Denmark
Vesterbro

The saddest morning

August 23, 2017 in Denmark ⋅ ☀️ 18 °C

Самое лучшее воспоминание - ехать ночью на велосипеде по Берлину. Самое печальное воспоминание - утро на пароме по пути в Копенгаген и прогулка к безлюдному парку в 9 утра. Именно там я ощутила всю грусть и пустоту.Read more

Enjoying to the max.

August 23, 2017 in Denmark ⋅ 🌙 12 °C

Бессонная ночь,и вот я в городе,в котором хотела побывать больше всего. После Берлина меня не оставляло ощущение,что я покинула летний лагерь,где случилось много всего с разными людьми,поэтому воспринимать Копенгаген было очень сложно. Единственным планом было посещение парка Superkilen, а в остальном я абсолютно бездумно гуляла по городу, подъедая турецкие сладости из Берлина и печалясь.Read more

Coming back to Copenhagen

August 24, 2017 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Еще одним пунктиком в моем сыром плане было посещение музея дизайна. Мне было очень интересно посмотреть на историю датского минимализма,но был еще один приятный бонус-бесплатный вход для молодый людей до 26 лет. ( хорошо быть молодым:) ) Экспозиции музея конечно просто рай для моих глазах,они пестрят теплыми оттенками,если серовато-коричневые предметы мебели вообще могут пестрить) А в целом,мрачная погода как-то даже идет Копенгагену больше,чем солнечная. Не знаю,хочется ли вернуться сюда ещё раз,может быть в компании веселых людей,потому что датчане,как мне показалось,веселиться и устраивать праздник особо не умеют.Read more

Kopenhagen vrijdag

April 5, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 14 °C

Ik was vanmorgen nog niet in vakantie stemming en het duurde tot ik van het vliegtuig stapte in Kopenhagen om te relaxen. Mede doordat een klant van mijn werk mij opbelde net voordat ik het vliegtuig op stapte om te vragen of ik kon helpen met een probleem met een terminal. Ik heb hem doorverwezen naar het kantoor nummer, wetende dat ik eigenlijk een van de enigen ben die er iets van kent, en zeer snel airplain mode aangelegd. Het deed wel een beetje vreemd om weer in een klein vliegertje te zitten en amper een paar hoofdstukken te kunnen lezen voor ik weer moest uitstappen.
    De luchthaven van Kopenhagen lijkt kleiner dan Zaventem en veel gezelliger door de mooie inrichting van de bars en restaurants. Aan geld geraken is geen probleem, maar ik denk dat ik een fout gemaakt heb door cash af te halen, zelfs een pint op café betaal je met bankkaart hier.
    Ik heb een klein kamertje in een hotel midden het centrum voor ongeveer 150 euro per nacht, wat al iets zegt over de prijzen hier. De pint die ik nu drink kost 9 euro, maar is wel een speciaal bier van de mikkeller brouwerij, het is niet zo duur als Zweden of de Emiraten. De stad is op eerste zicht mooi en vol fietsers, ik overweeg morgen een fiets te huren in de voormiddag bij mooi weer.
    Na een paar minuten rondlopen wist ik al wat de specialiteit is van Denemarken: hot dogs. In de touristische gebieden staat er om de 100m een hot dog kraam waar je kunt kiezen tussen meer dan 10 verschillende soorten hot dogs. Het was het eerste dat ik hier gegeten heb en zeker niet de laatste. Na het eten van die hot dog besloot ik te zoeken naar middag eten, bij voorkeur in een brewpub die ik op voorhand opgezocht had. De tweede deense specialiteit die ik proefde was smorrebrod, belegd broodje, in een brewpub met een vrij goed bier. Ik had niet echt plannen daarna en besloot gewoon wat rond te wandelen richting de bezienswaardigheden die ik aangeduid had en de andere microbrouwerijen. Mijn rug deed het vrij goed waardoor ik niet aarzelde om de ronde toren naar boven te gaan toen ik die passeerde. Het uitzicht was mooi maar het is niet de burj khalifa natuurlijk.
    Het prachtige weer bleef aanhouden en deed mij rap besluiten om geen binnen attracties te doen en enkel rond te wandelen en terrasjes te doen. De mikkeller brouwerij was een verplichte stop, ze brouwen mijn favoriet alcoholvrij bier en ik wilde hun andere bieren eens proberen. De war pigs brewery die er niet ver van lag was echter stukken beter en populairder. Na een goed kwartier aanschuiven aan de bar had ik eindelijk een pint, november pain noemde het bier, wat ik wel moest proeven gezien de pijn in mijn rug in november begonnen was. De vermoeidheid begon toe te slaan en na een veel te vettige hamburger besloot ik even naar het hotel te gaan om mezelf en mijn gsm wat op te laden. Ik was van plan om een uurtje te liggen en dan naar de lichtjes te gaan kijken maar na een paar seconden was ik vast in slaap.

Copenhagen

May 4, 2018 in Denmark ⋅ 🌙 6 °C

Den plny zazitov! Prvym bola plavba trajektom z Rostocku do Gedseru. Druhym prve zapasy na stadione Royal Arena. Tretim osobne stretnutie s Tretiakom. No a vecer konecne zvitanie s Rebekou, ktora priletela za nami a stihla este aspon poslednu tretinu Svedov, ktori si hladko poradili s Bielorusmi 5:0. My sme predtym videli vitazstvo Rusov nad Francuzmi 7:0. Samostatnym zazitkom je ubytovanie (https://www.cabinn.com/en/hotel/cabinn-express-hotel), kde ked sa chceme pohnut, musime sa my a veci posuvat ako v tetrise, ci pre pamatnikov skor v patnastke. Ale ucel plni :) Zajtra nas uz caka prvy zapas nasich. Z Kodane sme si zatial nestihli poztiet nic.Read more

Zapas s Cechmi

May 5, 2018 in Denmark ⋅ 🌙 10 °C

Rano sup do dresov a hajde von. Stihli sme aj prechadzku po Nyhavn, kde sme mali stastie aj na zdvihanie mosta pre prejazd lode. Ochutnali sme vybornu zmrzku a nasli aj jednu kesulu. Potom uz presun na stadion a dnesny pridel 3 zapasov. K highlightu dna, zapasu s Cechmi, sa radsej rozpisovat nebudem, lebo to nekonecne a dnes urcite nezasluzene stastie nasich bratov sa neda ani komentovat. Kazdopadne boli sme lepsi, mame bod, vdaka chalani! Obrovska skoda tych 9,6 sekundy ;(Read more

Zapas so Svajciarmi

May 6, 2018 in Denmark ⋅ 🌙 12 °C

Dnesny den zaciname prechadzkou po Christianshavn - slobodne mesto v strede Kodani, samovyhlaseny autonomny anarchisticky district, criminal area, hulicske doupe. Ma 850 obyvatelov, pokladaju sa za samostatny mikronarod, ktory je mimo EU a maju samostatnu menu Iøn. Chodi tam kopec turistov, usporaduvaju sa koncerty, predavaju ekologicku zeleninu a remeselne vyrobky. Jeden zakupeny vidno aj na fotke. V nasich dresoch sme tam popri tych stankoch a mariskou a hasisom posobili trochu ako past na oko. Potom este jedna rychla keska cestou na metro a valime na stadion, kde nas opat caka tradicny 3 zapasovy pridel. Nasa osadka sa na stadione rozsirila o Ducklyho (vid. foto). K dianiu na stadione uz radsej nic pisat nebudem, smutne to bolo ;(Read more

Biketour

June 28, 2019 in Denmark ⋅ ☀️ 19 °C

Ein Gutes haben die 50 Grad im Zimmer: Wir brauchen keinen Wecker. Gerne flüchten wir ins Restaurant zum Frühstück - naja, nicht sehr beindruckend. Der Kaffee erreicht ein beeindruckendes Maß an Ungenießbarkeit.

Nun geht's Richtung Biketour. 30 Minuten Fussmarsch durch das morgendliche Kopenhagen...

Nachdem wir unsere Bikes bekommen haben und uns unsere Führerin Belinda aufgeklärt hat, dass die anderen Teilnehmer nicht kommen, freuen wir uns, in eine private Sightseeing-Tour zu starten.

Vesterbro