Denmark
Lavensby

19-8 Lavenby

August 19, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 18 °C

Gelukkig was ik weer vroeg weg en heb dus geld door de brievenbus gedaan. Ik heb nl nog allemaal contant geld, voor als mijn pas het niet zou doen. Ff vergeten. Het miezerde trouwens weer bij mijn ontbijt, heb binnen gegeten. En het was zo koud dat ik in de tent heb ingepakt. Het is dan wel weer droog.
      Ik doe er 3 uur over om Aerø over te fietsen. Via de noordkust. Meer kans dat ik dan wat beschutting heb, al is de wind wel minder dan gisteren. Ik fiets nog een wandelpad voor weer een grafheuvel, maar ik moet bekennen dat ik de volgende jaettestue oversla. Ik zie de boot liggen, oh jee. Nog weer zo'n kutheuvel, maar hij ligt er nog als ik aan kom hijgen. Ik hoef geeneens een kaartje, alleen even wachten tot de auto's er op staan. Perfect. En lekker hotdog en friet gegeten aan boord.
      Ik kies voor de route noord over Als, hoef ik niet over al die drukke wegen. Ik kom nog gratis langs 2 langgraven. En ik snap nu waarom dat ene middeleeuwse kasteel goed bewaard was. Want ik kom nu langs een ander.
      Om half 3 kijk ik op de navigatie hoe ver Aabenraa nog is: 36 km maar! Maar via zo'n route is het altijd meer en er zit nog een pont tussen. Dat wordt me toch te veel geheu. En ik dacht dat het nog 2-3 dagen fietsen was. Anders is het ook opeens wel heel snel klaar.
      Ik doe nog een kronkeltje naar de camping van Lavenby. En nu zit ik heerlijk over zee uit te kijken, de douche was zalig. Jammer dat de wifi het niet doet.
      Hopelijk zijn er morgen op Jutland weer rozenbottels, hier is het opeens bramen, en veel nog net niet rijp.

Lavensby