Ecuador
Puerto López

Here you’ll find travel reports about Puerto López. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Puerto López:

All Top Places in Puerto López

Puerto López

September 21 in Ecuador ⋅ ⛅ 23 °C

Also da isches eifach de Hammer, mega netti Lüt und supper Hostelahlag. Muss immer de weg zum Zimmer sueche, s isch wie im Jungel da.😄
    Sie züchded da underanderem Pflanze wos den im Dorf verteiled zum das wieder chli verschöhnere, das im 1998 vom El Niño zerstöhrt worde isch.
    Am liebschte würi grad dah blibe.Read more

Erdbeben in Loja und Küste

May 29 in Ecuador ⋅ ☁️ 27 °C

Nach Vilcabamba haben sich die Wege von mir und meinen Schulkolleginnen getrennt. Während sie zurück nach Cuenca zogen, blieb ich in Loja. Ich war in einem Hostel untergebracht, dessen Zimmer einer Gefängiszelle glich. Am Nachmittag ging ich an eine Freewalkingtour. Dies ist eine Stadtführung, bei welcher man so viel zahlt wie es einem wert war. Der Guide wollte die Tour trotzdem durchführen, obwohl ich die einzige Teilnehmende war. Nicht schlecht für mich, so ging der Nachmittag schnell vorbei und es war interessant. Am Abend machte ich nicht so viel und ging zeitig ins Bett (in der Gefängiszelle ^^).

Mitten in der Nacht erwachte ich, weil jemand an meiner Zimmertüre rüttelte. Scheisse, was mach ich nun?? Gegen den Einbrecher komme ich nicht an! Als ich richtig wach war, bemerkte ich, dass es nicht nur die Zimmertüre war, welche wackelte, sondern ALLES! Ein Erdbeben, und dann noch ein starkes. Ich öffnete meine Zimmertür und begegnete einer Ecuadoranerin, die mir auf Nachfrage sagte, dass wir runter müssen. Das rütteln hörte auf, aber wegen der Gefahr von Nachbeben gingen wir trotzdem runter. Nachdem eine Viertelstunde nichts geschah, konnten wir wieder (un)ruhig ins Bett gehen. Später las ich, dass das Epizentrum kaum 400 km entfernt war und das Beben eine Magnitude von 8 hatte!

Am nächsten Morgen änderte ich kurzfristig meinen Plan und kehrte nochmals eine Nacht nach Cuenca zurück, da es in den Ort welchen ich eigentlich besuchen wollte kaum Busse gab. So schlief ich eine Nacht in einem Hostel und machte mich am nächsten Morgen mit dem Bus auf Richtung Küste. In der grössten ecuadorianischen Stadt Guayaquil stieg ich um, damit ich direkt nach Salinas kam (ich hatte mich entschieden, Guayaquil nicht zu besuchen, da es hässlich und gefährlich sei ;).

Salinas ist aber auch hässlich, musste ich feststellen, der Strand ist direkt neben der Strasse. Darum blieb ich nur eine Nacht dort, besuchte noch einen Aussichtspunkt und ging dann weiter nach Puerto Lopez. Von hier aus kann man verschiedene Ausflüge machen und auch der Strand ist schön. Heute war ich bei der Isla de la Plata, dem Galapagos für Arme. Bei einer kleinen Wanderung sahen wir unzählige Blaufusstölpel und den andern Vogel mit dem roten Balg. Nach dem Mittagessen gingen wir schnorcheln, wir sahen viele grosse und kleine Fische und später vom Boot aus auch noch Wasserschildkröten :)

Blauwvoetgent

May 29, 2018 in Ecuador

Tof hoor, dat je gewoon op 1 meter afstand kan komen. Maar dat mag niet, of je 2 meter afstand wil bewaren. Als er dus 1 op het pad zit te broeden, komt er een nieuw paadje er omheen.
    De mannetjes fluiten en zijn kleiner, de vrouwtjes "knorren".
    Ze broeden alleen hier en op de Galapagos.

28-5 Puerto Lopez

May 28, 2018 in Ecuador

Het voelt als 2 dagen in 1 dag. Fantastisch mooie tocht door een soort westernfilm vanaf ons riviertje over een weggetje wat steeds smaller werd, maar goed befietsbaar bleef omdat het aangestampte klei was. Dat we 27 keer (! Ik overdrijf NIET!) door de rivier moesten en 2 keer door een droge rivier namen we maar voor lief, ondanks dat je vaak erg steil moet klimmen daarna.
    Uiteindelijk belanden we in Agua Blanca, zeer toeristisch, alleen er zijn geen toeristen en alles is dicht. Hierozo de "en bedankt hѐ".
    Vanwege alle toeristen (?) ligt er echter wel weer asfalt en we zeilen in no time helling af naar de kust. Daar belanden we in wat in vaktermen "zeewind" heet nu. (miezermist)
    De rode weg is niet gruwelijk druk en met een half procentje mee zijn we zo in Puerto Lopez. Daar eten we aan zee een salzipappa in de enige stranttent (letterlijk!) die open is. Dan zoeken en vinden we de camping bij de hostel. Moeten we 5 dollar p.p. per nacht betalen om hutje mutje in 1 tent te slapen, want meer plek is er niet. Normaal ben ík van het geld, maar nu schiet Karin in de achteruit. Uiteindelijk belanden we in de hostel aan de overkant voor 5 dollar p.p. per nacht in een kamer met twee bedden. En ook een patio met hangmatten. Al onze was (en dat zijn bijna al onze kleren) kunnen voor 8 dollar in de wasmachine en de droger. Alleen de douche ziet er eng uit.
    Straks hopelijk minder warm slapen in mijn luchtige nieuwe slaaphemd.

Amerikaanse fregatvogel

May 29, 2018 in Ecuador

Ze kunnen alleen vis van het oppervlak vangen want hun veren zijn niet waterdicht.
    Als ze klaar zijn met broeden verdwijnt die rode keelzak weer voor het grootste deel.
    De vrouwtjes hebben een witte vlek en kop.

Dáár heb je wat aan:

May 28, 2018 in Ecuador

Se vende queso (hier wordt kaas verkocht)
    - ha lekker: mag ik van u wat kaas?
    - Nee: we verkopen het wel maar we hebben het niet.

Net voor we Colimes binnenrijden staat een groot bord Hosteria Colimes.
    Staan we op de kruising bij het plein in het centrum van Colimes.
    Vragen we aan een tiener:
    Waar is hosteria Colimes alstublieft?
    Wijst ze met een pedant vingertje naar de grond en zegt:
    - Aqui!
    - Duh.
    Dáár heb je wat aan.

Se vende queso
    - Blijkt alleen in gefrituurde vorm.
    - "maar ik wil het ongefrituurd"
    - Kan niet

- Eind van de wereld over 200 meter.
    Maar als je niet wilt kun je ook de uitgang nemen

- Eten wordt bereid naar uw smaak, en meteen.
    - Ik visioenen van moccacino met appeltaart
    - Karin wilde boerenkool
    - "We hebben rijst" 😕
    - En bedankt hѐ.

Daar heb je wat aan.

May 30, 2018 in Ecuador

- De andere infocentrums die we tegen kwamen (in het weekend) waren alleen door de week open.

- Ik geloof niet dat ze een oplaadpunt voor e-bikes bedoelen.
    Trouwens, als je niet zo'n jurkje hebt kan je gewoon naar Puerto Lopez hoor, ze verkopen ze hier.

28-5 Puerto Lopez

May 29, 2018 in Ecuador ⋅ 🌙 24 °C

Ik zei toch: twee dagen in 1 dag, dus ook 2 footprints.
    We eindigen de dag met salzipappa en een cocktail.
    We zouden een "sex on the beach" en een "orgasmo", maar Karin switched heel laf naar een coco loco.
    Wel lekker geslapen!

30-5 Rustdag Puerto Lopez

May 30, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 24 °C

Héét vannacht en ik word lekgestoken ondanks de deet. Niet zo lekker geslapen dus. We ontbijten ergens met wifi zodat ik eindelijk mijn footprints kan uploaden. De wifi in de hostel heeft kuren.
    Fietsen schoongemaakt en gesmeerd. Daarna weer even in de hangmat en toen op zoek naar verse groente. Hele dorp heen en weer doorkruist en uiteindelijk de markthal gevonden. Op de terugweg een hele grote supermarkt. Uhhhh, daar waren we op de heenweg dus ook langs gekomen, maar toen niet gezien. (??).
    Nog even in zee met de golven gespeeld en 2 doelen behaald: kippevel, en die hele magere hond brood gegeven.
    Ik heb een trui aan, hopelijk snapt onze slaapkamer ook dat het afgekoeld is.
    Foto 1: de boulevard.
    Foto 2: de straat achter de boulevard

29-5 Dagje little Galapagos

May 29, 2018 in Ecuador ⋅ 🌙 24 °C

Gisteren geboekt, iedereen gaf eerlijk aan dat er geen kans was op walvissen zien, die komen pas eind juni.
    Zien we toch op de heenweg een walvis (staat zelfs op de foto al moet je even zoeken) en op de terugweg in de verte weer! Wát gaaf.
    Eiland zelf is heet, droog, met veel blauwe voeten en een kolonie Amerikaanse fregatvogels (zie "ja natuurlijk"). Die hadden we gisteren hier al op een dakje zien zitten. De gids spreekt redelijk engels, wel wat geleerd, leuk.
    Ze hebben ook afgerichte schildpadden (worden gevoerd) zodat je ze ziet. Toch tof.
    Ook nog gesnorkeld, heel gaaf, met vissen met diamantjes bij hun staart en hele scholen sardientjes en nog veel meer.
    We zouden bij terugkomst de fietsen nalopen en morgen naar een camping, maar we zijn laat terug en nadere bestudering van google doet ons vrezen voor het bestaan van de camping. Dus nu blijven we nog een nacht hier. Ze hebben hier lekkere cocktails.

Puerto López, Puerto Lopez