Croatia
Uvala Sveti Petar

Tag 5

June 9, 2022 in Croatia ⋅ 🌧 20 °C

Land unter - wenn ich nicht grad Holiday machen würde, müsste ich mich tatsächlich aufregen 😉
      Ständig Wasser von oben, das hätte ich zu Hause auch haben können 🤦‍♂️und anstatt diesen Regentag einfach mit faul sein im Wohnwagen zu verbringen, will meine bessere Hälfte zum Markttag nach Pula. Der Klügere gibt nach, und so fahren wir nach Pula. Nur blöd, die Idee hatten noch ein paar Andere auch, und so stauten wir uns bis Zentrumsnähe, um dann den Parkplatz eines grossen bekannten Supermarkts zu benützen.
      Natürlich wurde dann unser Ausflug von ständigem Regen begleitet und damit nicht genug, versagte das Navi bei der Suche nach unserem Auto und schickte uns zu ‚nem Supermarkt am anderen Ende der Stadt.
      Man soll ja allem etwas Gutes abgewinnen, also gut, soviel hätte ich niemals von Pula gesehen u. sportliche 10 Km wäre ich heute ansonsten auch niemals gelaufen - aber mehr positives kann ich, dem Tag nun wirklich nicht abgewinnen.
      Endlich zurück am Campingplatz, wird zum Wirt gegangen, denn heute noch kochen, darauf hab ich nun wirklich keine Lust mehr.

Einkaufen mit Lilly and Crew

August 30, 2022 in Croatia ⋅ ⛅ 27 °C

Team-Arbeit beim Einkaufen:
      Nicht nur 14 Tage Rallyefahren bedeutet Teamwork, auch Einkaufen kann zu einem solchen werden.
      3 Personen legen gemeinsam die Artikel aufs Kassenband, die Kassiererin scannt alles ein und unsere multifunktionsfähige Lilly packt anschliessend alles in den Rucksack welcher ihr umgeschnallt wurde. Jedenfalls hatten wir alle Spaß und der Einkauf passte in das Transportgerät.Read more

Naar Pula

September 18, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 25 °C

Vandaag gaan we deze leuke camping verlaten en vertrekken we richting Pula op het zuidelijkste puntje van Istrië. Een ritje van zo'n 70km. Maar wat voor een rit! Prachtige kustweg en we begrijpen nu dat we zoveel motoren hoorden op de camping. De weg doet qua bochtengehalte niet onder voor Oostenrijk of Zuid Frankrijk!

Bij de Lidl in Pula wat inkopen gedaan. Het is opvallend hoeveel bewonderende blikken en positieve opmerkingen we krijgen over Zenna. Iedereen vindt haar mooi en wil haar aaien. Zenna zelf vindt t allemaal maar zo zo...

De camping die we hebben uitgezocht ligt op een schiereiland net buiten Pula. Bij de receptie kregen we een kaart van de camping. Ga maar rondkijken en kom maar met jullie voorkeuren dan kijken we of die beschikbaar zijn. Camping is zeer bosrijk en staat aan de kust. Heel mooi maar ook heel groot! Ongelofelijk hoeveel gasten er nog staan! En het zijn voor zo'n 90% campers! We zoeken een paar mooie plekken uit en onze favoriet is nog beschikbaar! Yeeeh! Mooie plek vlakbij de zee onder mooie bomen en dichtbij de sanitaire voorzieningen.

In no time hebben we camper neergezet en alles klaargemaakt. Luifel uit, vloerkleed gelegd, stoelen en tafel opgezet en de fietsen van de drager gehaald. We worden er steeds handiger in! En dan: lunch!

We gaan daarna Pula verkennen. Het amfitheater is 1 van de best bewaarde van Europa en dat is dus doel nr. 1. De stadsbus stopt voor de camping. We zeggen de chauffeur dat we naar t centrum willen en tikken daarvoor 4 euro af. In de stad aangekomen komt op een gegeven moment de chauffeur naar ons toe en zegt dat we er hier uit moeten! Wat een service!!!

Het amfitheater is inderdaad mooi en we raken aan de praat met een paar Polen die al 8 maanden met de camper rondtrekken door Europa. Ze kunnen allebei mobiel werken dus dat geeft hen vrijheid. Heel inspirerend dat soort verhalen. (en jaloersmakend, dat moet ook gezegd) Na het amfitheater is het tijd om de rest van het oude centrum te verkennen. Leuke binnenstad met leuke winkels. Om een uurtje of 6 neergestreken bij een restaurant. Redelijk gegeten en gedronken voor een totaal van € 37,-.

Op naar huis! Tja, dat was niet zo makkelijk. Buslijn 1 was op ons opstappunt gecanceld en er bleek geen andere buslijn 1 halte in de buurt. Now what?!? Gevraagd aan een soort BOA die in het Kroatisch verklaarde dat we bij die halte maar moesten wachten. Lang verhaal kort: uiteindelijk kwam er een bus (niet buslijn 1) en we vroegen de chauffeur waar we dan moesten opstappen. Hij zei, blijf maar in mijn bus, we komen straks langs de halte die je moet hebben! Deze man verdient opslag. Wat een service!!! Bij de door hem aangewezen halte uitgestapt en binnen 5 minuten stond buslijn 1 voor onze neus! Nu met een biertje dit verslag in elkaar knutselen en dan naar de mand.

Uvala Sveti Petar