Coimbra (Part II)

June 24, 2016 in Portugal ⋅ 🌙 16 °C

Vandaag besloten om Coimbra nog een keer te bezoeken. Het ritje via de inmiddels voor ons bekende wegen duurde ongeveer 45 minuten en bleek voor Casper een ideaal moment te zijn om een powernapje te doen. Bij aankomst in Coimbra geparkeerd in een vrij listige garage (want: veel palen, smalle bochtjes, enzo --> kras op de buitenspiegel) en ruim op tijd op Largo de Portagem gearriveerd om onze TTTT (Tuk Tuk Tourist Trap) experience te zoeken, namelijk de mannen van OdaBarca. Wederom niet gevonden (bestaan zij wel?) maar bij toeval zoefde (elektrisch) er een andere tuk tuk langzaam onze richting uit. De uiterst vriendelijke man achter het stuur zwaaide vrolijk naar Casper en er was meteen een klik tussen hen. Op de gok maar ingestapt en in een uur en een kwartier heeft Armando ons op uiterst vermakelijke wijze de mooiste plekken van Coimbra laten zien met dito anekdotes, wetenswaardigheden en tips. Casper wilde alleen maar "harder" en genoot zichtbaar van de rit achterin en zijn dag kon niet meer stuk toen hij na afloop ook nog plaats mocht nemen achter het stuur.

Nadat we zijn afgezet op de top van heuvels waar de Universidade de Coimbra is gevestigd (overigens zeer indrukwekkend!) hebben we onderweg lopend naar beneden op de trappen een leuk tentje gevonden waar we hebben gegeten aan een tafeltje waar alles net niet naar beneden schoof vanwege de schuine grond.

Tot slot, speeltuin momentje voor Casper maar niet zomaar eentje: Portugal dos Pequenitos. Een semi-Madurodam waarbij bekende landmarks van Portugal in het klein zijn nagebouwd waar peuters/kleuters in kunnen zitten/klimmen. Resultaat: Een heel erg tevreden mannetje die al zijn energie heeft kunnen verbranden daar.