Croatia
Rt Pical

Poreç

May 17, 2023 in Croatia ⋅ ⛅ 14 °C

Onderweg naar het hotel niet meer gestopt bij Rijeka, maar meteen door gegaan naar het hotel. Rond 13:15u kwamen we aan. Een beetje te vroeg nog eigenlijk om in te checken. Maar nee heb je en je kun je krijgen. 😇
      We mogen de kamer op!
      Hup, spullen pakken en naar boven brengen. Kamer checken. Dikke prima!

14:35u zijn we naar het strand gelopen om de boel eens een beetje te verkennen. Tijdens het wandelen kwamen we een aardig tentje tegen waar we wel wat willen gaan eten.
      Eten was prima, alleen voor Roxana was het dit keer iets minder. Lasagne bolognese.
      Niet heel warm en niet heel denderend qua smaak... Volgende keer toch maar gewoon weer in Nederland 😅

Later weer terug naar het hotel gegaan, deze verkent, zwembad gecheckt, lijkt ons in orde en toen moest er ook nog een potje gepoold worden.
      Tijd voor de dames om naar de kamers te gaan. Ff uitrusten. En ff checken wat er in Porec te doen valt.

Het is hier nog best prima qua temperatuur ed en hebben inmiddels weer wat meer energie, dus lopen we nog rond 18:45u naar het centrum van Porec.
      Krijgen hier een beetje een Italiaanse vibe bij.
      Een aardig centrum om een keer doorheen te lopen en om toch ook maar even een restaurant te gaan zoeken. Vanmiddag laat gegeten, dus niet echt grote honger, maar als we nu niet iets eten hebben we straks honger en dan gaat 't niet meer.

Jonathan en Marloes gingen dit keer voor lasagne bolognese, nee ook hier geen succes.. 😅
      Lars ging voor de Kroatische Cevapcici (worstjes van gehakt), niet heel bijzonder, though.
      En Roxana had echt zin in vlees! Vleesch! Must eat meat 🍖😉
      Dat werd een kalfs medaillon met champignonsaus en tagliatelle.
      Ze kwamen eerst aan met kip... 😒
      De tweede poging was wel goed, oh en dat was wel echt weer even lekker!

Tijd om terug naar het hotel te gaan. Het is dan ook al 21:15u geweest en het is zo'n goede 20min wandelen.
      Terug bij het hotel nog even opgefrist en daarna heerlijk onder de lakens kruipen.

Goedenacht allemaal! 💤

Laatste dag

May 19, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 18 °C

Goedemorgen en welkom bij de ontbijtshow van Marloes, Jonathan, Lars en ik, Roxana, mocht je dat na al die tijd nog niet weten 🤪

Vanochtend was ik om 6:45u al wakker. Mijn buik sloeg ineens op hol en ik heb toch wel een beetje last van mijn teentje, beetje blauw ook. (Gisteren iets eerder naar de kamer gegaan dan Lars en bij het binnenlaten stootte onze voeten tegen elkaar, hij bergschoenen aan en ik niks, dus beetje auw.)

Na anderhalf uur filmpjes kijken op mijn telefoon, was ik toch wel erg moe en weer terug naar bed gegaan.
      Kwart over negen schoten we wakker.

9:30u aan het ontbijt, buikjes weer goed gevuld!

Marloes en Jonathan willen vandaag lekker een dagje zwembad en Rox wil nog even kijken of bijv. Vrsar nog interessant is om eventueel naartoe te gaan.
      Vrsar moet net als Rovinj een leuke havenstad zijn, met een oude binnenstad, gekleurde huizen en gezellige eettentjes, maar niet iets monumentaals bijv.

Het lijkt ons prima om even lekker in bad te gaan en te chillen, merk dat het kaarsje toch al aardig opgebrand is, zo einde van de vakantie. En dan straks misschien nog een plons 🌊 in het zwembad. Een lekker rustig en relax dagje.

Stay tuned!

Valamar Hotel Parentino, Porec

May 18, 2023 in Croatia ⋅ ⛅ 16 °C

Vanmorgen om 8:45u aan het ontbijt.
      Wat een keuze. Groot, netjes, veel, vers.
      Hier gaat het wel goed komen voor onze buikjes.

Vandaag gaan we naar Pula, daar moet in ieder geval een amfitheater zijn en de Boog van Sergii (beetje arc de triompf idee?)

Misschien dat we ook nog maar Rovinj gaan aangezien dat toch nog 45min van Porec af ligt en Pula een uur.

Maar of dat allemaal gaat passen vandaag? Geen idee hoe groot Pula precies is. 🤷🏼‍♀️

Rt Pical