Croatia
Rt Lako

• Day 9

Letzte Nacht in Kroatien

September 14, 2023 in Croatia ⋅ ⛅ 24 °C

Auf dem Platz "Camping Savudrija" der wie unser vorheriger Platz zum Club "Istra Camping" gehörte, haben wir unsere letzte Bleibe in Kroatien gefunden. Dieser war deutlich übersichtlicher und ruhiger. Wir hatten direkten Meerblick und mussten nur wenige Meter ans kristallblaue Wasser laufen. Abends gingen wir noch einmal richtig fein Essen. Ich hatte hausgemachte Gnocchi die im Mund dahin schmolzen, ein wahrer Gaumenschmaus. Am Campingplatz zurück tranken wir noch ein paar Bier, bevor wir alles für die Fahrt am nächsten Tag vorbereiteten.Read more

Nagyutazás, viharok és Bašanija

August 6, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 21 °C

Ahogy a nagyok is megfogalmazták előttem: I had a dream...Volt egy álmom... (by Martin Luther King). Ez pedig a 6 órai kelés...(Pipa) és a 7-es indulás (majdnem pipa)
      A kelésekkel sosincs gond, kivéve ha a testeden jönnek ki, de ez most nem olyan kelés volt, hanem egyszerű ébredéses. Én felébredtem magamtól, a többiek szép lassan inkább tőlem, de 6:45-re az egész család kakaó és kávékész volt. Az egyetlen amit sajnálok, hogy szegény nagynéném és nagybátyám is felkelt miattunk, de állították hogy ilyenkor szoktak, szóval elfogadtam a friss kávét és már indulhatunk is.
      A hűtőtáska és a bevitt cuccok, mintha így lettek volna ergonómiailag megtervezve úgy csúsztak vissza a helyükre, ami nagyban megkönnyítette az indulást, szóval pontban 7:22-kor elhagytuk Pomázt, és elindultunk a következő kalandunk felé.

Első etapban el akartunk jutni a határig, de a természet törvényei természetesen más természetes utat választottak, ugyanis Brúnó már Pomázon elkezdett olvasni (ami jó), de Pomáz és az M7 közti szakasz elég kacskaringós (ami olvasás mellett nem jó) és hát a gravitáció és a centrifugális erő alaptézisek, szóvan a reggeli kakaó (ami jónak tűnt) végül összeveszett a kozmikus erőkkel ( ami jó is lehetne de jelen esetben nagyon nem volt jó, szóval végül inkább rossz lett) és elég hamar kellett keresnünk egy parkolót, hogy kidobjuk a nagyon felkészültnek gondolt mind a 3 zacsit. Azért 3, mert ebből egy lett elhasználva, viszont kellet még 2 mire rájöttünk melyik nem lyukas... 😀

A kényszerpihenő miatt országon belül 1 megálló maradt, Letenyei benzinkút, ami után gondoltunk még egy szlovén hegytetei pihenőre, de Arti pont akkor aludt be, szóval Letenyétől Bašanija 1 huzamban lett letolva. Ez 13:40-es érkezést jelent, ami nem egészen 6 óra 30 perc útidő 2 gyerekkel. Szerintem nem rossz, bár a derekam az kicsit meghalt közben, és ha nincs a tempomat tuti nem bírja a végig.

Amúgy az út az majdhogynem eseménytelen volt, sok esővel, egy kis hóval , elenyésző jégszakadással, de csak ide értünk....

Normál felállás szerint az utunk Umagba vezetett volna átvenni a kulcsokat és megcsinálni a hivatalos check-in-t. De hát mi a normál a mi családunkban, ráírtam a szállásra 2 napja, hogy az nekem plusz 1 óra,nincs e valami online módszer, ahol senkivel se kell találkozni ( elég embert látok munka közben, ha már nyaralás akkor legyen nyaralás).... És mit ad isten, volt ilyen. Kártyámról szállásdíj minusz, iratok lefotózva, elküldve plusz, és máris egálban vagyunk a szállással, mehetünk egyből a Villas Faro-ba, Bašanija-ba

Parkolás, kipakolás 13 perc, Kovács család bejelentkezése egy pakk sörrel további 5, szóval 18 perccel az érkezés után mindenki boldogan öltözik, hogy irány a parti felfedezési kihívás. Hajózható szakasz kell, szóval nem kicsi a tét.

A sztorihoz hozzátartozik, hogy szegény Kovácsék 3. napja áznak az esőben, de mi elhoztuk a jó időt (mutatóba,lásd később...)
      Gyors átöltözés, még gyorsabb 2 welcome karlowacko, és irány a part. A szállástól egy kempingen keresztül nagyjából 8-10 perc séta, de egyenlőre terepszemle van, kenu marad a kocsiban. Nem is baj, mert a 3 napos vihar miatt a legközelebbi strandon nem csak a sör drága, de az emberélet is, a hullámok meg igencsak ellenállnak mindkét tényezőnek, szóval ma kenu marad a kocsiban, mi meg az élők sorában.
      De legalább a part egy rövid szakaszát felfedeztük, és már meg is van a holnapi cél. A legközelebbi partszakasz csendesen sziklás, de pár száz méterre a kempingben van egy vadkikötő, kis öböllel, ideális lesz a kenupróbára....A kemping meg önmagában is egy élmény, mert a klasszikus, lakókocsissátraseggyüttélőshippikorszak egy ittmaradt példánya.
      Amúgy a víz melegebb mint a levegő kint, szóval egész addig míg nem kell kijönni, minden pöpec. Utána azért ugrig az ember szíve vagy kettőt, de mindenki jól van, az a lényeg.

Felfedező túra és pancsi után irány a szállás,mert hát 5 gyereknek enni, 2 apukának meg inni is kell valamit. A lehetőségekhez képest gyorsan felolvasztottuk az otthonról hozott bolognai szószt, főztünk tésztát, és már át is jöttt a teljes Kovács család egy közös fröccsös, uno-s, visítós, rohangálós, mindenszomszédnakgyereketmegmutatós bulira. Persze mondanom sem kell, hogy mindezt szakadó esőben, kb 17 fokban, merthát nyaralunk vagy mi...

Az eső, és 2 üveg Rose végére azért kaptunk egy gyönyörű dupla szivárványt ( és nemcaak mi apukák láttuk, tehár a bornak ehhez semmi köze), szóval itt volt az ideje egy duplacsaládi sétának. Lementünk a minikikötőhöz, a srácok teljes erőbedobással próbáltak mindefélekővel kacsázni, majd amikor a világ összes romantikus, naplementés képe is elkészült, elindultunk haza....
      Vagyis indultunk volna, ha nem csábít magához egy élőzenés lebuj, a Bora Bora ahol az elmúlt 30 év összes zenéje összemixelve várta a közönséget...
      Bementünk, rendeltünk végtelen mennyiségű narancslevet a kiskorúaknak, meg sört az apukáknak és aperolt a hölgyeknek, majd szerencsére még a tettlegességig fajuló ivászat előtt a pincér srác jelezte hogy csak KP-t fogadnak el, ami persze nincs nálunk, csak online bankkártya, szóval hamar hamvába halt a buli.
      Sebaj, holnap ennyivel is okosabbak leszünk, úgyiskésővan alapon akkor irány haza.

Hosszú nap volt, de vár ránk még pár, szóval mára ennyi... bár még hallom a blog mellett a Bora Bora zenei repertoárját, de ez is csak abban erősít meg, hogy ide teljes erőbedobással kell érkezni legközelebb, és persze sok KP-val. A CocoJumbo csak akkor lehet e miénk testközelből😃😃🙃

• Day 4

Déli part és waterpar(t)k

August 8, 2023 in Croatia ⋅ ⛅ 25 °C

Ahogy tegnap északra ma délre mentem el hajnalban körülnézni. Ez az oldal sokkal változatosabbnak tűnik, ugyanis Zambratiján át egész Katoro-ig elfutva végre nem csak lakókocsikkal találkoztam ( nem mint ha bajom lenne velük, de na...) Helyette a másik nagy favorit, a természet és kommunizmus lágy keveréke tárult elém. Első szakaszon felturbózott nyaralóstílusú kádárkockák, aztán a nagy, vörösagyagosösvényes, jó illatú örökzöldes (sose fogom megjegyezni a nevét de talán tengerparti és aleppo fenyő) és füves rétek, majd sziklás, kavicsos mólók és parti ösvények, amiket már már stílusosan szakít félbe egy egy betonból "épített" (vagy leborított) strand.
      Akárhogy is vesszük, ha turista és tengerbejutási szemszögből nézem azért van benne ráció. Milyenek a horvát vadpartok? Nagysziklás, bemászós, kicsit gerincodaverős élethalálharcosok. Mit csinált a nagytestvér? Leöntötte betonnal, szèpen leívelte a szélèt, aztán odavágott egy lépcsőt, hogy nesze paraszt, másszáússzá... Mégiscsak jobb így nem? És mindebben a legjobb, hogy a legrosszabb szándék ellenére is sikerült a mindenhovabetonkell stílussal 20-30 év után megteremteni a mai kor romantikáját, ugyanis a szétesett mólók helyén meredező betonoszlopok ma tökéletes jóga placcok lettek ahol reggel 8kor tömegesen vonulnak el az emberek...

Mivel minden tartalékot feléltünk mostanra, futás után irány a helyi Lidl, ami egy kész túlélőkaland, majd 3 idegösszeroppanással, 12 bevásárlókocsiáltalelkövetettgázolással és némi kajával később már csak 1 feladat van, az évekkel ezelőtt "felhalmozott" Kuna átváltása EUR-ra. Elvileg Bankban ez pikkpakk, leszámítva hogy 5 ember kiszolgálása egy helyi bankban nagyjából 40 emberi perc, viszont az életemből legalább 3 év volt.. De legalább megerősített, hogy jó bankban dolgozni, mert így sose megyek be ügyfélként...

Még csak dél van, szóval pár szenya berak, kenu és minden egyéb súlyos kolonc a vállra, és utól is értük Kovácsékat. Kicsi strand, majd az összes gyerek lábalatt téblábol, hogy van egy vizi kalandpark a "közelben", ők azt szeretnék.
      Jófej apukák gyülekezete némi sör és elismerés reményében neki is indul egy ilyen kihívásnak. Gyerekek glédában, teljes extázis, nehogy már mi legyünk a kefekötők.
      Kovácsék szerint itt van egy köpésre, és bár én aki nem vagyok rossz köpő, és futottam is arra tegnap, tudom hogy ez több lesz, de menjünk.

5 gyerkőc még nem csoport, ami azt jelenti hogy 50 EUR rituális eltemetése mellett mehetnek, sőt a 2 kicsi mellett apuk is ázhatnak a vízben. Persze a csapat ezen fele 15 perc után besokallt, Fanka viszont 20 perc után megkérdezte kijöhet e, de ő nagy, szóval 60 percig tolni kell, ki van fizetve...
      Természetsen mikor dönt úgy a helyi sportklub vezető hogy ki kéne vinni a 17 kamaszt energialevezetésre ha nem most? Vagy most vagy soha, szóval a gyerekek kaptak pár masszív kiképzést a való világról, a fiatalok meg a hangerőről...

Persze, mire végeztek, Brúnó halálra fáradt,de pár km erőltettett menet után már mehetett is a játsziparty. Arti kenuzni akart,amit ugyan lecipeltem, de akkora szél kerekedett hogy felfújni má nem tudtuk. Sebaj csak kb 40kg, szóval hazahoztam,ami után a 4 sör amit levittem helyette már pehelynek tűnt.

Estére Andó gondolta összeüt valami kaját, szóval Zsuzsival nekiestek a konyhának és lett egy teljes gasztroorgazmusa a csapatnak . Krumplileves, hús, rizs, vegyes sali, tofus borsó, kukorica, teljes az este. Majdnem, mert tánc még sehol, irány a borabora.. cash van, élőzene nincs tehát zárul a buli, majd talán holnap...

• Day 6

Kovácsbúcsúkenunap és csoportosulás vége

August 10, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 25 °C

Hát eljött ez a nap is, a közöscsaládi, nagytársaságos, gyerekekegymástlefoglalós időszak és a nagy közös randalírozás záróakkordja, azaz Kovácsék utolsó napja.

A tegnap esti dorbézolás eredményeképpen Artin és rajtam kívül, akik már hajnali 8-kor kibújtunk az ágyból, az egész brigád fél 10 körül kezdett el éledezni. Én a kellemes forróságban elnéztem a kis félsziget északi csücskére, és 2 helyen is összefutottam a Kovácsszülőkkel, akik szintén ezt a remek időt választották a búcsúkörükre, majd fél 12-kor már indultunk is a partra. 5 nap folyamatos cipekedés után úgy gondoltuk, mi legalább a séta felét megspóroljuk, kocsival álltunk át a kemping hátsó bejáratához, ami azért jelentősen csökkentette a hátunkra és vállunkra nehezedő terheket.

Szokásos partszakasz, 3 mázsa cucc kipakolása, napsátor és kenu összeszerelés, és indulhat a pihenés. Ahogy felfújtam a kenut felfedeztem egy eddig meg nem talált részt benne, ez pedig a vízleeresztő szelep, amit ki is próbáltam gyorsan, mert az első hazacipelés után ugye nem volt időm jól kiszárítani, vizesen tettem el. A próba olyan jól sikerült, hogy kapásból rájöttem mitől volt olyan extra nehéz ez a kenu az elmúlt napokban. Nagyjából 8-10 liter vizet is cipeltem benne 😀😀

Miután jól kiszárítottuk a kenut is meg magunkat is a napon, elindult a búcsúkenuztatás, mert hát ugye a Kovács gyerekeknek is jár még egy egy túra. Első körben Patyi, Lara, Arti, Brúnó volt az utazóközönség, ami együtt azért adott merülési súlyt a kenunak. Ez nem is lett volna gond, ha nem most "tetőzik" az apály (ez de hülye szóösszetétel, inkább padlózik nem, mert az van lent...). Így viszont az eddig kellemes mélységben lévő sziklák egy része ravaszul alánk úszott, és vagy 2 helyen megfeneklettünk már induláskor, szerencsére minden baj nélkül. Így viszont Brúnó megkapta az árbóckosármajom szerepét is mert neki kellett figyelnie hogy hol van alattunk szikla. El is jutottunk a beach bár vonaláig ott a Nádas porontyok hirtelen átváltoztak Nádaspontyokká, és önszántukból egyenként bepotyogtatták magukat a vízbe a kenu mellé. Úszás, merülés és már fordul is a kocka meg a kenu, irány a part.
      Mire kikötöttünk, a Kovács szülők már el is tűntek, elméletileg ebédet csinálni, de szerintem csak meg akartak szabadulni kicsit a zajtól meg a 3 gyerektől, mi meg lehetőséget kaptunk arra hogy kipróbáljuk milyen 5 gyerekes szülőnek lenni. Szerencsére a nagyok azok már önjáróak, Lara meg csapódik hozzájuk, szóval velük egész héten nem sok gond volt. Önállóan elmászkálnak a kemping területén, játszótér, lakókocsibámulás és a part között lófrálnak, Arti meg velünk bandázik, meg persze a nagyokat hergeli 😀. Kivételesen most mindegyik a játszira akart menni, szóval volt kb 3/4 órám amíg Zsuzsi elment velük, hogy olvasgassak a csendesen tűző napon. A fák alatt ugyan árnyék van, de a cocialistabeton keményebb és rücskösebb mint a kapitalista, szóval egy ideig nem volt olyan kényelmes, de aztán rájöttem hogy van 3 gumiszékem a kenuban, szóval egyet magam alá tettem és így már nem lehetett panasza a farpofáimnak.

Andóék vissza, mi pedig irány a fast food-os a közelben, elvégre ideje lenne valami mocsok kaját is enni, nem mindig csak a főtt ételt. Még a végén hozzászoknak a fiúk aztán főzhetünk minden nyaraláson 😀 Szóval egy jó kis sajtburger, krumpli, jégkrém, és bolgod a család. Szegény pultoslány egyedül küzdött a tömeggel így délután 3-kor, de a két vietnámi szakács segített a kiszolgálásban.

Ebéd után újra fürcsi, aztán még Fankával is teszünk egy kört a kenuban, bár valószínűleg míg ettünk csikóhalverseny lehetett, mert a halzsokék nagyon felkorbácsolták nem csak a lóhalakat de a tengert is, és olyan hullámok lettek, hogy csak úgy dobálták a kis csónakunkat. Nem is mentünk nagy kört, de visszafele a hullámok hátán lovagoltunk a part felé, nem is kellett evezni.
      A kenut jól kinapoztattuk, még a leengedőcsapot is hasznosítottam, és már rutinos tengeri rókaként kb 10 perc alatt összehajtogattam és be is fért pöpecül a zsákjába, mellé még az evezők és egy mentőmellény is. Jó vásár volt na...

Otthon vacsi, zuhany, és még átjöttek Kovácsék egy búcsúfröccsre, de reggel korán indulnak szóval rövid buli volt. Még csak 11 óra, de már alszanak a mieink is, szóval tudunk 2 szót váltani arról, holnap hová kellene elmenni egy kis változatosság miatt. Reggelig kitaláljuk, és észrevétlenül még belerejtünk valami kis városnézést is a napba.

• Day 1–2

1. Nacht am Meer

September 16, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 24 °C

400 km und Ziel war das Meer. Wir freuen uns auf leckeren Fisch und einen schönen Sonnenuntergang am Meer. Zelt steht und wir konnten nach dem Erstaufbau feststellen, dass es ganz ist.... ganz anders wie das letzte Zelt.
      Es sieht riesig aus und im Notfall passen die beiden Mopeds auch noch rein. So kann man seine Sachen ausbreiten und kann bei Regen gemütlich drin sitzen.

Sonnenuntergang in Basanija

June 8, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 21 °C

Das Ende des Tages war etwas anders als gedacht und so sitzen wir nun in Kroatien statt Slowenien. Gibt schlimmeres. Das Abendessen war genial, frisch aus des Wasser, der Wein dazu schmeckt lecker..... Und der Sonnenuntergang... Ja der ist wie immer... Ein Traum am Meer.Read more

Ankunft im Paradies

April 23, 2021 in Croatia ⋅ ☀️ 15 °C

Nach einem Monat in Frankfurt und den sich abzeichnenden weiteren Einschränkungen in Sachen Corona wurde unser Fernweh immer größer. Nachdem Thomas Anfang der Woche geimpft wurde, stand einer Reise nichts mehr im Wege. Nur wo sollte es denn hingehen? Wir überlegten hin und her und entschieden uns letztendlich für Kroatien, auch wenn es aktuell Hochrisikogebiet ist. Voraussichtlich werden wir aber nur Istrien bereisen und hier liegt die Inzidenz aktuell bei "nur" 65.

Nach dem für die Einreise erforderlichen Corona-Test und Online Reiseanmeldung in Kroatien konnte unsere Reise beginnen. Mit Wehmut fuhren wir an Dettelbach und Ruhpolding vorbei. Dies sind für uns klassische Übernachtungsorte, um eine Reise in den Süden ganz langsam anzugehen. Statt schön in einem bayerischen Biergarten zu sitzen, übernachteten wir an der Autobahn Tankstelle Hochfelln Nord und holten uns einen Big Mac 🙄.

Heute morgen machten wir uns bereits vor 7 Uhr bei tollem Wetter auf die Weiterreise. Die mit Rauhreif überzogenen Wiesen und die schneebedeckten Berge waren ein toller Anblick.

An der österreichischen Grenze wurden wir lediglich gefragt, wo unsere Reise hinführt und auch der Grenzübertritt nach Slowenien war kein Problem. Mit den erlaubten 80 Stundenkilometer in beiden Ländern kamen wir auf nahezu leeren Autobahnen mittags ganz entspannt an dem kleinen kroatischen Grenzposten auf der Landstraße hinter Kober an. Es waren nur wenige Fahrzeuge vor uns, aber es wurde sehr akribisch kontrolliert. Einen kleinen Schreck bekamen wir, als ein Auto mit Düsseldorfer Kennzeichen nicht einreisen durfte. Bei uns waren aber anscheinend alle vorgelegten Dokumente okay und so konnten wir zu unserem ersten Ziel Savudrija weiterfahren.

Hier hatten wir dann so richtig viel Glück 🍀. Der Campingplatz eröffnete erst heute die Saison (das wussten wir gar nicht) und so ergatterten wir als 2. (!) Anreisende den allerschönsten Stellplatz der gesamten Anlage.

Nach einem köstlichen Essen im Restaurant Pikado machten wir noch einen Spaziergang zum Leuchtturm und genossen danach den tollen Sonnenuntergang vor unserem Wohnmobil. Besser hätte der Tag nicht sein können 💃. Alle Mühen haben sich gelohnt.

P. S. Wir halten kontaktarmes Reisen nach wie vor für vertretbar und wären in Deutschland geblieben, wenn es auch dort möglich gewesen wäre ...

• Day 1

... und lecker Essen

September 16, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 23 °C

Fisch muss man am Meer essen.... Lecker 😍
      Miesmuscheln und Tintenfisch 🦑 satt und zufrieden werden wir uns ins Bett kuscheln. Die vielen Kilometer merkt man in den Knochen.....

Wenn die Luftmatte ein Loch hat

September 17, 2023 in Croatia ⋅ ⛅ 20 °C

...... Harte Nacht ohne Luft im Bett aber dafür ein urgemütliches Frühstück. Der Sandwichmaker, der eigentlich aus Gaudi gekauft wurde, ist der Hammer 😁