Cuba
Consuelo

Dag 16

August 10, 2022 in Cuba ⋅ ⛅ 31 °C

Vandaag is de laatste dag dat ik in Cuba ben en van de natuur en het weer kan genieten. Om 7.30 sta ik op en voeg de laatste dingen in mijn backpack. Na het ontbijt speel ik 2 potjes Qwikks met Kim om de tijd te vullen, helaas verlies ik twee keer.
      12.00 is de uitcheck tijd en is iedereen netjes beneden. We zouden dan nog 30 minuten moeten wachten op de bus die ons naar het vliegveld zou brengen. Uiteindelijk hebben we een uur gewacht voordat deze er eindelijk was.
      De reis van Varadero naar Havana duurt zo'n 2,5 uur volgens Google Maps. Met de bus rijden door Matanzas heen, de plek die vrijdagavond is getroffen door een blikseminslag waardoor een olietack in brand is gevlogen. De rook is nu nog grijs maar niet zwart meer zoals een paar dagen geleden, dit is erg fijn. Dan hebben wij er geen last van met het vliegen.
      Aangekomen op het vliegveld krijgen we te horen dat er geen eet gelegenheden zijn, alleen een paar snacks zijn te kopen. Zelf heb ik nog koekjes, anderen kopen pringles of koekjes. Dus voor vandaag eigenlijk geen lunch.
      Redelijk snel nadat wij de lucht in zijn krijgen wij avond eten, ik heb voor groentelasagne gekozen. Deze smaakt prima net als een stukje cake wat ik erbij heb gekregen. Ik heb 1,5 uur film gekeken voordat de lichten uitgaan en het tijd voor slapen is. Slapen lukt voor geen meter, misschien heb ik maar voor 30 minuutjes geslapen. De resterende tijd heb ik een beetje gedommeld.

Consuelo