Ecuador
Cashapata

Here you’ll find travel reports about Cashapata. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

2-7 Cuenca, rustdag

July 2 in Ecuador

Na het geapp vannacht, laat wakker. Strakblauwe lucht dus het warmt snel op. We doen niets behalve boodschappen waar we allerlei lekkere dingen kopen om te vieren dat er weer hoop is op de spullen. Er wordt nog om documenten gevraagd (zonder te zeggen welke dan) maar er is i.i.g. contact. Het blijft helder, dus het koelt ook lekker af. Is lekker voor straks.

30-6 nog meer Cuenca

June 30 in Ecuador

"Beneden de rivier is niets te zien".
    Behalve dan de oudste weg naar het centrum: Loya.
    Daar hebben we ook onze humita gekocht. Een restaurant wat dat verkoopt kan je herkennen aan de kookpot op straat.
    Franse invloeden, niet alleen aan de hekjes te zien wat mij betreft.

3-7 Sigsig

July 3 in Ecuador

We fietsen hardstikke leuk langs de rivier tot we echt noord moeten naar het busstation. Bah, boeh.
    Daar de fietsen in de bus want we willen bij Sigsig nog naar een archeologische site fietsen.
    Sigsig valt "iets" tegen, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat een miezerregentje niet echt bijdraagt tot de feestvreugde.
    De archeologische site is "enigszins" onduidelijk en ook hier draagt de regen en 28% helling aan twee kanten niet bij tot zin in bezienswaardigen. Omdat we twee uur in de bus gezeten hebben vind ik dat ik er naar toe moet. Karin weigert, en eigenlijk heb ik zo ook geen zin.
    Bij het reclamebord zien we wat we gemist hebben. Karin zegt: maak een foto, net als Brigitte Kaandorp. Dan realiseer ik me pas dat ik gewoon echt geen zin meer had, maar vind dat ik zin moet hebben omdat we zo lang in de bus gezeten hadden.
    Morgen gaan we naar Paute, maar daar gaan we al niet eens meer heen.

29-6 Cuenca city tour

June 29 in Ecuador

De hele dag door Cuenca gedwaald, eerst met de fiets langs de rivier (fietspad!), toen naar het oude centrum. Wandelen en een bustour naar Turi. En passant wat hostels bekeken, winterbroeken gescored in een outdoorwinkel en wederom een update voor de Iphone geprobeerd. Hij is nu een nachtje logeren.
    Superlekkere pizzarechthoek gegeten voor een hele dollar (met drinken). Dus 's avonds nog een keer. Deel 1 van de was ruikt erg lekker, dus morgen tweede helft.Read more

30-6 Cuenca bustour noord

June 30 in Ecuador

Weer langs de wasserij, ontbeten met een lokaal maishapje met rozijnen (3 inderdaad). Lekkerder dan het brood hier. Telefoon van Karin gehaald, gelukt!
    De kathedraal is zo groot dat ze overal tv schermen hebben hangen.
    Dan de bustour, minder leuk dan gisteren. Ik was zelf nooit naar het panamahoedenmuseum gegaan, maar het zat bij de bustour in en was best leuk!
    Daarna nog naar het Pumapungomuseum, incl opgraving Inka-Cañari. Er is ook een tuin bij weer (spaanse bordjes) en het museum heeft ook alleen Spaans. De opgraving heeft wel Engels. Leuk om gezien te hebben, Ingapirca vond ik mooier.
    Allebei bekaf dus via 2 helaas niet bestaande buitensportzaken terug naar de tent.
    Daar nog even lekker gezeten en eigenlijk vind ik een hoosbui zoals nu in een tent ook wel lekker.
    Geen nieuws van Fedex. Die nemen "priority" wel erg serieus zeg. (not)

Cuenca doet super zijn best voor fietsers. Echt waar!
    Maar ze zijn er nog niet. De fietsstraat Loja eindigt aan de verkeerde kant van een drukke straat bijvoorbeeld. Maar toch fijn dat er fietspaden en fietsenmakers met remblokken zijn.

En nog wat vogels uit Cajas NP.

4-7 Cuenca museumdag

July 4 in Ecuador

Nadat er eerst nog een kink leek omdat we een postcode moesten leveren (nog gelukt ook gna gna) vlak daarna bericht dat de spullen vandaag of morgen zouden worden afgeleverd. Ik dacht nog even: dat zeiden ze maandag ook. Maar 10 min. later mail van Mundial: your package has arrived. Hoera!
    We gaan naar het museum van de culturen van de Aborigenes. Maar dat is gewoon (mooie) oude meuk. Wel uitleg in het Engels, maar weinig over gebruiken. Toch leuk.
    Dan naar het planetarium, maar dat heeft pas om 3 uur weer een "show" en dan alleen als er meer dan 10 mensen zijn. We googelen vanavond wel sterrenbeelden.
    Dan naar museo Augustin Landivar, daar is ook een opgraving. Hártstikke leuk. Klein terreintje, maar resten van 3 dingen door elkaar. Ik vond het echt mega. Museum is superklein, dus snel klaar😉. De kerk van het klooster is open. Mooi gebouw, maar Maria met flikkerde lichtjes?
    We zijn klaar in Cuenca. Ik vond het de mooiste en leukste stad tot nu toe.
    Morgen terug naar Guayaquil.

Nog meer Cuenca AZ

June 29 in Ecuador

Ook nog koffie gedronken in een oud pand, gerund door een Ecuadoriaan die 17 jaar in de VS heeft gewoond. Over 15 dagen is het ook een hostel hoopt hij. Leuk gesprek.
    Www.victorianhostel.com

Welkom in Cuenca

June 28 in Ecuador

Handig, zo'n VVV. Nu rekenen wij nergens op, want als het wél open is, spreken ze meestal toch geen Engels.

Cashapata