Denmark

15-7 Ballum

July 15, 2021 in Denmark ⋅ ☀️ 22 °C

Ondanks nog 2 kletsjes en naar de kittens kijken, om 8 uur weg. En dat terwijl die rode kat vannacht 2 keer probeerde mijn eten te stelen. Dat had ik al verwacht, dus alles zat goed in de tassen.
    De route Noord langs de spoorlijn heeft infoborden, héél veel Deens en een mini vertaling in Engels en Duits (EU heeft mee betaald, vandaar). Toch leuk. Tønder is ook leuk, minder specta dan gedacht. Maar mijn kont doet nu al zeer, dus ik neem de tijd en wandel een uur rond. De VVV gaat pas om 11.00 open maar er zijn infoborden. Die zijn in het Deens. Vertaling kan met QRcode, maar ja, moet je internet hebben. Goede oefening in gewoon kijken en genieten zonder te weten waar je naar kijkt. Lukt al een beetje. Gelukkig heb ik gisteren beter voorbereid dan de dag ervoor, dus door naar Løgumkloster. Onderweg tracht ik pauze te houden, maar er zijn echt teveel vliegen en horzels. Klooster en kerk zijn mooi, relaxed, stokoud, en het nabijgelegen refugium heeft WiFi waar ik dankbaar gebruik van maak. Ik heb alleen nog geen honger. Dus door naar Ballum. Plan was eerst nog weer zuid, maar dan moet ik alleen maar langer langs een dikke weg weer terug Noord. En het is gelukkig blauwer dan gisteren en het gaat steeds harder waaien. Lekker koel, maar wel schuin tegen. Ik ben heel blij met mijn nieuwe bril! Het valt me niet mee. Ik ben blij als ik een blikje vind en even kan afstappen. De route is een heel stuk langs een "echte" weg al valt het verkeer best mee. Toch minder leuk, maar: er zijn hectometerpaaltjes! Km teller blijkt ondanks de nieuwe banden nog best te kloppen.
    In Ballum nog een kilometer door, want daar zou een natuur camping zijn. Als ik op het blauwe stipje op de app sta en nog niets zie, vind ik het best en waai terug naar de "echte" camping. Prijs valt mee, ze hebben pizza, helemaal fijn, mijn bij elkaar geraapte gratis biertje erbij. Mjum! Alle stormlijnen vast.
    Mijn zadel 1 klikje verzet. Ik zie het verschil niet eens, maar ik hoorde hem klikken. Hopelijk helpt het.
    Ik kan 's avonds mijn trui aan. Lekker hoor. En net als ik wil gaan tanden poetsen, zie/hoor ik een vogel. Kan hem niet vinden in mijn boek. Hij zegt alleen tuut tuut. Foto bij Løgumkloster.

Wischhafen - Brodero

May 4, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 7 °C

Nach dem Frühstück sind wir erst zur Ver- und Entsorgungsstation in Wischhafen gefahren und haben die Tanks entleert und Wasser aufgefüllt und dann auch noch Diesel getankt.
    Es ging dann ganz entspannt übers Land nach Dänemark. Direkt gegenüber von Rømø haben wir einen Parkplatz gefunden auf dem allerding schon ein riesiges Weltreise-LKW-Wohnmobil stand. Die Reisenden haben mit uns nicht gesprochen, allerdings hatte der Parkplatz Unterhaltungswert. Ständig kamen und gingen Leute zum Fotografieren von Vögeln, dem Watt und dem Sonnenuntergang. Aber kalt und windig war es.

Infos, die die Welt nicht braucht:
    Der Wassertank war leer, am Dienstag war er halbvoll --> 40 Liter Wasser in 4 Tagen, also 5 Liter pro Person und Tag verbraucht. Der Abwassertank war halbvoll. Das Verhältniss zwischen Wassertank und Abwasser hat zumindest dieses Mal gepasst.
    Urintank war voll in 4 Tagen! Das würde bei einem 30 Litertank bedeuten (12 % kann man nicht entleeren, der der Ablass nicht ganz unten liegt) rund 26 Liter mit zwei Personen, also 3 Liter pro Tag pro Person. Das hätte ich nicht erwartet.

Heike Gab

Den Hafen kenn ich :) von dort aus bin ich bereits mit der Anna-Lisa (=Schiff ) zum Trommel-und-Segeln gestartet. Wenn ich gewusst hätte, dass ihr dort seid, hätte ich gesagt, geht mal gucken, ob sie im Hafen liegt und wer an Bord ist....hm, nu is zu spät.

5/9/19Reply
    Carmen Rabe

Die Bilder sind echt schön, der Himmel gaukelt warme Temperaturen vor, bis man Euch sieht ;-)

5/9/19Reply
    Sabine Wiese

So wunderbare Bilder 😊

5/10/19Reply

15-7 Løgumkloster (Ballum deel 2)

July 15, 2021 in Denmark ⋅ ☀️ 21 °C

De route vanaf Løgumkloster staat vooral goed aangegeven als je achterstevoren fietst. Gelukkig heb ik gisteren mijn kaart al beter leren kennen en kan ik het al bijna zonder bordjes.

Astrid van der Zouwen

Het is een kneu! Gevonden op een poster😊

7/16/21Reply

June 10, 2019 in Denmark ⋅ ☁️ 16 °C

Kilometerstand: 5012 km 🙌🏼

Ursprünglich wollte ich via den Inseln Amrun, Sylt und Röm fahren doch die Fahrradmitnahme auf dem Boot ist beschränkt und nur mit Reservation möglich.

Doch noch etwas Pfingstwetter 😜. Regen bis am Nachmittag.Read more

Edda unaufhaltsam (DK)

July 26, 2018 in Denmark ⋅ ☀️ 26 °C

Durch die anhaltende Hitze sind die Wiesen auch hier sehr trocken. Da war es Edda zu pieksig und schwupps, krabbelt sie einfach los. Bauch und Hintern hoch, los gehts. Alle, auch Edda, waren freudig überrascht. Da konnte sie nichts mehr aufhalten...

Wir sind heute auf einem schönen Campingplatz in Dänemark gelandet und genießen den Luxus. Kinderbad, Trampolin und Waschmaschine werden gleich in Anspruch genommen. Herrlich!