Ecuador
Puerto López

Here you’ll find travel reports about Puerto López. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Puerto López:

All Top Places in Puerto López

Daar heb je wat aan.

May 30 in Ecuador

- De andere infocentrums die we tegen kwamen (in het weekend) waren alleen door de week open.

- Ik geloof niet dat ze een oplaadpunt voor e-bikes bedoelen.
    Trouwens, als je niet zo'n jurkje hebt kan je gewoon naar Puerto Lopez hoor, ze verkopen ze hier.

28-5 Puerto Lopez

May 28 in Ecuador

Het voelt als 2 dagen in 1 dag. Fantastisch mooie tocht door een soort westernfilm vanaf ons riviertje over een weggetje wat steeds smaller werd, maar goed befietsbaar bleef omdat het aangestampte klei was. Dat we 27 keer (! Ik overdrijf NIET!) door de rivier moesten en 2 keer door een droge rivier namen we maar voor lief, ondanks dat je vaak erg steil moet klimmen daarna.
    Uiteindelijk belanden we in Agua Blanca, zeer toeristisch, alleen er zijn geen toeristen en alles is dicht. Hierozo de "en bedankt hѐ".
    Vanwege alle toeristen (?) ligt er echter wel weer asfalt en we zeilen in no time helling af naar de kust. Daar belanden we in wat in vaktermen "zeewind" heet nu. (miezermist)
    De rode weg is niet gruwelijk druk en met een half procentje mee zijn we zo in Puerto Lopez. Daar eten we aan zee een salzipappa in de enige stranttent (letterlijk!) die open is. Dan zoeken en vinden we de camping bij de hostel. Moeten we 5 dollar p.p. per nacht betalen om hutje mutje in 1 tent te slapen, want meer plek is er niet. Normaal ben ík van het geld, maar nu schiet Karin in de achteruit. Uiteindelijk belanden we in de hostel aan de overkant voor 5 dollar p.p. per nacht in een kamer met twee bedden. En ook een patio met hangmatten. Al onze was (en dat zijn bijna al onze kleren) kunnen voor 8 dollar in de wasmachine en de droger. Alleen de douche ziet er eng uit.
    Straks hopelijk minder warm slapen in mijn luchtige nieuwe slaaphemd.

Amerikaanse fregatvogel

May 29 in Ecuador

Ze kunnen alleen vis van het oppervlak vangen want hun veren zijn niet waterdicht.
    Als ze klaar zijn met broeden verdwijnt die rode keelzak weer voor het grootste deel.
    De vrouwtjes hebben een witte vlek en kop.

Dáár heb je wat aan:

May 28 in Ecuador

Se vende queso (hier wordt kaas verkocht)
    - ha lekker: mag ik van u wat kaas?
    - Nee: we verkopen het wel maar we hebben het niet.

Net voor we Colimes binnenrijden staat een groot bord Hosteria Colimes.
    Staan we op de kruising bij het plein in het centrum van Colimes.
    Vragen we aan een tiener:
    Waar is hosteria Colimes alstublieft?
    Wijst ze met een pedant vingertje naar de grond en zegt:
    - Aqui!
    - Duh.
    Dáár heb je wat aan.

Se vende queso
    - Blijkt alleen in gefrituurde vorm.
    - "maar ik wil het ongefrituurd"
    - Kan niet

- Eind van de wereld over 200 meter.
    Maar als je niet wilt kun je ook de uitgang nemen

- Eten wordt bereid naar uw smaak, en meteen.
    - Ik visioenen van moccacino met appeltaart
    - Karin wilde boerenkool
    - "We hebben rijst" 😕
    - En bedankt hѐ.

Blauwvoetgent

May 29 in Ecuador

Tof hoor, dat je gewoon op 1 meter afstand kan komen. Maar dat mag niet, of je 2 meter afstand wil bewaren. Als er dus 1 op het pad zit te broeden, komt er een nieuw paadje er omheen.
    De mannetjes fluiten en zijn kleiner, de vrouwtjes "knorren".
    Ze broeden alleen hier en op de Galapagos.

30-5 Rustdag Puerto Lopez

May 30 in Ecuador

Héét vannacht en ik word lekgestoken ondanks de deet. Niet zo lekker geslapen dus. We ontbijten ergens met wifi zodat ik eindelijk mijn footprints kan uploaden. De wifi in de hostel heeft kuren.
    Fietsen schoongemaakt en gesmeerd. Daarna weer even in de hangmat en toen op zoek naar verse groente. Hele dorp heen en weer doorkruist en uiteindelijk de markthal gevonden. Op de terugweg een hele grote supermarkt. Uhhhh, daar waren we op de heenweg dus ook langs gekomen, maar toen niet gezien. (??).
    Nog even in zee met de golven gespeeld en 2 doelen behaald: kippevel, en die hele magere hond brood gegeven.
    Ik heb een trui aan, hopelijk snapt onze slaapkamer ook dat het afgekoeld is.
    Foto 1: de boulevard.
    Foto 2: de straat achter de boulevard

Gisteren geboekt, iedereen gaf eerlijk aan dat er geen kans was op walvissen zien, die komen pas eind juni.
    Zien we toch op de heenweg een walvis (staat zelfs op de foto al moet je even zoeken) en op de terugweg in de verte weer! Wát gaaf.
    Eiland zelf is heet, droog, met veel blauwe voeten en een kolonie Amerikaanse fregatvogels (zie "ja natuurlijk"). Die hadden we gisteren hier al op een dakje zien zitten. De gids spreekt redelijk engels, wel wat geleerd, leuk.
    Ze hebben ook afgerichte schildpadden (worden gevoerd) zodat je ze ziet. Toch tof.
    Ook nog gesnorkeld, heel gaaf, met vissen met diamantjes bij hun staart en hele scholen sardientjes en nog veel meer.
    We zouden bij terugkomst de fietsen nalopen en morgen naar een camping, maar we zijn laat terug en nadere bestudering van google doet ons vrezen voor het bestaan van de camping. Dus nu blijven we nog een nacht hier. Ze hebben hier lekkere cocktails.

Het gebeurt de hele tijd

May 28 in Ecuador

Karin doet het met 1 grote hap, maar aan mij wordt de hele tijd met kleine hapjes geknaagd........

Puerto López, Puerto Lopez