Denmark
Tønder Kommune

Top 10 Travel Destinations Tønder Kommune

14-7 Saed

July 14 in Denmark ⋅ ⛅ 27 °C

Ik heb gisteren zo weinig gegeten, dat ik nu veel te veel brood heb. Dus ontbijt ik nu maar met een broodje ipv havermout. Na een half broodje zit ik al vol. En dan half 9 echt op weg. Heerlijk. Mooie route door bos, graan, mais aardappels. Gaat nergens over maar heerlijk rustig. Ik ben blij.
    Pauze blikt wat moeizamer, het is inmiddels aardig warm (35 graden), maar de schaduw moet ik delen met te veel vliegen. Om half 2 pas redelijk vliegloos in de schaduw kunnen liggen. Ik doe een extra rondje ri Padborg. Natuurlijk verder dan ik dacht. Het museum over reddingsdingen heb ik geen zin in. Wel een mooi bos inderdaad. Dan ri mini camping 3 km voorbij Saed. Ik word een beetje niet lekker van de warmte en mijn kont doet zeer. Kom ik vóór Saed langs een soort SVR, maar dan echt klein. Helemaal leuk. Er zijn ook 6 jonge kittens. 4 uur staat de tent, 76 km. 's Avonds op de koffie gevraagd door 3 Duitse fietsers, waarvan er 2 wat Nederlands verstaan, één vanwege Nederlandse vader, de ander vanwege Nederlandse vriendin. Gezellig. Na tanden poetsen nog een tijd naar de kittens staan kijken die nu druk aan het spelen zijn.

Monique de Jong

Wat ben je toch een avonturier Astrid! Alweer op pad!!! Veel plezier in Denemarken

Astrid van der Zouwen

dank je wel!

Monique Hermans

😻😺

Tag 85

June 24 in Denmark ⋅ ⛅ 15 °C

Wir packen unser Zelt und Schlafsäcke, parkieren den Jumper in Ribe und fahren mit dem Velo auf die Insel Rømø.
    Ein bisschen anders haben wir uns das allerdings schon vorgestellt. Wildcampen ist hier verboten. So sind wir gezwungen das Zelt auf einem Camping auf zu schlagen anstatt direkt am sehr weitläufigen Strand.Read more

jööh, das herzige Zältli [Rita Bosshard]

6/26/21Reply

15-7 Ballum

July 15 in Denmark ⋅ ☀️ 22 °C

Ondanks nog 2 kletsjes en naar de kittens kijken, om 8 uur weg. En dat terwijl die rode kat vannacht 2 keer probeerde mijn eten te stelen. Dat had ik al verwacht, dus alles zat goed in de tassen.
    De route Noord langs de spoorlijn heeft infoborden, héél veel Deens en een mini vertaling in Engels en Duits (EU heeft mee betaald, vandaar). Toch leuk. Tønder is ook leuk, minder specta dan gedacht. Maar mijn kont doet nu al zeer, dus ik neem de tijd en wandel een uur rond. De VVV gaat pas om 11.00 open maar er zijn infoborden. Die zijn in het Deens. Vertaling kan met QRcode, maar ja, moet je internet hebben. Goede oefening in gewoon kijken en genieten zonder te weten waar je naar kijkt. Lukt al een beetje. Gelukkig heb ik gisteren beter voorbereid dan de dag ervoor, dus door naar Løgumkloster. Onderweg tracht ik pauze te houden, maar er zijn echt teveel vliegen en horzels. Klooster en kerk zijn mooi, relaxed, stokoud, en het nabijgelegen refugium heeft WiFi waar ik dankbaar gebruik van maak. Ik heb alleen nog geen honger. Dus door naar Ballum. Plan was eerst nog weer zuid, maar dan moet ik alleen maar langer langs een dikke weg weer terug Noord. En het is gelukkig blauwer dan gisteren en het gaat steeds harder waaien. Lekker koel, maar wel schuin tegen. Ik ben heel blij met mijn nieuwe bril! Het valt me niet mee. Ik ben blij als ik een blikje vind en even kan afstappen. De route is een heel stuk langs een "echte" weg al valt het verkeer best mee. Toch minder leuk, maar: er zijn hectometerpaaltjes! Km teller blijkt ondanks de nieuwe banden nog best te kloppen.
    In Ballum nog een kilometer door, want daar zou een natuur camping zijn. Als ik op het blauwe stipje op de app sta en nog niets zie, vind ik het best en waai terug naar de "echte" camping. Prijs valt mee, ze hebben pizza, helemaal fijn, mijn bij elkaar geraapte gratis biertje erbij. Mjum! Alle stormlijnen vast.
    Mijn zadel 1 klikje verzet. Ik zie het verschil niet eens, maar ik hoorde hem klikken. Hopelijk helpt het.
    Ik kan 's avonds mijn trui aan. Lekker hoor. En net als ik wil gaan tanden poetsen, zie/hoor ik een vogel. Kan hem niet vinden in mijn boek. Hij zegt alleen tuut tuut. Foto bij Løgumkloster.

Die Suche nach dem gelben Gold

July 29, 2020 in Denmark ⋅ 🌬 15 °C

Unter widrigsten Bedingungen haben wir uns vor ans Meer gekämpft, um endlich Bernstein zu finden ❤️ durch die letzten Reste der Flut über ein Peeling an den Beinen... Nichts war uns zu gefährlich 😜 Nur Bernstein haben wir keinen gefunden.. Dafür aber eine rote, alte Boje.. Sehr zu Oskars Freude 🐶💕💕❤️Read more

Relaxed

September 10, 2020 in Denmark ⋅ ☁️ 14 °C

Nach knapp 2 Wochen Roadtrip durch den Harz, Sachsen, Sachsen-Anhalt, Brandenburg, Meck-Pomm und damit verbundener stressiger täglicher WoMo Stellplatz/ Campingplatzsuche haben wir uns heute spontan entschieden, nach Dänemark einzureisen. An der Ostseeküste war es einfach zu voll und nach kurzer Überlegung Nordsee isses dann Dänemark geworden😜 Und nach nur einem Nachmittag am Strand sind wir mega relaxed und zufrieden. Nen tollen Stellplatz haben wir auch noch gefunden, hier werden wir auf dem Rückweg evtl sogar noch mal einen Stop einlegen. Mega schöne Sanitäranlagen und alles total unkompliziert. Und auch wenn es nur ein Stellplatz ist, mit der 4 Sterne "Sardinenbüchse" von vorgestern kann der Platz hier locker mitstinken!
    Nach nem leckeren Salat, den übrigens Chris(🤔😂) zubereitet hat, geht's jetzt mit kostenfreiem WiFi aufs Sofa 😇
    Morgen geht es weiter gen Norden, n bissl Zeit ham wa ja noch🚚🤗

Zurück auf Römö

September 16, 2020 in Denmark ⋅ 🌙 14 °C

Wir sind wieder auf Römö und werden hier noch ein wenig relaxen. Als wir nach dem Einkaufen auf den Autostrand gefahren sind, hat uns eine Überraschung erwartet. Die Flyvevåbnet (Royal Danish Air Force) hat geübt und wir konnten das Spektakel vom Dach aus beobachten. Coole Sache ✈️
    Zum Sonnenuntergang gab es nen leckeren Salat mit Meerblick. Morgen haun wir dann mal richtig auf die Kack... und trinken ganz versnobt nen 'sundowner' 🙄😜
    Morgen früh muss n bissl geinstet werden, uns ist heut ein Leuchtmittel durchgebrannt...
    Und nun tun wir es Schlingel gleich und gehn ins Bettchen😴 Godnat

Rømø

July 8 in Denmark ⋅ ⛅ 20 °C

Adieuu Dütschland (und günstigs Bier) Hallo Dänemark und 🦀
    Es gaht direkt uf Rømø, e wunderschöni Ferieinsle womer mitem Auto Kilometer wiis ufem Sandstrand derf fahre, entli chamer de Allrad mal bruuche meint de Tschimbel, nope… da fahrt jede mit sim Auto am Strand als obs en Allrad wär.
    Defür hets imene Flomihüsli na en super Chueche geh.
    Und ja, adiö Maske 😷. Weder im Restaurant no i de Läde Pflicht)

Fotis: (Strand Rømø, Stellplatz, Chuechehüsli)

Memos a eus:
    -Panaché in Dänemark isch gruusig
    -Allrad isch geil, au wemers nöd bruucht
    -Viiiiel Muschle am Strand (Flipflops mitneh)
    - Abwäsche isch leischtigssport (Zeit läuft)

Gsehd hübsch us :) [Maurus]

Tønder Kommune, Tonder Kommune