Denmark
Vindeby

Smullen maar...

July 31, 2019 in Denmark ⋅ 🌧 16 °C

Gisteravond heeft het licht geregend en ook vanmorgen is de lucht dreigend en vallen er wat spatjes, de temparatuur is goed met ruim 21 graden.

We kunnen lekker uitslapen het vertrek vanmorgen is pas om 09.30 uur, we varen vandaag naar Svendborg op de zuidoever van het grote eiland Funen en passeren daarbij een aantal kleine bewoonde eilandjes, érg mooi varen.
    Svendborg is met 41.400 inwoners (met inbegrip van de eilandjes ) een vrij dynamische haven en industriestad, in de stad worden ondermeer voedingsmiddelen, machines en emballagemateriaal gemaakt.
    Svendborg geniet een goede reputatie onder de zeilers, er zijn twee jachthavens en minstens een keer per jaar is er een grote regatta.

Na anderhalf uur varen arriveren we in de haven waar net een groot jacht vertrekt, we kunnen met 3 schepen achter elkaar aan de kade liggen 2 keer twee dik en 1 keer drie dik en allemaal dik tevreden...😉
    Voor onze boten is een groente- en fruitkraam waar door ons gretig gebruik van wordt gemaakt, verschuldigde kronen in de melkbus en smullen maar, alles super vers, de kraam wordt regelmatig aangevuld.

Ondanks de dreigende luchten gaan een aantal toervaarders de stad verkennen en komen in de stromende regen thuis, morgen hopelijk beter...

Jaarmarkt...

August 1, 2019 in Denmark ⋅ ☁️ 19 °C

Als we opstaan is het licht bewolkt en doet de zon haar best, na de regen van gisterenavond zijn we blij dat het deze morgen droog is.

Er zijn vandaag geen activiteiten gepland en iedereen vult de dag naar eigen inzicht in.
    Tegen koffie tijd komt Willy vertellen dat er markt is in de stad en de verkopers en verkoopsters allemaal gekleed zijn in kleding van zo'n 100 jaar geleden.
    Na de koffie gaan we kijken, het is erg druk in de stad de sfeer is gemoedelijk en vrolijk, vermoedelijk is het een jaarmarkt.
    De standjes zijn zeer divers van kunstnijverheid tot werving van bloeddonoren en van houtbewerking tot kalligraferen.

Ook wordt er op veel plaatsen muziek gemaakt en vooral de Brassband trekt veel publiek, ze spelen dan ook geweldig en hebben veel interactie met het publiek die de band niet wil laten gaan, later op de morgen komen we de band al spelend in de stad nog een keer tegen.

Als we op een bankje zitten om iets te drinken en te luisteren naar een senioren bandje...zien we donkere wolken aan komen drijven, de regen blijft nog uit maar we besluiten toch om terug te gaan naar de boten, net op tijd...het begint te stortregen en in een heel korte tijd valt er 11 mm regen, jammer voor de jaarmarkt én voor ons.

Morgen weer varen...

Svendborg Sund Camping

September 1, 2017 in Denmark ⋅ ☀️ 16 °C

2 nights / day rate 235 dkr - Pitch 91
    TOILET 4* PITCH 4* STAY 4* everything top, toilet facilities are clean,
    Some part of the camping site is located right to the water fromt, but these pitches cannot be reserved. There are good cycling paths towards Valdemar Castle.Read more

Svendborg Sund Camping

May 10, 2018 in Denmark ⋅ ☀️ 16 °C

3 nights / day rate 240 dkr - Pitch 84 (not sun before 11am)
    TOILET 4* PITCH 4* STAY 4* everything top, toilet facilities are clean,

Vindeby