Denmark
Mørkebjerg

14-8 Praesto

August 14, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 19 °C

Geluidstechnisch was dit niet zo'n goede zet. Op een veld vlakbij zijn ze de hele avond aan het oosten met hele grote machines. De "ik rijd achteruit-piep" komt zelfs door mijn hele goede oordoppen heen. Ik slaap toch. Om 11 uur zijn ze nog bezig.
      Er was best wat wolkenloze lucht vannacht, maar om 3 uur werd het denk ik al weer een beetje licht, en er al die bomen... Weer geen Perseïden.
      Tien oor 8 rijd ik weg. De route blijft mooi, soms spannend (misschien durft Willem een heel nauw, naar de rivier afgeklemd paadje te fietsen?) en vlakbij de snelweg.
      Køge is een onverwacht leuk stadje, waar ik op de markt voor een kapitaal kaas koop. De geit is raar. Ik had wel caramel zien staan maar het was niet tot me door gedrongen. Je proeft bijna geen geit meer. Maar de Rotterdamse Oude is lekker. Jeumig!! En in Nederland heb ik hem nog nooit gezien! Daarom kocht ik hem ook.
      En dan tegen de steeds harder wordende wind in een matig leuke route. Meer verkeer dan ik gewend was (maar ik ben verwend) en gewoon niet zo interessant. In Præstø besluit ik om te kijken hoe de camping is, al had ik me voor genomen tot Kalvehave door te fietsen. Maar mijn kont doet zeer en misschien is de wind morgen wel minder. En de camping daar ligt aan de toegangsweg tot Møn. Ik kan me niet voorstellen dat dat rustig is.
      Is het een relatief klein campinkje, midden in het dorp, alweer een tentenveldje, 70 kronen inclusief gratis douche. Normaal betaal ik 170 aan de kust. Je hoort wel weer een weg. Toch een beetje een complex dat ik wéér maar 60 km heb gefietst.
      Tent op, douchen (gewoon met een kraan aanzetten, geen drukknop dat je maar 15 seconden water krijgt, licht wat je zelf aan en uit kan doen met een knop, geen muziek, hoera!), koffie (er is zelfs een waterkoker) en schrijven. Daarna wil ik het dorp in, want WiFi is er hier niet. Zit ik net met mijn koffie: hoosbui! En nog één, en nog één ....
      Helemaal blij dat ik gestopt ben. Zit ik lekker in de tent te footprinten.
      En de hele tijd bijna geen fietskampeerder gezien, nu staan er al 4 andere stellen! En ze druppelen nog steeds binnen.

Mørkebjerg, Morkebjerg, Q23745130