Denmark
Strandskov

Here you’ll find travel reports about Strandskov. Discover travel destinations in Denmark of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Wunderbar

April 30 in Denmark ⋅ ⛅ 12 °C

Nach einer lustigen Fahrt nach Aeroskobing (mit Kleid, flatter flatter im Wind) folgte ein spezial Termin 😍 mit lustigem Fotoshooting 🤗

Dann wurden Pakete nach Hause verschickt 😉 😅

Gestärkt und satt ging es dann Richtung Hafen und da warten sie auf die Fähre ⛴

Adieu Denemarken. ..

August 3 in Denmark ⋅ ⛅ 21 °C

Na een heldere windstille nacht met een prachtige sterrenhemel is het deze morgen stralend zonnig en warm!

Vandaag gaan we met z'n allen met de gratis bus naar Marstal, een plaatsje aan de andere kant van het eiland om het dorpje te bekijken en een bezoek te brengen aan het scheepvaart museum.
    Het is een half uur rijden met de bus, we genieten van het mooie landschap dat we onderweg te zien krijgen. Aangekomen in het dorp gaan we als eerste een tafel reserveren bij een restaurant dat Monique heeft uitgezocht, dan maken we een wandeling door het dorp dat bij lange na niet zo mooi is als Aerokobing, er zijn wel wat mooie huizen en leuke straatjes maar dat hebben we al snel gezien.
    De kerk is wel erg mooi, er hangen maar liefst 7 schepen aan het plafond van de kerk (voor de vissers op zee) en aan het begin van de zitbanken zijn om en om een kaars en een vaasje met een rode roos geplaatst, het maakt het interieur erg sfeervol.

Dan gaan we lunchen, er is voor ons een lange tafel gedekt in de schaduw en we worden bediend door een vriendelijk zeer goed Engels sprekende serveerster. Onder het eten, dat trouwens érg lekker en verzorgd is, halen we met elkaar herinneringen op aan de 5 weken die we in Denemarken zijn geweest.
    Het was avontuurlijk en soms best spannend,14 deelnemers en niet iedereen kende elkaar en dan ook nog twee Nederlanders erbij...
    Maar niemand had deze toertocht willen missen, tot nu toe is er onderling geen enkel probleem geweest en hebben we heel veel mooie (vaar) tochten gemaakt, heel veel plezier gehad, heel vaak heel hard gelachen...en verdriet gedeeld.

Na de lunch gaan we het scheepvaart museum bezoeken, het is heel mooi opgezet en erg groot en het geeft een goed beeld van het harde leven op zee in vorige eeuwen, we hebben er van genoten, maar prijzen onszelf gelukkig om in de 21e eeuw te leven en voor ons plezier te varen...

Om 16.00 uur stappen we weer in de bus terug naar de haven waar we bij de picknick tafels nog een poosje bij elkaar zitten...morgen naar Maasholm.

Terug in de tijd...

August 2 in Denmark ⋅ ⛅ 22 °C

Opnieuw is het bewolkt als we opstaan en valt er af en toe een beetje motregen, weinig wind!

We zijn allemaal op tijd standby en om negen uur varen we de haven uit, al snel komt de veerboot ons achterop varen gelukkig is er nét geen betonning meer en kunnen we wat afstand nemen, zo'n veerboot veroorzaakt flinke golven.

Vandaag varen we naar het meest zuid-westelijk gelegen eiland van Denemarken Aero, aan de noordzijde ligt op een landtong de Middeleeuwse Hanzestad Aerokobing.
    De stad heeft een zeer indrukwekkende maritieme zeilgeschiedenis en ziet er nog precies zo uit als in 1860...

Naarmate onze mooie vaartocht vordert zien we veel kleine tot zéér kleine eilandjes liggen en zijn we blij met af en toe een betonde vaarroute.
    Gelukkig is de veerboot net vertrokken als wij om 11.00 uur bij de haven aankomen, soepel varen we de haven binnen en vinden allemaal snel een geschikte ligplaats.

Na de lunch gaan we met een groot aantal toervaarders het stadje verkennen, maar horen in een loods bij de haven leuke muziek, er blijkt vandaag een Jazz festival te worden gehouden, we vallen dus net als gisteren met onze neus in de boter.
    We blijven een tijdje luisteren naar de Dusty Rag Jazzband en lopen dan het Middeleeuwse stadje in.
    De huizen zijn mooi en goed onderhouden, als er geen auto's zouden staan en rijden kan de stad zo het décor zijn voor een film, opvallend zijn de 'spionnetjes' (spiegels waardoor de bewoners op straat kunnen kijken) op vrijwel elk huis.

Natuurlijk trekt zo'n mooi sfeervol stadje veel toeristen, maar dat mag de pret niet drukken, dat zijn wij tenslotte ook.
    Als we een een mooie wandeling hebben gemaakt zoeken we een terras om onze vermoeide voeten wat rust te geven, wel mooi al die keien, maar erg lastig lopen...én de zon is intussen doorgebroken dus hebben we dorst...
    En nu we toch gezellig bij elkaar zitten houden we gelijk maar palaver, we bespreken het vervolg van onze toervaart en komen tot de conclusie dat morgen, hier op het mooie eiland Aero, onze laatste dag in Denemarken is...😢

Strandskov