Ecuador
Cantón Guayaquil

Here you’ll find travel reports about Cantón Guayaquil. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

17-6 El Morro - dolfijnen

June 17 in Ecuador

Na een rustige nacht, ondanks muziek in het dorp, maar om een hoekje en ver weg, om 6 uur wakker. Ik ga vogelen. Niet erg gelukt, maar fijn om in de gelegenheid te zijn.
    Daarna naar Puerte del Morro voor een dolfijnen tour. Kost 2 keer zo veel omdat we maar met zijn tweeën zijn. Vind ik redelijk, zij verdienen dan nog steeds maar de helft en het is een stuk minder dan 60 dollar wat eerst gezegd was.
    Zijn we 10 minuten onderweg: terug, er zijn nog meer toeristen gekomen. Prima, en wij krijgen de helft van ons geld terug. En best of all: heel mooi dolfijnen gezien. Echt gaaf. Maar ze zijn maar 1 seconde in beeld, en zo snel kan ik niet mikken. Maar echt supertof.
    Daarna naar Playas gefietst en in superleuke golven gehannest. Om de beurt, de ander blijft bij de spullen, ondanks dat onze portemonnees en paspoorten binnen bij de eigenaren van Paradiso Spa (onze "camping") liggen.
    Met onze zwempakken aan terug gefietst naar de Spa, kunnen we daar nog even in het zwembad. Zalig hoor.

16-6 El Morro

June 16 in Ecuador

We kamperen! Hoera!
    Met de bus naar Playas. Niet omdat het echt veel te ver is om te fietsen (zou wel echt een hele dag zijn), maar omdat het alleen maar snelweg zou zijn geweest. Er ligt een fietspad, tussen alle banen in. Ik heb het zien beginnen: gewoon eergen tussen baan 3 en 4. Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe je daar veilig zou mieten komen. Het wordt ook niet erg druk gebruikt.
    Playas is verbijsterend. Paar hoge flats, veel best mooi strand, en dan grote puinhoop. Waarom maakt Puerto Lopez er wel wat van, en zij niet? Er werd wel druk gebouwd, maar volgens mij meer muur dan leuke promenade. Maar misschien wordt het nog wat.
    De camping, uiteraard, bestaat niet. Grrrr.
    We fietsen door naar El Morro, zien de ingang van een hotel. Wat te doen. Staat een paar kruisingen verder reclame voor datzelfde "hotel": camping area.
    Het ziet er dicht uit, maar ze zijn er en het mag en er is een zwembad en vogels.
    Blij.

Playas

June 17 in Ecuador

Helaas is de tekst op het bord arabisch geworden, maar er stónd: vente de solares en credito..........
    En dat in de bribrobrandende zon. En bedankt hė.
    En nog wat vogels van vandaag.
    Als ze hier blauwe reiger zeggen is ie ook Blauw!
    De pelikaan had een soort zeepok op zijn oog. Ik weet niet helemaal zeker of het wel goed met hem ging. Ik kon ook verbazingwekkend dichtbij komen. Ze hebben een haakje aan hun snavel.Read more

- ecosystemen van de Amazone: 8 kleine aquaria met vissen (zonder uitleg/kaartje)
    - Veel dezelfde (?) planten zonder bordje of met een bordje zo ver van het pad dat het niet te lezen is
    - zie foto's 1 en 2.
    - Een bar: dicht
    - Een onverwacht real Harry Potter spel waarbij je moet proberen het water te ontwijken (foto 3)
    - Een vlinderkas met 4 vlinders (die we eergisteren al in grote getalen in het wild hadden gezien) ze hebben ons aan horen komen.
    - Een aantal kooien met apen, een stukje grond van 3x3 met (water)schildpadden en papegaaien in te kleine kooien.

Cantón Guayaquil, Canton Guayaquil