Carribean adventure 2017

Joined September 2017Living in: Twello, Netherlands

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up free

Gisteravond nog ff lekker de vakantie afgesloten bij Longhorn Steak house met natuurlijk steak, baby ribs and shrimps.
    Op tijd naar bed en 7:30 ontbeten en 8 uur weggereden. Laatste 150 kilometer erg druk en in Miami 8 banen per rijrichting bumper aan bumper. Dan moet je tijdig anticiperen als je een exit moet hebben! Toch rijdt alles boven verwachting lekker Door. Auto aftanken voor $30, tank bijna leeg en om13:00 uur in Miami de auto in het Rental Car Center afgeleverd zonder schade. Toen met de Mia Move in 5 minuten naar de luchthaven.

Ja en dan blijkt de vlucht vertraagd. In ieder geval 5 kwartier. Hierdoor missen we ook de aansluiting in Frankfurt. Dus komen we 13:45 in Düsseldorf aan.
    Dus daar hopen we nu maar op een goeie vertraging. Want dan kunnen we nog het een en ander claimen.
    Ton had zijn zinnen al gezet op een paar mooie speakers, maar Annet wil eerst het geld zien😂😂.

Telefoon nog kunnen opladen en even het laatste reisverslag afmaken. En dan wordt er omgeroepen weer een kwartier later. Dus die vertraging van 3 uur redden we wel. Hebben we de vliegreis weer terugverdiend 😆😆 we vliegen met een Airbus 380-800 grootste vliegtuig met 2 verdiepingen.

Tot morgen in Nederland
    Groetjes van de mensen die weer erg moeten wennen aan een lange broek.

Gisteravond bij de Longhorn Steak wezen eten, is 2 minuten lopen , vandaar. Wachttijd 50 minuten, iets wat in het weekend in de USA redelijk normaal is. Kregen een pieper mee en terug naar het hotel. We zijn er net begint de pieper te ratelen! Dus in gezwinde spoed terug. Lekker gegeten, maar wel koud. Alle Amerikanen zitten met truien aan! Wij touristen in dun shirtje te vernikkelen.

Vanochtend om 9 uur naar Kennedy Space Center gereden, uurtje rijden en al behoorlijk druk op de weg.

KSC was weer indrukwekkend. De enorme afmetingen zijn overweldigend.
    Dag vloog voorbij. Veel foto's gemaakt.

En dit was de laatste dag in korte broek. Morgen 8 uur vertrekken met de auto. 4 uur rijden, auto aftanken, terugbrengen en naar vliegveld met de Mia-mover.

Tot ziens en groetjes van allemaal.

Gisteren hebben we niets gedaan, luieren, in de zon liggen, zwemmen en pizza eten. Koffers ingepakt, eten opgemaakt. En dat kwam allemaal goed uit.
    Vanmorgen was ik een stuk beter alleen nog van die hoestaanvallen en de oren dicht. Maar dat is soms wel makkelijk😂.

Annet moest ook tol betalen voor het zitten op een airboat en met 65 km over het water scheuren. Ook haar hoofd voelde verre van prettig, maar ze voelde zich vanmorgen ook gelukkig wat beter.
    Frieda heeft nergens last van maar Ton begon ook een beetje te snotteren. Dus die moet veel gezonde groente eten😂😂

Om 08:30 vertrokken en ontbeten bij R's diner. Diners zijn echte Amerikaanse restaurants met simpele inrichting, eenvoudig eten maar wel heel veel en meestal goede kwaliteit.
    Nu zelfs Ton kon zijn pancakes met ei niet helemaal op.

Toen verder gereden met een omweg via de Sunshine Skyway bridge, een hele grote en steile brug tussen St. Petersburg en Tampa. Leuk.

Ton heeft heel wat foto's gemaakt van Corvettes, Mustangs, Dodge Chargers en Chevy Camaro's.
    Maar goed dat Remko er niet bij is zei Annet, die werd helemaal gek van al die mooie auto's. 😍😍

Om 1 uur wat gegeten bij de Cracker Barrel , het meeste groot tot zeer groot, vol calorieën.
    Ton nam een steak van 350 gram. Om het af te leren voor volgende week.

Het was echt heel druk op de weg. De laatste 200 km. was de weg gewoon vol maar mazzel gehad met de files. Dat waren toch 6 uurtjes rijden dus ik ga ff rustig aan doen.

Groetjes allemaal.

Vandaag was een rustdag. Ik heb al een week keelpijn en die werd van kwaad tot erger. Hoesten, hoofdpijn etc.
    Vanmorgen naar de urgent care geweest, een soort privé huisarts. Eerst formulier invullen bij receptie, toen kwam er iemand om te vragen naar allergieën etc. En uiteindelijk de dokter 3 minuten en hij was het wel met me eens sinus infectie ofwel voorhoofdsholte ontsteking. Natuurlijk willen ze je behandelen met steroïde en nog veel meer maar duidelijk gezegd geen polonaise geef maar amoxylinne. Uitstekende keus zei de arts en hij ging weer. Vervolgens komt de verpleegster met het recept en dan afrekenen bij de receptie. Totaal 6 minuten kosten $210!!! De verzekering is er goed voor. Toen naar een apotheek die zitten gewoon in de supermarkten, en dan krijg je 10 dagen antibiotica voor $14.
    Vandaag was het behoorlijk warm dus de anderen hebben heerlijk relaxed terwijl Ton lekker in het zwembad lag en ik heb lekker geslapen.

Eind van de middag naar centrum Naples gegaan en 5th Southwest avenue bekeken met alle verlichting en er een hapje gegeten.

Nu hebben Ton en Frieda nog een fles witte wijn op te maken. Morgen vast inpakken en rustig aan doen. Zaterdag 600 km rijden naar Orlando.

Gisteravond heeft Ton bami gemaakt. Goed geslaagd. Vandaag een rustige dag.
    Rond 10 uur naar Lovers Key State Park gereden iets boven Bonita Springs ongeveer 50 minuten rijden.

Prachtig strand, hel wit omdat het zand grotendeels verpulverde schelpen zijn. Zonder zonnebril redt je het hier niet. Temperatuur iets van bloedheet. Water in de Golf van Mexico is rond de 27 graden.

Hierna nog wat boodschappen gedaan. Spullen voor hotdogs gehaald. De bestelling Oreos van Sem meegenomen. Maar wat soorten gepakt aanbod is zo groot dat er moeilijk te kiezen is.

Warm vandaag, terwijl het vanmorgen met mist eerst leek op een mindere dag. Maar we klagen niet hoor we kijken af en toe naar het nederlandse weer😎
    Het gaat nu wel snel met aftellen en niemand heeft al zin om terug te gaan.

Ton heeft een duik in het zwembad genomen om af te koelen.

Verder doen we de rest van de dag lekker rustig.

Groeten uit een relaxed Naples Florida.

Gisteravond heerlijk gebarbequeed, maar niet heus.
    We kregen de gastank niet los!!@#$ Van alles geprobeerd maar niets lukte, we hebben natuurlijk geen gereedschap hier liggen. Dus ten einde raad alles maar in de pan gegooid en gebakken. Smaakte ook goed.

Na het ontbijt weggereden naar Everglades City, een klein dorp in de Everglades. Daar waren de verwoestingen van Irma nog goed te zien, veel ligt er nog in puin. Naast de wind heeft er 1,5 meter water gestaan.

Kwamen terecht bij captain Jack voor een tour Door de mangroven en daarna bij Wootens een Door het Sawgrass.

Door de mangroven gaat met kleine airboats. Dit zijn nauwe kanalen Veel vogels, kleine alligator en veel vis met scherpe tanden. Erg leuk.
    Daarna 10 minuten naar de volgende voor de sawgrass tour. Grote airboat en dat was helemaal fun. Snoeihard 65 km per uur Door en over het Sawgrass. Veel grote alligators op een meter afstand. Scherpe bochten, vol op de brakes en veel sproeiwater maar wel lekker bij 29 graden..

Ton en Annet hebben volop genoten. Wij ook trouwens als je 10 cm boven het water er met 65 km overheen scheurt, dwars Door alles heen.

Daarna boodschapjes gedaan, Ton maakt bami vandaag. Wat lekkere dingen ingeslagen taart, wijn en ijs, dat komt weer helemaal goed.😂😂

Groetjes uit een zon overgoten Florida.

Gisteravond lekker pasta en chicken wings gegeten.
    Om 11 uur was iedereen aan bed toe. Annet en Ton probeerden een andere slaapkamer. Bed was goed maar om 2 uur liep de wekker af die daar stond, Annet tegen het plafond want die schrikt toch altijd zo 😲
    Buiten ontbeten. Vandaag waren de winkels aan de beurt en dus naar de Miromar Outlet Mall, dichtbij ongeveer een uurtje rijden. Ongeveer 150 winkels.
    Tussen de middag bij de Mexicaan gegeten, beviel goed.

Iedereen is goed geslaagd, mooie originele Levi broeken voor 30 euri en nog veel meer gekocht.

Half 5 weer terug, wat drinken bij het zwembad, verslag schrijven en straks lekker bbq-en.

Groetjes uit een warm (27 graden) Naples Florida

Vanmorgen lekker rustig aangedaan. Lekker buiten ontbeten.

Daarna naar de Corckscrew swamp sanctuary waarbij je over een houten boardwalk over het moeras kunt lopen.
    Men heeft de volle laag van hirricane Irma gekregen erg veel schade en een groot deel nog niet toegankelijk. Zelfs 2 watercypressen van 800 jaar oud hadden het begeven.
    Toch nog veel planten te zien. Er zijn zoveel palmen dat Annet niet meer bij iedere palm roept "ton kijk daar een palm"

Annet wilde een gewoon broodje maar ja een broodje kaas kun je hier wel vergeten. Toevallig zagen we een Subway en daar een broodje gehaald. Echter 1 broodje is ruim voldoende voor 2 personen. Hetzelfde geldt voor een kleine soda, voldoende voor 2 man.

Toen naar de supermarkt, Ton gooit van alles in de kar, allemaal lekkere dingen snoep en ijs en Annet gooit het er weer uit.

Er is een gang van 25 meter met uitsluitend ijs probeer hem daar maar eens weg te krijgen 😁😂

Spullen gehaald om te BBQ-EN en pasta voor vanavond.

Gisteravond na het eten nog even een show bekeken en vroeg naar bed.
    Je hoeft geen wekker te zetten want je wordt wel wakker van het lawaai.
    Om 06:15 opgestaan en gegeten. Toen liep het op de boot al achter met de koffers en kwamen we 10:15 van boord. Koffers opsnorren op een lopende bank en toen customs and border control. Hebben we anderhalf uur gestaan😭
    Bleek dat de scanners voor de vingerafdrukken nemen niet goed werkten. Bij Frieda heeft het 15 minuten geduurd. Ton en Annet waren al buiten en maakten zich grote zorgen dat we via een andere uitgang naar buiten waren gegaan. Dus ze hadden al gevraagd waar de andere uitgang was maar die was er gelukkig niet.

Taxi naar het renstal car center genomen en naar salami. Daar ging het allemaal vlot. Konden wel kiezen uit 30 auto's. Hyundai Santa De van 5 maanden oud, alle koffers pasten er perfect in. Via de noordelijke Everglades naar Napels. Annet en Ton konden zich al verbazen over alle planten en vogels die ze zagen.

Rond 14 uur bij de woning, mooie villa lekker rustig gelegen met mooi zwembad.
    Ton viel bijna van de graat dus eerst wat eten bij Texas Roadhouse. Leuk die verbazing bij T&A over de porties, aangeraden alleen voorgerecht te nemen en desondanks nog 2 doggie bags mee terug genomen!!!
    Buffalo chicken wings, fries met jack cheese, hot ribs en stoker chicken salade. Was lekker.
    Een klein glas limonade groot genoeg om boddstcrawl in te doen met natuurlijk drie kwart gevuld met ijs. Ton en ik hebben de free refill genomen🤗

Toen winkelen bij de Public en even wat ingeslagen voor de eerste dagen.
    En dan is het alweer half zes en bijna donker. Terug en eerst maar uitpakken internet werkend maken en nu zitten we op de bank american football te kijken.

Zien dat het thuis frisjes is dus nog maar even genieten van de 28 graden hier.

Tot morgen en de groeten van ons allemaal.

Gisteravond weer de gebruikelijke routine , heerlijk (vr)eten op Thanksgiving turkey kalkoen met dikke jus, cranberry compote en zoete aardappel. Natuurlijk daarbij de stuffing ofwel vulling. Amerikanen smullen er van wij vonden het allemaal smerig, zelfs Ton!!

Daarna ff rondgelopen en een plekje gezocht bij de disco show. Was leuk georganiseerd. Allemaal een lekkere cocktail. Ton een special met witte rum. Hij had het daarna wel moeilijk om de ogen open te houden, tenslotte samen met Frieda al een hele fles witte wijn leeggetettert in anderhalf uur. Hij slaapt prima, ja niet gek toch😆😆
    Gisteren om 1800 uur vertrokken richting Miami. Vermoed dat Ton het heel moeilijk krijgt, zonder iedere dag die prachtige buffetten. Maar dat geldt voor ons allemaal.

Heerlijk al om 10 uur een leuk plekje op het zonnedek opgezocht. Altijd druk op een zeedag. Tussen de middag een extravaganza buffet met veel extra dingen, heerlijke garnalen gigantisch ijs en toetjes buffet. Ja en dan eet je weer veel te veel. Broek begint te knellen😂

Om 4 uur naar de hut en nu inpakken. Vanavond koffer afgeven om 10 uur en morgen om 8:30 van boord. Dat is altijd weer chaos, maar hoort erbij.

Groetjes Ton, Annet,Fieda en Wim