaurant unseres Stellplatzbetreibers ausklingen. Ohne Alkohol!
      Heute Morgen verließen wir also Ljubljana sowie Slowenien. Unser nächstes Ziel sollte das Meer sein. Wir passierten abenteuerliche, enge Straßen (wo ich gefühlt bei jedem Gegenverkehr die Augen schließen musste und hoffte, dass danach noch alles am Bus dran ist) und die slowenisch-kroatische Grenze mitten in der Pampa. Der Grenzbeamte hielt uns an, kontrollierte unsere Pässe und stellte genau 3 Fragen:
      1. Wohin geht die Fahrrrt?
      2. Turrbo Maschin??
      3. Motorr in centerr??
      😂
      Nachdem wir alles beantwortet hatten und er noch ein bisschen wichtig getan hat, ging’s weiter. Nun sind wir hier in Istrien, kurz vor Umag und stehen auf einem tollen Platz (fast alleine) am Meer. Eben noch lecker gegrillt, lauschen wir nun den Grillen und dem Meeresrauschen... schön hier!

• Day 5

Zambratija Beach

September 2, 2017 in Croatia ⋅ ⛅ 24 °C

Umag in Kroatien

Auf Empfehlung von Nenad's Sohn sind wir heute an den Zambratija Beach gefahren, einer der wenigen "Sandstrände" an der Westküste Istriens.
      Vormittags war es stark bewölkt und windig, sodass es nur verhältnismäßig wenige Besucher ans Wasser zog. Ab Mittag dann wieder Sonnenschein pur :)
      Zurück an der Unterkunft empfängt uns Nenad und seine Frau Branka mit hauseigenen Feigen und einer Flasche Travarica, eine Sorte des bekannten Rakija und typisch für den Süden Kroatiens. Wir philosophieren über das Reisen, fachsimpeln über Basketball und bekommen immer wieder "the last grappa" eingeschenkt. Etwas später lernen wir Sohn Dean kennen, der uns wertvolle Tipps für die weitere Reise gibt. Eine geniale Familie.
      Nach einem orkanartigem Sturm nehmen wir noch einen Spaziergang entlang der Promenade von Umag und beobachten die vorbeiziehende Sturmfront.

Bilder:

• Day 9

Умаг - самый северный город Хорватии

August 13, 2020 in Croatia ⋅ ☀️ 29 °C

Вот так стремительно пролетела почти неделя нашего отдыха на море и сегодня нам предстояло не только проехать обратно до Мюнхена но и еще вовремя успеть на празднование пятой годовщины свадьбы Стаса и Марины.
      Так как собрались мы уже вечером накануне, выехали довольно рано, примерно в 8:30 утра. По дороге для разнообразия и полной картины впечатлений решили заехать в самый северный город Хорватии - практически уже Италию, город Умаг. Это деловой и туристический центр всего в 50 км от Венеции и в 150 км от Любляны. Из-за его географического положения Умаг называют хорватскими воротами в Европу. Опять же город славится своими старинными замками, церквями, башнями и домами богатых венецианцев, когда-то использовавших это живописное место как летнюю резиденцию. Посмотреть на средневековую архитектуру можно прогулявшись по Старому городу. Все очень похоже на те города что мы видели ранее, только тут зачастую слышно итальянскую речь на улицах. С утра малолюдно и мы быстренько пробежались по центральным улочкам попили капучино купили детям сачки и двинулись в путь. Предстояло проехать 500 с лишним километров до Трудеринга. За исключением 40-минутной пробки перед пересечением границы между Хорватией и Словенией все прошло довольно гладко и мы вовремя прибыли на праздник!