Joined July 2016

Sms vulk aan of vulk uit?

October 25, 2019 in the United States ⋅ ☁️ 20 °C

En we kwamen er al snel achter dat het vulk uit was vandaag. Het doel van de dag was namelijk kijken of er ergens lava te zien was maar nadat we 2 uur gereden hadden en bij het visitor center aan kwamen stond er gelijk al een bord met dat er geen "molten lava" te zien was in Hawaii🙁. Dus staande op een eiland met iets van 4 actieve vulkanen en waardoor er in 2018 nog 2000mensen geëvacueerd waren, was nu alles in slaap gevallen⛰. We vielen bij het visitor center gelijk in een hele leerzame en leuke presentatie van een parkranger die de hele werking en geschiedenis van Hawaii en zijn vulkanen uitlegde. Na genoeg te weten over waar en hoe we ergens moeten zijn gingen we maar eens kijken naar de kersverse krater en een compleet nieuw park aangezien een jaar geleden een groot deel van het park is verwoest, verzakt of in rook op is gegaan. We gingen als eerst kijken bij de hot air vents. Het teken dat er nog genoeg gebeurd onder de aarde. Deze vulkaan Kilauea is kort samengevat dus ondergronds leeggelopen ten oosten van de vulkaan zelf en heeft daar 3,5km^2 aan nieuwe land massa gevormd daar waar zee was. Nu is de vulkaan opnieuw aan het opladen en met een afgedichte krater zal deze waarschijnlijk wel met een explosie wakker worden, maar wanneer is de vraag. Ze houden het goed in de gaten en de temperaturen stijgen wel alweer.
    Wij hebben een aantal hikes gedaan en de verzakkingen gezien en ook in de caldera gelopen. Dus in de vulkaan maar behoorlijk aan de rand😅.
    Erna naar de kust gereden maar eerst even de crater rim drive in de vulkaan gespot (de oorspronkelijke route is bijna 400meter de vulkaan in gezakt). Onderweg naar de kust helaas wat buitjes die het zicht belemmerden maar gezien wat we wilde zien en terug gegaan om rond 4e in te checken en dit keer in een wat luxure accomodatie te verblijven. Daar hebben we nog even een prestatie geleverd die nog op de todo lijst stond en die we volgende keer in lagere temperaturen gaan doen 😆. Na ff opfrissen naar Hilo gereden om te eten bij Pineapples Restaurant, waar we een prima burger en een chickenwrap soldaat gemaakt hebben. Na het bewonderen van wat gekkies toch maar weer 20min terug gereden en lekker slapen.

Waipio Muliwai hiking track

October 24, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

Daar gingen we dan nog een keer, met een flinke hike voor de boeg gooiden we er al vroeg een ontbijtje in en gingen we op weg naar de Waipio Valley lookout. Gelukkig waren we er de dag ervoor achter gekomen dat we daar verder naar beneden konden en mochten rijden, omdat we een 4x4 hadden. Dit was wel even spannend, maar vooral leuk voor Daan 😉. Enmaal hobbelend beneden aangekomen maken we ons klaar voor weer een pittige wandeling. Deze begon al leuk, aangezien we weer door een stroompje heen moesten, die uitmondde in de zee. Deze bleek dieper dan we dachten, het water kwam tot halverwege onze bovenbenen😅. Na het strand afgelopen te hebben, kwamen we aan bij het begin van de track. Na wat waarschuwingsbordjes over de gevaren liepen we gestaag omhoog. De eerste 1,5uur was alleen maar omhoog lopen. Tel daar zo'n 25 graden en meer bij op, en je snapt dat dit weer een leuke opgave was. Maar gelukkig was het nu beter te doen, met de nodige stops en een betere voorbereiding dan de vorige keer😄 van je fouten leer je zegt men.. Met een prachtig uitzicht over de vallei was het deze klim meer dan waard! We vervolgden onze weg de bossen in. Het doel was om te lopen tot de natuurlijke pool en dan terug te keren. Na een paar stroompjes te zijn gepasseerd kwamen we erachter dat we die 'pool' al voorbij zijn en besloten we terug te gaan. Ondertussen werden we (lees ik Maris) opgevroten door de muggen, ondanks de anti muggenspray. Op de terugweg zagen we in de natuurlijke pool (waar we naar op zoek waren maar door zijn kleine omvang gemist hebben), waar een paar grote zoetwatergarnalen zitten. Je kon ook duidelijk merken dat je voor deze hike iets meer moeite moesten doen, veel mensen zijn we niet tegen gekomen op de track. Als we weer terug zijn bij de eerste beek, kwamen we deze keer tot onze middel in het water, wat dan wel weer een goeie afkoeling was. Eerder dan verwacht keren we terug naar de kamer waar we nog wat chillen en opfrissen voordat we naar de Italiaan gingen om een heerlijke calzone pizza te nuttigen. Nighty night❤ ( ondertussen staat de muggenteller op gemiddeld 20 per been😅 voor Maris en 2 per been voor Daan 😉 )Read more

Eiland hoppen, niet te stoppen

October 23, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

De 19e op Moreton, de 20e op Oahu en de 20e ook op Kauai en nu zijn we op de 23e alweer op "Big Island" van Hawaii. Vandaag dus heerlijk uitslapen want uitchecken is om 11 en kunnen alles rustig aan doen. Even de restjes ontbijt opgemaakt op de kamer en ingepakt. Rond 11ve het strand op en chillen maar. Welverdiende rust tot we bedachten dat je met koffers toch wel 2 uur van te voren moest zijn en niet 30minuten. We mikten ook al op 1 uur van te voren maar waren er toch iets eerder ondanks het tanken, inleveren van de auto en de shuttle bus en kennelijk alsnog ruim op tijd. De vlucht zou boarden om 5 over 3 en wij liepen door de bagagecheck om half 3. Het bleek dat ook met koffers het hier prima een uur van te voren kan. Het zijn maar kleine vliegvelden dus de logistiek is er vrij simpel (de wachtruimten en de gates zijn zelfs buiten). Ingestapt en ready to go en binnen 50 minuten waren we op Big Island. Prima ritjes zo. Als je zou willen zou je binnen 2 uur uit je auto en in de volgende huur auto kunnen stappen. Alles gaat lekker soepel alleen blijft mijn bagage interessant en heb ik elke keer een briefje erin van de TSA maar mis ik niks. Hier op Big Island maar een 4wheel drive gehuurd want deze zal nodig zijn. Big island is relatief groot en dus 2 uur rijden vanaf het vliegveld tot Waipio lodge waar we komende 2 nachten slapen. Onderweg dus eerst maar even eten bij Big Island Brewhaus en erna rustig aan in het donker op zoek naar onze lodge. Dit bleek een aantal kamers onder iemands woonhuis te zijn. Prima ingericht maar niet heel luxe en in de jungle gaat dit ook snel samen met allemaal beestjes. Dus gezellig met de jungle geluiden, de bewoners boven (houten vloeren), en onze favoriete hardstyle aan in slaap gevallen😉. DaaaagRead more

Ni'ihau en Na Pali snorkel tour

October 22, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Deze dag is mede mogelijk gemaakt door Marnix en Rineke daarvoor onze dank. We moesten dus weer een dagje vroeg op staan, om 6 uur werden we namelijk verwacht in Port Allen (Steve, neee geen Allan😝) voor de briefing. Zodra we aan boord waren kregen we een aantal waarschuwingen voor wat betreft het reilen en zeilen tijdens de overtocht naar Ni'ihau, het verboden eiland. Na de ruige start kregen we ontbijt in de vorm van een kaneel broodje en vers fruit. Onderweg hebben we een paar mooie foto's kunnen maken van de zonsopkomst. Naarmate we dichterbij kwamen hoe hoger de golven werden. Eenmaal aangekomen bij Ni'ihau ging onze Captain Joe op zoek naar de beste snorkel plek, maar voordat we het water in mochten zagen we een grote manta-ray zwemmen. Helaas tegen de tijd dat we mochten gaan zwemmen was die al met de noorderzon vertrokken...🙁 Maar alsnog hebben we daar mooi kunnen snorkelen! Het water was heerlijk, met mooie vissen en koraal. Jammer genoeg zagen we geen schildpadden of de hawaiian seamonk. Deze snorkel site stond bekend om zijn enorme drop off in het water. Je zwemt dus over een afgrond van honderden meters en ziet ineens alleen maar blauw. Na een uurtje in het water te hebben gelegen was het tijd om terug te keren op de boot en door te varen. De captain vaarde nog even een grot in voor we de ruige zee tegemoed gingen. Hier was niks aan gelogen😅 alhoewel Daan aardig wat heeft meegemaakt op de Drake Passage tijdens zijn wereldreis, vond ik dit al aardig heftig! Eenmaal in rustiger vaarwater spotte de captain een pack Spinner Dolfijnen. Geweldig was het om te zien dat die beesten met de boot mee zwommen. Hierna vaarden we verder langs de Na Pali kust. De enige manier om daar te komen is per boot of helicopter. Deze kustlijn is ook gebruikt in een aantal films zoals Jurassic Park, On Stranger tides van de The pirates of the Caribbean en King Kong. Op de terug weg krijgen we nog een lunch geserveerd. Al met al een fantastische tour met veel mooie uitzichten. Nadat de tour afgelopen was zijn we naar het hotel gegaan om wat te chillen voor we gingen eten. We eten bij een Mexicaan en drinken daarna nog wat bij de Lava Lava Beach bar. Zo'n dag vliegt voorbij en ook de tijd op dit eiland. See you later!😘Read more

Dat is pas een pittige wandeling ;-)

October 21, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Gisteren nog net op tijd kunnen regelen dat we vandaag deze prachtige hike mochten gaan doen. De Kalalau trail, een must als je op Kauai bent en er is een maximum van 60 hikers op deze trail parkeren en kamperen was al niet meer mogelijk dus namen we de shuttle en pasten de route aan naar de Hanakapi'ai Falls. Iets korter maar misschien wel net zo zwaar wisten we om 7:30 de shuttle te pakken zodat we niet de hele dag in de brandende zon zouden lopen. Met onze snorkelset aan de tas geknoopt om na afloop te gaan snorkelen gingen we met vrij zware tassen de trail op om 8:15. Binnen een km had ik beide paar vinnen al in de bosjes verstopt en konden we ons bezig houden met het prachtige uitzicht en de lastige paden. Na 2 mijl waren we bij het strandje en moesten we al over een beekje heen. Ik kon eigenlijk altijd wel droog over springen maar stapte toch een keer in een diepe plas. Maris ging het eerste beekje over op blote voeten en erna balanserend en springend tot we bijna bij de waterval waren. Inmiddels bloed heet en aardig vermoeid kwamen we bij de waterval en konden daar heerlijk afkoelen. Inmiddels was het al half 12 en al ruim 3 uur aan het lopen. De waterval lag nog in de schaduw en daardoor was het best fris daar maar eenmaal op onze terugweg hadden we al gewenst dat we weer bij de die waterval stonden😅. De trail was geen makkie, 1 keer zelfs van het pad geraakt en 10 keer door of over de beek heen haalde de vaart er behoorlijk uit. De steile wanden waar je langs liep en vaak nog door stroompjes of nog natte bagger maakte het naast flinke afgronden nog best spannend ook. Maris was er goed klaar mee toen we op 3kwart waren en kon zich alleen nog maar concentreren op het verplaatsen van haar voeten en weinig anders. Het meest lastige stuk was wel geweest maar de meeste klim kwam er nog aan. Ikzelf had vooral moeite met de hitte en kon nog behoorlijk doorlopen om vervolgens in de schaduw te wachten en wat foto's te maken☀️. Helaas waren we ook al door ons water heen en dat was nog het meest vervelende omdat de hoofdpijn bij ons alle 2 er al inzat. Dat was dus iets minder, maar gelukkig ging het lopen en terugvinden voorspoediger dan gedacht en waren we om 14:45 al terug en liepen de terugweg toch een half uur sneller. We deden over deze 12,8km met pauzes toch 6,5uur over en hebben vandaag 30000stappen gezet wat tegen de 21km zou zijn. Bij het eindpunt als eerste water, want de rest komt later en toen een heerlijke duik in zee genomen. Het duurde ff voor we weer op temperatuur waren en konden gaan snorkelen, maar het was wel ff lekker bijkomen. Om half 5 precies hadden we de shuttle terug naar de auto en reden naar Hanalei en door naar Princeville om bij Happy Talk drankjes te doen en ook maar te eten want het uitzicht was weer prachtig. Na een voldaan gevoel gingen we na de zonsondergang terug naar Kauai Shores Hotel om lekker vroeg naar bed te gaan, want morgen mogen we weer vroeg op. Wat hier met die hitte prima is omdat je na 7e in het donker toch ook niks meer ziet. Aloha en Mahalo voor het lezen 😘.Read more

De langste dag...

October 20, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 14 °C

Wauw wat een lange dag was dat! Heel bizar te bedenken dat onze vlucht vanuit Oahu naar Kauai eerder gaat op 20 okt dan onze vlucht zou vertrekken vanaf Brisbane op 20 okt.
    Weer stond onze wekker vroeg om op tijd op de luchthaven van Brisbane te komen voor onze vlucht van 10.10uur. Eenmaal in de ubertaxi vertelde de chauffeur ons dat we veel te vroeg waren.. we hoeven maar 1uur van te voren aanwezig te zijn. Tijd genoeg zou je denken... maar dan blijkt dat ze hier heel streng zijn op het gewicht van je koffer. Dus dat werd even puzzelen. Uiteindelijk maar 5 extra kilo's bijgekocht, want hoe we ook probeerden, we kwamen niet onder de 40 kilo samen en ook moesten we onder de 7kg voor de handbagage blijven (we gingen allebei uit van 23 pp😅). Intussen was er dus geen tijd meer over en moesten we het ontbijt skippen.. gelukkig hadden we alle restjes opgegeten om gewicht te besparen dus daar konden we het wel ff mee redden tot in Melbourne. En daar komt de eerste rekensom: we vliegen om 10.10 uur vanuit Brisbane naar Melbourne, wat bijna 2,5 uur vliegen is, maar we komen daar om 13.30uur aan. Er is een uur bijgekomen omdat Brisbane niet aan de zomertijd doet😅. Aangezien wij om 7 uur zijn opgestaan, is dat 5,5 uur nadat wij zijn opgestaan. Op Melbourne moesten we 3 uur wachten op de volgende vlucht, maar moesten wel weer opnieuw onze bagage inchecken. Daarna dan toch maar een brunch gescoord. Nog even genoten van een gozer die op een piano speelde en om 16.45uur vertrokken we naar Hawaii, eiland Oahu, 9.45uur na ons opstaan. Met een vlucht van ongeveer 10 uur en 15min, landen we om 6.00 uur in de ochtend locale tijd op zondag 20 okt. Terwijl deze dag voor ons dus al 20uur duurde, beginnen we weer van voren af aan. Met nog 1 vlucht te gaan naar Kauai van 40 minuten zijn we dan om 9.25 op onze eindbestemming voor nu😉. Na customs (wat trouwens weinig voorstelde, zo leek het) hebben we onze huurauto voor de komende dagen opgehaald en zijn we naar het hotel gegaan. Helaas was onze kamer nog niet klaar, dus hebben we ons omgekleed en zijn we op het strand gaan liggen. Nadat we geluncht hebben bij de Lava Lava club is onze kamer klaar en besluiten we even een powernapje te doen om 15 uur. Onze dag duurde immers al 29uur en is nog niet voorbij😅. Wanneer we wakker worden begaven we ons richting het strand bij Poipu. Daar bekeken we een prachtige zonsondergang. En hebben overheerlijke nachos gegeten bij de Honu Bar met een cocktail en een biertje voor Daan. Als laatste hebben we nog even wat boodschappen gedaan ter voorbereiding op de volgende dag en dan zit onze dag er toch eindelijk op en gaan onze luikjes rond 22 uur toch echt dicht na een dag van ruim 36 uur (korte slaapjes niet meegeteld) en 43 uur als je de ochtend meeteld die we nog sliepen in Brisbane. We waren best moe maar dat mocht ook wel😇😘. Aloha💃🏽!

Voor de berekening is de 20e oktober dus compleet om 24uur en zou het 45uur voor ons zijn dat is dus de dag dubbel min het tijdverschil van 3 uur 😄.

Moreton Island Safari

October 19, 2019 in Australia ⋅ 🌧 21 °C

Wat een topdag. Bizar wat een geluk we hadden met de timing van het weer. Maar misschien draait alles vandaag om goede timing want precies 4 jaar geleden kruisden onze paden omdat we op het juiste moment op de juiste plek waren.
    We scoorden een ontbijtje om de hoek van het hotel (in Brisbane) om 6uur sochtends. We pakten daarna de lime-stepjes naar het station om de bus te halen naar de haven. De stepjes mochten helaas niet door onze kortste weg dus ff omrijden waar we naast een politie auto belanden en we geen idee hadden wat onze plek op de straat was. Dit boeide niet zo kennelijk dus net op tijd bij t station bleken we de stepjes daar niet kwijt te kunnen. Na 10 min bergop zwoegen omdat we de stepjes niet op slot kregen, omdat de gps niet zo snel merkte dat we uit de zone waren. Beide terug gerend om net op tijd de bus in te kunnen. Alsnog deed de bus er 10min over om te vertrekken, omdat er wat andere passagier problemen waren. Bij de haven de ferry op en naar Moreton Island wat onder Fraser Island ligt. Het was al betrokken en halverwege de trip kwam de hemel naar beneden met hagel en al🌧. Gelukkig zaten we droog in de Ferry en toen we aan land gingen was dit alleen nog maar een drupje. Toen we bij de trucks waren van onze toer brak het even open maar toen we onze wetsuits aandeden voor t snorkelen kwam de hemel weer naar beneden. Gelukkig een warmer buitje dit keer en al snorkelend niet veel last van. Wel jammer dat we niet gelijk los mochten zwemmen maar na met 9 personen achter de jetski naar de wrakken gesleept te zijn konden we wel al snel meer onze gang gaan. Daarom ook als enige 2 de wobbegong shark gespot🦈. Ik (Daan) zag hem liggen tussen 2 schotten in en zag het vooral aan de vinnen dat het een haai was want het was een heel bijzondere. Met zijn camouflage kleur lijkend op een leopardshark met wat ze hier noemen een shaggy beard een bizar beest om te zien. Maris dacht dat hij dood was maar zo liggen haaien nou eenmaal te tukken en dood gaan ze drijven. We waren als vissen in t water en konden dit keer prima terug zwemmen terwijl de rest met jetski werd teruggebracht. Na het snorkelen kwam het kayaken in transparante boten en ook dat ging als een speer zelfs zo goed dat toen er een bootje omsloeg (teveel onhandige aziaten bij elkaar) en Dave de gids ging helpen wij ook een helpende hand konden bieden door naar Natasha op de jetksi te peddelen (best een eind tegen de stroom in) en zelfs nog terug waren voor Dave de omgevallen boot en de aziatische man die niet kon zwemmen (wat doe je dan hier?) naar de kant kon brengen💪🏼. Daar zei de superrelaxte Dave heel droogjes dat hij zelf ook aan t zinken was maar dit maar even voor zichzelf had gehouden haha.
    Na nog een hoosbui om in af te spoelen (tijdens het kayaken was het droog) en geholpen te hebben met alles van iedereen opruimen hadden we een chille lunch en leuke gesprekken met de gidsen. Dave bracht ons erna naar de Moreton Island Desert in een supertruck via een heel hobbelige weg en liet ons daar zandboarden. Op het natte zand werkte alleen nylon echt goed en het lukte me (Daan) om 4 keer te gaan (en dus ook 4 x omhoog te rennen) en ook nog andere erop te laten gaan omdat er maar 2 waren. 1e keer op me buik, 2e keer op me kont 3e keer handen los en vasthouden met me voeten en 4e keer samen met Maris die ook al 1x alleen was geweest. Het gaat best hard maar niet hard genoeg om bochtjes te maken. Wel genoeg voor adrenaline en voor Maris om hoogtevrees te hebben dus respect voor haar😘. Een bakkes vol met zand verder gingen we weer terug naar het strand om daar nog ff te relaxen tot de wolken kwamen en het toevallig ook tijd was om met de ferry terug te gaan. Tijdens het genot van wat drankjes super leuke gesprekken gehad met Natasha die er ongeveer dezelfde levensstijl op na houd en ook veel reist. Hopelijk zien we haar nog eens. De busrit met John was ook grappig, goede Aussie humor is zeker te waarderen. Terug bij t station weer stepjes gescoord en dit keer in een bijna rechte lijn naar beneden gezoefd. Gezwaaid naar de down under bar en in t hotel ff gefitnessed in de gym. We hadden nog energie over. Opfrissen en lekker uiteten in de winkelstraat, rustig aan gedaan met een pizza en een cocktailtje en ik had gezegd dat ik alleen ergens wou eten waar ze een lemon merengue taartje zouden hebben. En dit helemaal vergeten, maar ja hoor het stond er gewoon tussen. Perfect ook dit weer super mooi uitgepakt. In t hotel nog onze koffers ingepakt terwijl harry potter aanstond en voor 12ve naar bed want morgen wordt de langste dag ever. Groetjes Daan en Maris😍.

Dag camper, hallo Brisbane

October 18, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

De dag dat we de camper moesten inleveren was daar. De tijd met de camper is heel snel gegaan. We pakten de laatste spullen in de koffers en maakten zo goed mogelijk de camper schoon en gingen op weg om het laatste stukje te rijden met de camper. Bij het camper bedrijf aangekomen was er weer een lange wachtrij. Gelukkig was er een Nederlander, die al jaren in Aussie woont, zo aardig om even aan te geven dat wij alleen maar een camper kwamen inleveren, zodat we sneller geholpen konden worden. Nadat alles gecheckt was bestelden we een uber om naar het hotel te komen. Eigenlijk was het nog te vroeg om in te checken, maar gelukkig was onze kamer al klaar en konden we al snel op pad. Aangezien het al lunchtijd was hebben we eerst een plekje gezocht om wat te eten🍔, om vervolgens een rondje door de botanische tuinen van Brisbane te lopen. Al snel besloten we dat we genoeg hadden gehad van het lopen, dus pakten we een elektrisch stepje van Lime om door de stad heen te crossen. Een leuke manier om de stad een stukje sneller te kunnen zien. Je kunt maximaal 24 km/h met die dingen en bergafwaarts nog een stukje sneller😆. Toen de batterijen bijna leeg waren van de stepjes en we terug bij ons begin punt waren, waren we wel toe aan een drankje. Dus zochten we een leuk plekkie aan het water voor een corona en een cocktail. Voor het avondeten kozen we het Italiaanse restaurant van Jamie Oliver uit voor een heerlijke antipasti en ravioli. Om de dag af te sluiten namen we nog een afzakkertje in de Down under bar. Hier was Daan 3 jaar geleden ook geweest met zijn wereldreis. We hebben nog gezocht naar de tekst die ze destijds op de muur geschreven hadden, maar helaas niet gevonden. Daarna werd het toch echt tijd om terug te keren naar het hotel en vroeg te gaan slapen, morgen weer vroeg op voor een typisch Australisch avontuur😊Read more

Een paradijs voor surfers

October 17, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

Maar niet per se een paradijs om te surfen. Het ligt natuurlijk aan de wind en de stroming maar 'Surfers paradise' heeft vooral een rechte kust waarbij je dus niet altijd de ideale surfcondities hebt terwijl Byron Bay veel baaien heeft die voor bijna elke wind en stroming wel een strand heeft die er geschikt voor is. Wel is het een paradijs voor de wat meer upbeat surfers (niet te hippie) om te shoppen en uit te gaan. Genoeg te doen als je niet op t strand of de zee terecht kan. Zo zijn we vandaag na Olly & Colleen dag te hebben gezegd met de camper verplaatst van zuidelijk van de skyscrapers naar er vlak boven. Loop afstand vanaf Q1 waar we naartoe liepen en het strand op en af moesten omdat de Circuit races voor V8 supercars volgend weekend in die straten gehouden worden. Dat missen we helaas. We zijn na het prachtige uitzicht op de 77e verdieping van de skytower gaan lunchen bij Hurricanes bar & grill waar het best lachen was met de bediening en de vogels. Toen met dit frissere weer maar eens tijd voor een Escape room. Vet lachen met ze 2e ontsnappen uit een horror scene. Best een goede tijd neergezet met 52 minuten en gelachen en veel samengewerkt. Erna een beetje shoppen en gezien hoeveel uitgaangelegenheden hier zijn. Tijdens het donderen en bliksemmen en de bijbehorende regen toen bij Beergarden doorgebracht en eerst op het balkon en toen maar binnen genoten van de lichtshows.
    Erna eten bij BrewHouse waar ik een beer proeverij deed waar het de vraag was of ik geen gratis mok maar wel een gratis mok vol met bier kreeg. Bijna een pul gestolen omdat het toch niet gratis mok was maar wel een gratis inhoud van bier🤣. Leuke tent goed eten en een mooie afsluiter van de dag. Klaar om in te pakken en de camper op te ruimen zodat we die kunnen inleveren in Brisbane. Cya later mates.

Time to relax

October 16, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

De temperatuur begint lekker op te lopen, dus wordt het tijd even rustig aan te doen en de was te doen. Hier zijn we een ochtendje zoet mee en genieten ondertussen van het zonnetje bij de camper. Hierbij hebben we gezelschap van een lizard die net zo geniet van de zon als wij. Nadat alle was droog is (en dat ging behoorlijk snel met die warmte) lunchen we even wat en vertrekken we naar het strand. Daar aangekomen staat er een iets hardere wind dan op de camping, terwijl het maar 2 min lopen was... We proberen een plekje te vinden waar we niet gezandstraald worden.. dit is vrij onmogelijk op dit gedeelte. Dan maar een duik de zee in. In het begin voelt deze erg koud aan, maar als je er doorheen bent is het eigenlijk best lekker. Het enige nadeel, zijn die hoge golven😅hierdoor is echt zwemmen onmogelijk en bij sommige golven is blijven staan een hele opgave🙈. Als we wat zijn opgedroogd, proberen we iets zuidelijker op het strand een plekje uit de wind te zoeken. We hielden het even uit achter een paar rotsen, maar dat snijdende zand heeft deze keer gewonnen😅 dan maar de laatste kleine boodschap doen en eenmaal bij de camper even goed afgespoeld. Na het eten hebben we nog gezellig met onze buren Olly & Colleen een paar drankjes gedronken. Hij komt uit Engeland en zij uit Ierland, samen reizen ze nu 3 maanden door Australië. Ik (Maris) heb ook nog een typisch Australische wijnsoort gedronken, Goon, wat best goed te drinken is. Wij zouden het beschouwen als een dessertwijn. Na een paar uur gezellig zitten kletsen over vanalles en nog wat houden we het voor gezien en gaan we lekker slapen. Nog maar 2 nachtjes in de camper, voor we hem inleveren en Australië bijna gedag zeggen. Sleep tight😘Read more

Never miss updates of Daniël van der Prijt with our app: