Curacao
Janwé

Top 10 Travel Destinations Janwé

Moving day! Yaaayyy!!

March 30 in Curacao ⋅ ⛅ 27 °C

De dag begonnen met wat koppelyoga oefeningen (lijkt een beetje op geit yoga, maar dan met vriendinnetje)

Om 16 uur konden we terecht bij beach house appartementen! Die hebben een privé strand waar je cocktails en eten kunt krijgen! Ook zijn er minstens twee restaurants en dat terwijl de rest van Curaçao helemaal dicht is 😱
    Heerlijk genoten aan het strand en daarna lekker gesmikkeld!

Het avontuur gaat verder

March 24 in Curacao ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag hadden we essentiële boodschappen dag! We besloten de boodschappen wandelen door het naast gelegen bos te doen! Wij verbaasden ons enigszins dat op een van de speelplaatsen in het bos een zeer giftige boom staat (als we het bordje moeten geloven) vroeger werden er mensen aan de boom vastgebonden om een langzame dood te sterven...🤔

Ik eindigde de dag door mijn melkflessen te verbranden bij het zwembad!!

Luie dag 1.0

March 25 in Curacao ⋅ ⛅ 27 °C

Aan het einde van de dag een wandeling gemaakt naar de zoutpannen (PS hier werd je levend verslonden door muggen) voor de mensen met goede ogen, op de 4e foto staan Flamingos!!!

De dag is natuurlijk nog niet ten einde voordat er een potje ukulele gespeeld is.

De prijsvraag van vandaag: wat voor vrucht staat er op foto 1?

Day 2 of resort heaven!

March 31 in Curacao ⋅ ⛅ 28 °C

Joey moest ook zijn vriendje bij het thuisfront even op de hoogte stellen van zijn avonturen met een video! Conclusie: hij heeft zijn hele voeten opengehaald met Kitesurfen. De bovenkant van zijn voeten waren nog niet erg genoeg, nu ook de onderkant! En dit alles terwijl ik lekker op het strand lag :DRead more

No name!

April 1 in Curacao ⋅ ⛅ 26 °C

Er is verder niks interessants aan op het strand liggen, boeken lezen en cocktails drinken, maaaaar het is wel heel lekker!

Tijdens het avond eten nog een dinnerconcert gehad van een violist, love it! 😍

Als je je nou afvraagt wat er mis is met de kwaliteit van mijn camera... Tjaa die is gesneuveld tijdens deze trip!

Zwemmen met dolfijnen

February 3, 2020 in Curacao ⋅ ⛅ 28 °C

Met een klein clubje hebben we gezwommen met dolfijnen. We kregen allemaal een dolfijnenkusje en we konden handjes vasthouden met een dolfijn. Allemaal mochten we nog een spelletje uitzoeken. Wij hadden een rondje draaien en spetteren uitgekozen. Ook mochten we even meezwemmen en zelfs mee naar beneden duiken. Een geweldige ervaring!Read more

3x Flipper = Dolphin Snorkeling

May 28, 2016 in Curacao ⋅ ☀️ 29 °C

Nun heißt es leider Abschied nehmen. Abschied von einer ausgelassenen, eindrucksvollen und ruhigen Zeit in Curacao. Die Woche tat uns 'allen' ziemlich gut und stellte einen tollen Abschluss für unsere 2 Monate dar. Der Abreisetag nach Lima, sollte jedoch für Jule mit einem Highlight besetzt werden. Denn es stand noch ein Event aus. Dies war das Schnorcheln mit Delfinen (6 Personen, drei Delfine) in der 'Dolphin Academy' von Curacao. Chris, Annabelle und Basti begleiteten Jule, um das kleine Spektakel anzusehen und um Fotos von Jule und ihren neuen Freunden zu machen. Man konnte sich einem Delfin im Wasser zuwenden und dieser blieb eng an der jeweiligen Seite und bewegte sich vorsichtig und geschmeidig zu den eigenen Abläufen (Schwimmen, Schnorcheln, Tauchen). Umso ruhiger die eigenen Bewegungsabläufe verliefen, umso ruhiger und länger verblieb der Delfin an deiner Seite. Es war eine wirklich wundervolle einstündige Erfahrung. Nachdem Kuschelkurs schauten wir uns noch den Rest des Areals an. Wir beeugten die Zitronenhaie beim Füttern, sahen uns die Fische in den Aquarien an, die wir übrigens alle freilebend beim Schnorcheln gesichtet haben, gaben uns noch einer Delfinshow hin und verabschiedeten uns von dem letzten Erlebnis des Urlaubes.

Nach diesem Erlebnis, konnten Chris und Basti auch wieder das Gefühl von Brokeback Mountain in sich aufsteigen lassen und in alten Erinnerungen schwelgen.

Danach fuhren wir mit unserem Mietwagen zum Supermarkt, um uns widerrum von zwei Hotelangestellten zum Flughafen fahren zu lassen, die dann das Mietauto zurück zum Hotel brachten. Klappte reibungslos!

Nun folgten wieder einmal ein, zwei Flüge. In der Nacht um 3 Uhr kamen wir in unserem Hotel in Lima an und fielen wie die Fliegen ins Bett.

Janwé, Janwe