Ecuador
Río Piganta

5-5 Waar blijft Perucho toch?

May 5, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 19 °C

Het storthoost gewoon door tot 23.00. Karin zegt tot 2 uur, toen was zij wakker. Maar het ontbijt is fijn, met veel vogels. Alleen de tonijn bevalt niet zo en veel meer ontbijt hebben we niet.
      Dan eindeloos omhoog duwen. 15-18% is echt een beetje veel. Dan zijn we eindelijk boven en zien we een weg naar Parucho, met allerlei fijne dingen: camping, vissen, fietsen, eten. Ik maak me zorgen om de hoogtelijnen, maar de camping trekt erg aan. Dus hobbeldebobbel naar beneden. Toerist info is dicht, ... en de camping zo te zien ook al een tijdje. Al die andere leuke dingen zijn ook naatje.
      Dus weer eindeloos omhoog duwen. Zijn we met de lunch pas in st. Jose de Minas. Zucht. Wel lekker vis met gebakken yuca (?) en mayo.
      Dan afdalen, maar Perucho komt maar niet en we zijn wel 800 meter naar beneden en nu 1000 meter onder Quito. Dat vindt de weg ook als we langs een zwembad komen (stijl omhoog dus). We mogen er staan (ja maar het gaat regenen en het wordt koud). Snel de tent op in windkracht 8, Karin gaat weer "bloot" onder een afdakje. Snel zwemmen en floep, eerste bui. Daarna héél even in de zon, en nu in afwachting van de tweede bui. Die brengen we door in hangmatten onder een afdakje bij een stroomversnelling. Daarna nog even droog en lijkt kamperen best leuk.

Río Piganta, Rio Piganta