Denmark
Salgårds Høj

9-8 Rågeleje - Zandsculpturen

August 9, 2021 in Denmark ⋅ 🌧 17 °C

Ik ben zó blij! Ik heb weer gehuild omdat ik iets zo mooi vond. Ik wist niet dat ik dat nog in me had. Tot nu toe heb ik bij bijna alles wat ik zag, herinneringen aan Nieuw Zeeland gehad en daar was het natuurlijk altijd nog net íets mooier. Dus ik begon me een beetje zorgen te maken of ik nog wel geraakt kon worden.
      Maar nu!
      Ik was al helemaal blij dat ik nog zandsculpturen ging zien. En wauw!
      Het verliest in de foto's.
      En ik hoor pas op de video dat er muziek was in de hal. Ik heb alleen maar gekeken. Wel 4 rondjes gedaan en iedere keer zag ik weer wat nieuws.
      En toen ging het storthozen, heb ik nóg een rondje gedaan en zag ik weer wat nieuws. Het is de droom van een vrouw, je mag zelf invullen wat ze droomt.

9-8 Rageleje, de dag

August 9, 2021 in Denmark ⋅ 🌧 17 °C

Voor de zandsculpturen had ik al lol. Soms zit het mee, soms zit het tegen (eerste 2 foto's). Heeft die stomme Lommesteen me mooi een tientje gekost😄.
      Daarna de noordkust route. Onder langs de duinen, langs een versterking tegen de Engelsen, daarna prachtig door een bos. Na een bui kom ik duwend (13%) langs een picknickbank. Lunch, want het is weer droog. Gelukkig maar, want daarna blijft het eigenlijk continu miezeren. Ja, zó kan je inderdaad de hele middag plezier hebben van 2 mm. Het is zo warm dat ik zonder regenjack minder nat wordt dan met.
      Vanaf Tisvildeleje rij ik eigenlijk de hele tijd door bebouwing. Tenminste, dat denk ik, want de dunne dennenstammetjes waren denk ik in de aanbieding en overal staan 2 meter hoge schuttingen van die stammetjes. Ik vind er geen bal aan. Om kwart over 3 kom ik langs Heather Hill, daarnaast is de camping. Aan een drukke weg ja, maar de volgende, over 18 km (maar het is altijd verder dan je denkt) ook. Met de shelters wil het weer niet zo lukken.
      Ik vind het wel best. Het is even droog, kan ik nog even wandelen. En het zou na 5 uur droog blijven. Al zou het ook tot 1 uur droog blijven en dat was ook niet zo.
      Heather Hill heeft 6 bedreigde vlindersoorten. 1 keer raden hoeveel vlinders ik heb gezien. Inderdaad: 0. Ik ben net voor de bui terug in de tent. Bij gebrek aan pruimen heb ik 2 appels geplukt voor morgenochtend.
      En inderdaad wordt het pas om 6 uur droog. Ik maak lekker macaroni en kaas, maar dan met couscous. Heb ik me de hele dag al op verheugd. En salade.

Wist je dat:

August 10, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 15 °C

- Alle "normale" campings in Denemarken, ja échte álle, een springkussen hebben? Nou ja, in Jutland. In Sjaelland nu 2 keer zonder.
      - Dat "ekstralagret" bij kaas niet betekent extra belegen, wat ik dacht, maar extra zweetvoeten? Zit ik opgescheept met een soort münster in plakjes. Oplossing bleek door de couscous. LEKKER!!
      - Bijna alleen fietspaden langs een verkeersweg asfalt hebben? Er zijn een paar uitzonderingen. 2 tot nu toe.
      - Als je hier koffie bestelt, krijg je koffie. Geen suiker, geen melk.
      - Je de y in krydsende uitspreekt als u en de eerste d niet?
      - Dat ik door jullie leuke reacties iedere keer moet grijnzen als ik zo'n bord zie?

Salgårds Høj, Salgards Hoj, Q23739871