Ecuador
Santa Ana de Pedregal

Here you’ll find travel reports about Santa Ana de Pedregal. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

9-5 Cotopaxi : verkeerde spieren.

May 9, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 9 °C

Het begon zo goed, hartstikke prima weg parallel aan de E35 en we komen recht tegenover de afslag naar Cotopaxi park uit. Goed te fietsen naar dorpje. Daar een beetje zoeken maar met veel vragen en "maps en me" komen we uit op een asfaltweg met een richtingaangeefbord naar Cotopaxi! Jottem.
    Dat verandert helaas na 1 km afdalen in een keienpad. Toch door, en ja hoor: 10-15% en een kwart van de tijd door een soort rivierbedding. Staat er nog een bord: "national road to Cotopaxi". Kijk, dat ik moet duwen vind ik al niet leuk, maar als ik ook nog iedere 50 meter moet uithijgen, dan wordt 20 km. best een eind.
    Na 2 km en 200 hoogtemeters geef ik het op (Karin zegt: neem ik een wijs besluit). We zwaaien wat naar pick-ups en de derde neemt ons mee. Nou hoopte ik mijn beenspieren te trainen, maar ik word alleen erg breed van het duwen en ik kan nu ook al een fiets mét bepakking in een pick-up tillen 😕.
    En klimmen en klimmen en klimmen. Holy shit. Die auto komt al zowat niet boven!
    Belanden we in een sjiek de friemel hotel en spa. Inmiddels regent het gelukkig weer, het is ook "al" 12 uur. We douchen, zalig soepje, en daarna in de bibliotheek in alle rust met een boekje. Nog 10 minuutjes buiten en dan begint het weer te regenen.

Hacienda Povenir

October 30, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 6 °C

am Fuße des Cotopaxi. Hier werden wir die nächsten drei Tage wandern.

Santa Ana de Pedregal