San Francisco

September 20, 2015 in the United States ⋅ 🌙 23 °C

We cruisen de hele stad door met onze fietsjes! 's Ochtends de ferry naar San Francisco. Na een dik ontbijt bij Pat's Cafe fietsen we naar de Golden Gate brug. Eigenlijk wilden we over de brug fietsen, maar de baseball wedstrijd waarvoor we tickets hebben gescoord wacht op ons! We racen door de stad, berg op berg af, en zijn precies op tijd bij het SF Giants stadion.

SF beleeft een hittegolf en dus merken we niets van de befaamde 'fog', clear skies! In het stadion is het niet uit te houden.. Iedereen kruipt naar de rand, de enige plek waar schaduw is. Dan de wedstrijd. Er gebeurt weinig. Pas na anderhalf uur wordt het eerste punt gescoord. Ondertussen lopen mensen voortdurend weg om eten te halen, enorme hotdogs, halve liters cola, slush puppies en pizza. De porties zijn HUGE!! Net als we willen gaan wordt er een home run gescoord, yeah voor de Giants! Toch vertrekken we voor het einde. Het is te heet.

We fietsen naar de Latino wijk 'the mission'. Onderweg stoppen we voor limonade bij een hip streetfood park, tof! Aangekomen bij een taqueria eten we goddelijk Mexicaans.. Echt het lekkerste eten ooit. Voor 6/7 dollar heb je een joekel van een burrito met alle mogelijke sausjes, genieten! Daarna fietsen we door richting Twin Peaks en het Golden Gate Park. In eerste instantie gaat het per ongeluk omdat we op de kaart geen hoogte kunnen zien, maar dan wordt het een sport de allersteilste hellingen (auto's moeten verplicht haaks op de weg worden geparkeerd, zo steil!) uit te kiezen, we can do this! 💪 We worden flink uitgelachen door de locals die ons zien ploeteren, maar we hebben zoveel lol, ons maakt het niet uit!! Of toch wel? Oeps, dead end haha!

We vallen van de ene in de andere verbazing.. Het is autovrije zondag en als we midden over de autoweg door het Golden Gate Park fietsen komen we langs een rollerdisco. Mensen van alle leeftijd, afkomst en status staan samen te dansen op hun rolschaatsen.. Zelfs een man die met zijn stoïcijns kijkende hondje op de arm voortdurend rondjes rijdt haha. Heerlijk dat álles kan in deze stad! Helemaal moe gefietst (we hebben letterlijk de hele stad rondgefietst!) komen we aan bij de Golden Gate Bridge, op tijd voor zonsondergang. 😍 Wat een dag! San Francisco is geweldig.. We dromen een beetje, zouden we hier niet ooit kunnen wonen? Al is het maar voor even?