• Day 32

@Sequoia National Park

September 18, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Vanuit Yosemite rijden we naar Sequoia, het park met de hoogste bomen ter wereld. Onderweg zien we overal bordjes langs de weg met 'thank you firefighters!'. Heftig om te zien als je weet dat er al maandenlang enorme bosbranden woeden die al veel slachtoffers hebben gemaakt (vooral firefighters). Als we vervolgens horen dat het Kings Canyon Park (dit ligt direct naast Sequoia) de dag ervoor is afgesloten omdat het vuur door een safety zone is gegaan is dat even schrikken.. Het plan om Kings Canyon te bezoeken kan meteen worden doorgestreept.

Als we Sequoia binnenrijden staan er politieagenten en militairen om mensen tegen te houden, maar onze weg is gelukkig nog wel veilig en we mogen door, yes! Het is al 16:00u dus we besluiten eerst het park te ontdekken en dan pas ons tentje op te zetten. In twee uur tijd zien we alle highlights: General Sherman (grootste boom), Crescent Meadow (griezelig sfeertje, we zijn alleen en bang voor beren!) en Moro Rock (adembenemend mooi!!).