Ecuador
Cantón Chunchi

Here you’ll find travel reports about Cantón Chunchi. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

23-6 Chunchi

June 23 in Ecuador

Om half tien gisteravond 4 twintigers uit Riobamba. Automotor de hele tijd aan en muziek. Om half 12 wat van gezegd. 4 uur 's nachts weer. 8 uur, eerste wat ze doen: motor en autoradio aan.
    Mevrouw van de camping komt even later, vindt het slecht, maar er verandert niets.
    Dus pakken we in, terwijl we eigenlijk een dag hadden willen blijven. We geven 5 dollar, nee het is 18. Nou was het op internet al 16 en bovendien, dat is voor een "glamping" met donker, bar, wifi en slapen. We zijn gewoon weg gereden. Best slecht eigenlijk.
    Daarna valt de eerste klim naar de afslag mij erg mee, maar Karin niet. Daarna de klim naar Chunchi is denk ik alleen voor Willem leuk. Vooral de laatste 4 km. 10% kon zelfs ik niet meer van genieten.
    Hostel is shabby, warm water is gewoon ijskoud, en wel 20 dollar zonder ontbijt. Dat vind ik dan gewoon niet kloppen.

25-6 Llagos

June 25 in Ecuador

De ochtend begint met een up-date van Karins Iphone die maar niet wil lukken en een daverende ruzie. Komt weer goed bij pepermunt zonder munt.
    Met de hoogtelijnen mee betekent tevens toch nog 5% klimmen en soms meer. Na de eerste 15 km wil het nu bij mij niet meer. We stoppen om kwart over drie bij een acceptabel plekje. Niet zo mooi als die van de lunch.
    Hebben we bijna 19 km gefietst, zien we nog steeds Chunchi liggen. 😕Read more

24-6 Rustdag Chunchi

June 24 in Ecuador

Nadat we nog hebben gezocht naar zwembad en park om eventueel te kamperen, verhuisd naar een ander hotel. Zelfde prijs, verder niet te vergelijken. We besteden de dag aan korte en lange termijn planning en zijn daar tot mijn verbazing hartstikke snel uit. Gaaf zeg, want ik had er gisteren even een hard hoofd in.
    Plan: fietsen naar El Tambo. Daar bezienswaardigen. Daarna bus naar Guayaquil voor spullen en vanuit Guayaquil naar Cuenca, want tussen Tambo en Cuenca zagen we weer erg veel lange duwstukjes.
    Vanuit Cuenca met de bus naar Chiclajo in Peru. Daar hebben we een rondje bedacht langs van alles wat we willen zien. Daarna zien we verder. Voelt fijn.
    's Middags lopen we naar ons nieuwe hotel terug, Karin zegt: "misschien verkopen ze hier wel telefoons". Bij het wegsterven van de s ziet ze een winkeltje: Iphone, hoesje, zonneoplader, en oplaadbaar hoofdlampje wat ze alleen zag liggen omdat ik nog terug ging of ze de verregende telefoon konden repareren. (ja).
    Nou ja zeg, heel Guayaquil en weet ik wat afgezocht, maar hier in de wereldstad Chunchi lukt het! En dat omdat die hostel van gisteren zo but was, anders waren we hier niet 4 keer langs gelopen!
    En ik heb op de markt een tweepersoons aluminium pan gekocht.... Met blauw dekseltje😊.

Cantón Chunchi, Canton Chunchi