Czech Republic
Malešice

Here you’ll find travel reports about Malešice. Discover travel destinations in Czech Republic of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 4: naar Praag

August 23 in Czech Republic ⋅ ⛅ 22 °C

Om 7 uur vandaag opgestaan om te zorgen dat we op tijd kunnen vertrekken. Alles opgeruimd in de auto geladen reden we op tijd weg van het appartement.

Onderweg gestopt boot tanken en daarna voor wat lunch bij MacDonalds. Eind van de middag kwamen we aan in Praag bij het appartement.

Het appartement is netjes voor Tsjechische begrippen. Kleine keuken, helaas maar 1 badkamer met wc en 2 slaapkamer waarvan 1 door ons als woonkamer wordt gebruikt. Helaas zijn de schuim matrassen zo ontzettend dun dat je gelijk wel de latten voelt van de zelf gebouwde bedden.

In de avond bij een restaurant (fork and knives) in de buurt gegeten. Waar ik heerlijke goulash op heb met een dessert van kaas met aardbeien.

In de avond in het appartement gehangen met wat bier en via YouTube Kees van de Spek met oplichters in het buitenland.

Dag 6: even de stad uit

August 25 in Czech Republic ⋅ ☁️ 25 °C

aan het eind van de ochtend zij we de stad uit gegaan voor potje minigolf met een piraten thema aan de buitenzijde van de stad.

Na de midgetgolf zijn we gaan lunchen bij een restaurant met een biertje en ik een lekkere burger die echt goed was.

In de avond zij we gaan eten bij tgi Friday. Grote Amerikaanse keten. Helaas naast genoeg vet eten viel het erg tegen. Uienringen niet gaar en vooral erg duur. Maar de cheesecake met ananas was daarin tegen erg lekker.

In de avond lekker weer in het appartement gechilled.

Dag 7: zwemmen

August 26 in Czech Republic ⋅ ⛅ 26 °C

In de ochtend en middag lekker weinig gedaan. Wat spelletjes gespeeld op de switch en magic op de laptop.

Rond 15 uur zijn we met het OV naar het grote zwembad Aqua Palace gegaan. Koste ons ruim een uur om daar te komen met bus en een keer overstappen.

Bij aankomst kreeg iedereen een bandje (met het bandje betaal je in het zwembad) en een kleedkamer sector aangewezen. Ik zat in groen en deel van de groep in blauw. Omgekleed, douchen (blijkbaar moet je in Tsjechië naakt douchen in het zwembad) en water in plozen en alles verkennen.

Zwembad is opgedeeld in 4 delen: glijbanen, golfslagbad met kinder gedeelte, relax met wedstrijdbad en bubbelbaden en buitenbad.

Buitenbad had een bar in het water met goed betaalbaar bier. Binnen hadden ze 12 glijbanen. Waar van 1 direct in de wildwaterbaan uit kwam.

We hebben alle glijbanen wel een paar keer gehad. Zeker omdat na mate de avond vorderde het steeds rustiger werdt. Ook was er een brede glijbaan waar je met een band van 3 personen in paste. Daar zijn we met paar banden achter elkaar. We gingen uiteindelijk zo hard dat we het plafond aantikte met ons hoofd. Wildwaterbaan zijn we heel vaak afgeweest zeker omdat hij later op de avond wilder was geworden.

Voor sluitingstijd was er een lazer show in het golfslagbad. En werdt een soort regen gordijn aangezet waar de lezer projectie op afgebeeld werdt. Kwamen verschillende muziek nummers langs met grappige projecties.

Na thuiskomst lekker nachos gemaakt en lekker met een biertje naborrelen. Na een tijd storten iedereen in, en is iedereen naar bed gegaan.

Dag 9: rust dag

August 28 in Czech Republic ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag werdt iedereen wel brak wakker van al het alcohol wat er naar binnen gegoten is.

Over vandaag kan ik kort zijn. Ik heb met een groepje lekker in het appartement wezen hangen. Beetje gamen, YouTube, magic en vooral slapen.

Mark en Heleen zijn nog gaan winkelen in de stad en kwamen terug een chocolade taartje voor john en een fles absint. Hij is vandaag jarig.

In de avond zijn we bij het treintjes restaurant gaan eten. Bediening was erg onder bemand en duurde flink lang voor we eten en drinken konden bestellen.

Het drinken wordt gebracht met een trein die je tafel op rijdt. Eten met de hand. Ik had een hamburger met pulled pork met bacon. Daarna lekker weer naar het appartement gegaan. Spullen alvast inpakken voor de terugweg.

Morgen 9 uur in de auto terug naar Nederland. Wordt een lange zit.

Restaurace Vesela Kachna

July 27, 2018 in Czech Republic ⋅ ☀️ 27 °C

Erst mal was futtern! Die Karte bietet ausreichend Auswahl und zeigt Ambitionen bei der Zubereitung der Gerichte. Der Burger sah sehr gut aus und schmeckte auch so, die Pelmeni waren jedoch nicht so mein Ding (außer Knoblauch habe ich kaum ein Gewürz geschmeckt). Alles in allem aber zu empfehlen. Für das Essen plus 3 Biere, 2 Gläser Weiswein und eine Limonade haben wir ca. 25 Eur bezahlt.Read more

Malešice, Malesice