Denmark
South Denmark

Top 10 Travel Destinations South Denmark

Ziel erreicht - Odense

August 18 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Ich bin in Odense angekommen. Spontan habe ich mich dazu entschieden, den Zug zu nehmen um bereits heute am Ziel anzukommen. Irgendwie fählte mir einfach die Motivation und der Wetterbericht für die nächsten Tage änderte dies auch nicht.

In Odense wurde ich herzlich von meinen Zimmernachbaren empfangen und mir wurde alles gezeigt. Ich freue mich auf das Studentenleben hier🙂 .

Doch jetzt wird erstmal eibn paar Tage ausgeruhr und nichts gemacht😁.

Sonderborg

July 19 in Denmark ⋅ ⛅ 19 °C

Da der Dänemark Trip vor einigen Tagen ja leider in die Hose gegangen ist, habe ich Heute nochmal mit der Brechstange einen Versuch gestartet und bin von Wassersleben aus mit dem Rad bis Sonderborg und zurück gefahren. Eine sehr gute Entscheidung, denn es war richtig Klasse und ich konnte viele Eindrücke mitnehmen. Schon nach dem ersten Kilometer stellt sich das typische Dänemark-Feeling ein und ich war gleich eine Nummer entspannter und fröhlicher. Die Strecke war super mit dem Rad zu fahren, teilweise auf der europäischen Küstenstraße Nr. 6 direkt an der Förde entlang, durch schöne kleine Orte und an unzähligen beeindruckenden Villen vorbei. Sonderborg selbst kannte ich bisher auch noch nicht, und war wirklich beeindruckt. Allerdings irgendwie auch touristischer als Flensburg, welches mir noch besser gefallen hat. Zurück habe ich dann eine etwas andere und noch küstennähere Strecke gewählt und konnte so einige Male rüber nach Holnis blicken und alles mal von der anderen Seite betrachten 😀 Jetzt geht unsere Zeit hier an der Flensburger Förde langsam vorbei und wir bereiten uns schon auf die Abreise vor... 😢Read more

Thy Nationalpark-Vejers Strand

August 31 in Denmark ⋅ ⛅ 16 °C

Es ging heute Morgen sehr früh im Nebel los, aber die Sonne durchbrach die dichte Schicht. Am Wegesrand funkelten überall Spinnennetze.. wahnsinnig viele und wahnsinnig schön. Habe es sehr genossen mit guter Musik und Berta durch die kleinen Straßen Dänemarks zu fahren. Nach einer Stunden waren wir am Ausgangspunkt einer Wanderung im Thy Nationalpark… wo ich so früh am Morgen nur ein älteres dänisches Pärchen traf. Wir unterhielten uns sehr schön und waren uns sehr sympathisch. Gleichgesinnte unterwegs. Wald, Sonne, Karstsee, Heide, Pferde und jede Menge Mücken. Ich habe, nachdem ich heute mal nach einer Woche duschen war, erst richtig gesehen wie viele es waren die es gepackt haben mich zu stechen. Nicht schön!
    Nach einer langen Fahrt bin ich nun am Vejers Strand angekommen und ich habe das Softeis mit Streuseln gefunden. 😃 Sonnenuntergang war wieder angesagt und endlich mal duschen. Bin platt.

Marvin Kar

Eine Woche nicht duschen? Pfui. Das ist ja unausstehlich 😄

Cornelia Boltersdorf

ohhhhhh 🤤

Squirrel Poldy

Kann ich Dir leider nicht mitbringen, aber der Kakao ist schon dabei aus Norwegen 😀

Cornelia Boltersdorf

oh da freu ich mich aber, Lars freut sich auch schon auf die Salami.

Frøslev Plantage

September 8 in Denmark ⋅ ⛅ 23 °C

Um das super Spätsommer Wetter noch ein bisschen auszunutzen, ging es heute mit dem Caddy Richtung Dänemark (der Bus hat keinen TÜV mehr, aber für die H-Nummer ist noch ein bisschen was zu tun, Job für den Winter). Direkt hinter der Grenze liegt eine Cache-Runde mit 99 plus Bonus Döschen. 30 habe ich heute angelaufen, 29 gefunden, 1 DNF. Die Frøslev Plantage ist ein offenes Waldgebiet, mit einigen schönen Lichtungen. Gut zum Laufen, 22.400 Schritte sind es heute geworden)Read more

Ribe

September 2 in Denmark ⋅ ☀️ 18 °C

Nach einem schönen Frühstück in der Sonne, sogar mit frischem Croissant ( habe ich mir mal gegönnt) und einer sehr langen und schönen Unterhaltung von allein-reisenden-Frau zu allein-reisenden-Frau (und wir sind echt rar), ging es los nach Ribe. Sehr schönes kleines Städtchen mit großem kostenlosen Parkplatz. Älteste Stadt Dänemarks. Habe dort auch das erste Mal auswärts gegessen. Habe noch paar Besorgungen gemacht und dann ging es easy peacy mit dem letzten Tropfen über die Grenze. Nach Deutschland gar keine Kontrolle. Nach Dänemark rein standen mindestens vier Zollbeamte.
    Erstes Ziel Tankstelle… es wurde die Dritte meiner Wahl! Knapp aber ging gut!

Kowelenz

schönes Städtchen

Squirrel Poldy

War es und es gab auch leckeres Essen ☺️

13-7 Aabenraa

July 13 in Denmark ⋅ ☁️ 24 °C

Vannacht besloten dat ik in Aabenraa ga proberen de auto neer te zetten. Straks slepen ze hem weg...
    Ik ben laat wakker en dus om een uur of 11 in Aabenraa. Daar mag ik niet meer gratis de auto laten staan, maar wel voor 10 kronen per nacht (afgedongen van 20). Deal. Voelt toch beter. Blijf ik ook nog een nacht, en ga op mijn gemak shoppen in Aabenraa en dan vanmiddag lekker voor de tent.
    Goed plan. Gelukkig breekt op het moment dat ik alles heb de zon door (knetter benauwd weer) waardoor ik er achter kom dat ik alleen de glazen van mijn wissel-bril bij me heb, en niet mijn bril. Grrrrr. Dat is toch echt eerste levensbehoefte bij fietsen. Eerste handige bril is 200 euro. Aangezien ik zeker weet dat ik er dan helemaal meteen op ga zitten; dat moesten we maar niet doen. Gelukt voor 900 kronen met 70% korting. Toch nog 36 euro, maar vooruit maar. Lelijk maar lekker en functioneel.
    Gelukkig heeft de camping wifi, kan ik geld overboeken van een spaarrekening. Was ik thuis al 3 keer gaan doen, maar toch niet gedaan.
    Nu kan ik zelfs op dit tempo nog even vooruit.
    Er komen nog 2 losse fietsers aan, een Deense en een Duitse mevrouw van 75. Leuk om even met ze te kletsen. Brigitte, de Duitse, wil niet op de foto. Hanna (?) wel.

Bert van der Meer

hoi Astrid, Noord Duitsland is al een paar jaar met de weg bezig... ik snap je frustratie.

7/14/21Reply
    Monique Hermans

Waar ga je helemaal herenfietsen? Wij hebben het destijds zeer naar onze zin gehad in de omgeving van Ry. Een merengebied in de driehoek Århus - Silkeborg - Skanderborg 🏕️🛶

7/14/21Reply

Goede tip, dank!

7/15/21Reply

Kollund

September 8 in Denmark ⋅ ⛅ 23 °C

Einen Stellplatz habe ich in Kollund, direkt im Ort gefunden. Praktisch, der Caddy ist nicht so auffällig, der Park4night Platz war grottig! Vom Platz sind es 600 Meter an den Strand, direkt gegenüber von Flensburg. Hier kann man den Abend ausklingen lassen.Read more

Kulturelle Landpartie mit Delfin

August 27 in Denmark ⋅ 🌧 16 °C

Auf der Fährfahrt hat uns lange ein freundlicher Delfin begleitet. Wir sind nach Schloss Egestov gefahren, haben das Schloss, die Gärten und alle 8 ! Museen besichtigt und übernachten direkt hier. Trotz anderer Vorhersage regnet es nur gelegentlich.Read more

Martina Hasse

Der Schlossherr steht dir gut Till... 🤴🏼

Andrea und Till

thanks und immer herzlich willkommen....

Martina Hasse

Adresse...?

Andrea und Till

Egeskov Gade 18, 5772 Kværndrup

20-8 Aabenraa

August 20 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

Ik maak mijn ontbijt voor de tent, zoals het hoort. Het is droog en windstil. Een kinderhand is gauw gevuld. Ik krijg nog bijna spijt dat ik er nu al bijna ben. Gelukkig begint het na een kwartier al te miezeren. Het zet niet door.
    In mijn herinnering was het hier zo mooi, met een mooie fietsroute en een mooi slot. Ik zie het volgens mij liggen dus volg de bordjes "bezienswaardigheid". Kom uit op een crisisweg, volg die nog een stuk en kom uit bij een pretpark of zo, niet bij mijn slot. Wat is er hier toch gebeurd? Alle lokale routes staan niet meer aangegeven, die van gisteren was opeens een paardrijpad, terwijl het gewoon asfalt was (?). Nou laat maar dan, pont: here I come!
    En ik kom aanrijden, hij ligt er weer, er op en weg. Ik moet alleen wel betalen dit keer.
    Waarom zou route 8 nou eerst anderhalve kilometer noordwest langs een drukke weg gaan, dan afslaan naar zuid, terwijl er een heel lief weggetje gewoon west gaat? Die reed ik dus, ook veel korter.
    Daarna met enig tobben naar Aabenraa. En: geen rozenbottel te bekennen. Ik ben al aan het bedenken hoever ik er dan voor wil rijden, en waar dan? Ook geen pruimen meer. Alleen onrijpe bramen en hazelnoten zonder hazelnoten.
    Weet je waar rozenbottels zijn? Op de camping😊. Ik pluk er minder dan gepland, maar duidelijk meer dan gevreesd.
    Daarna boodschappen en tot slot de hele camping langs om mijn laatste kronen te wisselen. Ik ben klaar.
    Ik kan zowaar nog even in de zon zitten. Maar morgen toch gewoon naar huis.

Joke Rijken van Olst

Alvast een goed thuisreis gewenst!

8/20/21Reply

Dank je wel!

8/21/21Reply
    Barbara de Groot

Leaving on a highnote….

8/21/21Reply

18-7 Rindby (Fanlø)

July 18 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

De weg waar de scouting aan is, is best druk. En daar moet ik een hele tijd langs. Blijkt een toegang naar een bijna snelweg te zijn. Na 2 km wordt het goed te nakken. Bij Esbjerg snap ik niet waarom ik noord moet langs een vierbaansweg als de veerboot vanuit het zuiden gaat. Ik doe zelf wat. Met je fiets de boot op is een techniek, je fiets moet door het ene hek en jijzelf tegelijkertijd door het andere. Gelukkig word ik geholpen.
    Fanø kan mij niet erg bekoren, veel verkeer. Heel terras alle tafels gereserveerd. Maar dan kom ik op het strand, dat is de fietsroute! En nu durf ik wel want het is niet ver. Gaaf, het is bijna beton, alleen de duintjes vermijden. Sønderho is mega toeristisch. Maar ze hebben wel fish & chips! Joho! Ik loop een rondje dorp, leuk hoor, die huisjes met die rieten daken. En net als ik terug wil gaan: mensen in kostuum. Ik er achter aan. Wordt een optocht naar de molen, waar een optreden is. Welkomstwoord was vast erg leuk, mensen moesten veel lachen. Dan een lange toespraak van de minister van cultuur, ook in het Deens. Dan samen zingen, uiteraard Deens. Dan bruiloftsdansen. Hum, da's 1 dans. Kostuumshow. Leuk, weer Deens maar af en toe versta ik wat. Dan weer zingen, daarna Sønderho dansen. Hé, da's die bruiloftsdans, maar nu mag iedereen mee doen. Hierna komt nog meer zingen. Ik taai af, het is inmiddels bijna 4 uur, ik denk niet dat ik nog terug oversteek.
    Wind tegen terug, ik doe de panorama lus. Langs een eendenkooi. Route staat niet meer aan gegeven maar aangezien ik vlak langs zee moet kan er lijkt mij niet veel verkeerd gaan. Behalve dan dat het steeds ruller wordt. Als ik de haven zie krijg ik het bijna niet meer geduwd. Was gelukkig maar een klein stukje. Ik blijk bij terugkomst op asfalt toch echt op de panorama route gezeten te hebben, achter me staat hij weer aan gegeven.
    Het is inmiddels 6 uur! Zeker weten dat ik niet meer oversteek. Pak de eerste camping: plek, aardige vent die me drie keer in een deuk krijgt. Ik krijg de wifi gratis van hem en een plek achter een héle dikke heg. Nieuw Zeelandse winden hier!
    Ik ga douchen zonder handdoek. Mijn dunne fietstrui droogt eigenlijk nog beter af blijkt! "Beetje" moe. 58 km. Het is nu 8 uur en ik heb nog steeds geen trek! Leve de fish & chips.
    Blij dat ik niet op die andere camping sta, ik hoor de muziek hier!
    Oh, en vanochtend mijn zadel nog verder verzet. Geen pijn in mijn kont meer! Hoera!! Fietst toch leuker.

Edo en Ilse

Heb je nou mee gedanst? 🙂 EZ

7/19/21Reply
    Astrid van der Zouwen

Nee, niet meegedanst, heel vol en parendans.

7/20/21Reply
    Bert van der Meer

wat gaaf, dansen en kostuums. Heel Zweeds, maar dat mag je niet zeggen ;-) . Bert

7/19/21Reply

Region Syddanmark, South Denmark, محافظة سيد دنمارك, Паўднёвая Данія, Южна Дания, Danmark ar Su, Dinamarca Meridional, Къилба Дани, Syddanmark, Περιφέρεια Νότιας Δανίας, Regiono Suda Danio, Lõuna-Taani piirkond, Hegoaldeko Danimarka, استان سیددانمارک, Etelä-Tanskan alue, Región Suðurdanmark, Danemark-du-Sud, Regiuun Syddanmark, Súd-Denemark, Južna Danska, Syddanmark régió, Հարավային Դանիա տարածաշրջան, Danimarca meridionale, 南デンマーク地域, სამხრეთ დანიის რეგიონი, Оңтүстік Дания, 남덴마크 지역, Dania Meridiana, Pietų Danijos regionas, Dienviddānijas reģions, Јужна Данска, Wilayah Syddanmark, Region Süüddäänmark, Zuid-Denemarken, Danemarc Meridional, Хуссар Дани, Dania Południowa, Dinamarca do Sul, Regiunea Syddanmark, Южная Дания, Region o Soothren Denmark, Syddanmark regiuvdna, Južné Dánsko, Південна Данія, جنوبی ڈنمارک علاقہ, Nam Đan Mạch, 南丹麦大区